Linia Wąbrzeźno – Wąbrzeźno Miasto (264)
Ostatnia zmiana: 2025-04-10 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
- #1 ... (2017-09-14 09:41:47)
-
#2
Kuba M
(2019-09-30 00:22:09)
Moment rozbiórki linii jest widoczny na Google Maps (Street View) - w czerwcu 2013
-
#3
(odp. na #2)
Darek Nowak
(2020-03-30 13:19:13)
Dziekuję, niezłe "postępy".
Niemiec w grobie sie przewraca... -
#4
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-30 23:01:28)
Tutaj jest historia kolejki podobnej do tej, odchodzącej od Ostbahn blisko Berlina, tyle że zelektryfikowanej dopiero w 1930 roku.
https://buckower-kle…
Tak więc zamiast zostawić ten kawałek 2.5 km który nikomu nie wadził jako jedna z najstarszych linii elektrycznych na świecie to zrobiono jak zrobiono.
https://www.youtube.… -
#5
TOMASZ DZIOBA
(2023-01-26 11:55:45)
Pamiętam tą linię bardzo dobrze bo pierwsze 18 lat życia spędziłem w Wąbrzeźnie :-). Służyła także jako bocznica do Zakładów Tworzyw Sztucznych ERG. Za "moich" czasów (lata 70/80) kursowała SM30 z dwoma wagonami Bi - jeden z odkrytym, jeden z zakrytym pomostem. Gdzieś w latach 80-tych zaczęła kursować SM41 z jednym wagonem Bix (wagon doczepny od SN52), potem przez jakiś czas kursował pojedynczy SN61. Rozkład jazdy był zsynchronizowany z linią Toruń - Olsztyn (nr 353) ale z uwagi na prędkość szlakową 20 km/h dojazd do odległego o 3 km dworca trwał 15 min i było to niezłe utrapienie dla mieszkańców, zwłaszcza że dworzec Wąbrzeźno Miasto był położony bynajmniej nie centralnie. Tor nie kończył się na tej stacji ale prowadził dalej przez teren w/w ZTS ERG. W pewnym momencie zbudowano nawet dodatkowe tory odstawcze na polach za zakładem (przy ul. Macieja Rataja) żeby mieć gdzie trzymać wagony. Likwidacja linii była raczej nieunikniona, ze względu na czas jazdy i przebieg wzdłuż ulicy przez gęstą zabudowę, ale ZCW problem dojazdu na dworzec w Wąbrzeźnie nie został rozwiązany do dziś.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wąbrzeźno – Wąbrzeźno Miasto (264)