OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ostróda – Morąg (257)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-01 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Ostróda   (N)
0,000 0
 
   
  Kliniak   (N)
2,880
 
   
  Piławki   (N)
7,633
 
   
  Miłomłyn   (N)
11,405
 
   
  Tarda   (N)
16,853
 
   
  Słonecznik   (N)
21,159
 
   
  Morąg Kudypy   (N)
26,153
 
   
  Morąg   (N)
31,559
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2018-01-22 05:33:47)
    W jakim sensie?
  • #3 M.W. (2018-01-22 14:55:58)
    Moim zdaniem już dawno BK powinna była te dwie linie połączyć.
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-01-22 16:52:49)
    Co jakiś czas odławiam linie, które są z powodu pewnych zaszłości technicznych pokawałkowane i staram się je łączyć. Czasem jest to proste, czasem nie bardzo. Są linie, które tak ewoluowały w swojej historii, że w pierwotnym przebiegu są teraz podzielone na kilka, czasem nawet z kilometrażem w przeciwnych kierunkach.
    Niemniej prośba: jak taki zestaw do połączenia zauważycie – piszcie.
  • #5 (odp. na #4) M.W. (2018-01-23 15:18:21)
    Nie wiem, co w takim razie z linią biegnącą przez mosty w Stańczykach oraz wąskotorówki (na Pomorzu i Pisz - Myszyniec - Ostrołęka). Podobna sytuacja.
  • #6 (odp. na #5) Marek Potocki (2018-01-23 16:57:57)
    Stańczyki to linia Gusiew – Gołdap (przynajmniej wg przedwojennej cegły). Aktualnie polski fragment już jest sklejony. Natomiast wąskotorówka Pisz – Myszyniec jako całość funkcjonowała tylko w czasie I wojny światowej. Nie wiem na ile jest sens ją łączyć.
  • #7 kj (2018-02-07 09:09:42)
    no chodziło oto że 257 tu była do miłomyna a teraz jest do morąga. to szkoda że odrazu tego nie wyłapano i proponuje poprawic linie 247 i przeczytac opis z wikipedi jest to linia chełmza - mełno
  • #8 (odp. na #7) Marek Potocki (2018-02-07 10:44:13)
    Z 247 się wstrzymuję chwilowo, bo nie widziałem żadnej współczesnej wersji d29 w którym ta linia jeszcze jest, wraz z tym numerem.
  • #9 Borys Zadorecki (2024-03-22 10:04:28)
    3 marca 2024 przeszedłem tę trasę z Morąga do Ostródy. Poniżej fotki i mapa, na której widać którędy szedłem i gdzie zrobione zdjęcia. Nie wiem, czy warto spamować dodawaniem tych zdjęć do bazy.
    Foto: https://photos.googl…
    Mapa: https://www.google.c…
    Zdjęcia do swobodnego wykorzystnia bez żadnych warunków.
  • #10 Stanisław Stanisław (2024-03-23 17:22:35)
    Bardzo fajny fotoreportaż. Gratuluję kondycji i determinacji. Jakby nie patrzeć, ponad 30 km. jednego dnia, to niezły wyczyn, zważywszy, że wszelkie czynności dotyczące zrobienia 257 zdjęć (np. niektóre fotki wymagały zejście ze szlaku, odbicia na bok, odpowiedniego ustawienie się itd.), również zabierają czas jak i nadkładają metrów do przebycia. Mam też pytanie, czy w przyszłości pojawią się jakieś choćby minimalne opisy do fotografii (wiem, ilość fotek duża, a czasu zapewne brak), informujące, co na nich widać, gdzie i w jakim kierunku zostały zrobione itp., ponieważ po marszrucie, na mapce Google, i tym co widać na zdjęciu, nie zawsze można zorientować się, co do kierunku wykonania fotografii, a przeglądając same slajdy (nie patrząc na lokalizację na mapie), szybko traci się orientację, gdzie jesteśmy w swojej "podróży". Oczywiście, to tylko szczegóły, nie wpływające na ujmujący, wizualny przekaz oraz cenną dokumentację, przebiegu tego zapomnianego już przez wielu, szlaku kolejowego.

    Pozostawiam jednak Koledze tę kwestię do przemyślenia, bo takie opisy - choćby przybliżony kilometraż, kierunek wykonania zdjęcia, nazwa dawnej stacji itp., bez wątpienia wzbogaciłyby całość. Jeszcze raz gratuluję przejścia i udokumentowania przebiegu trasy. Ponad 30 km. to naprawdę dużo, jak na marcowy dzień. Chyba tylko raz udało mi się przejść jednego dnia (w dodatku latem), więcej niż 20 km szlaku kolejowego (dokładnie było to ok. 22 km.). Zbyt dużo czasu tracę na byle słupek, przepust czy gwóźdź wystający z ziemi i doszukiwanie się w nich domniemanych reliktów, po dawnej kolei ;)
  • #11 Borys Zadorecki (2024-03-26 12:02:51)
    Dziękuję za miłe słowa! Postaram się dodać chociaż część zdjęć do Bazy - z opisem wg Twoich wskazówek. :) Dystans nie jest jakiś straszny - spokojnym tempem do przejścia dla każdego, kto nie leży cały czas na sofie i ma sprawdzone buty. ;)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ostróda – Morąg (257)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...