OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tama Brodzka – Iława Główna (251)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-10-19 (opisy)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Tama Brodzka  (C)
0,001 0
   
   
  Jajkowo  (C)
4,170
   
   
  Szramowo  (C)
8,833
   
   
  Kaługa  (N)
12,228
   
   
  Kurzętnik  (N)
17,765
   
    21,597
   
   
  Bratian  (N)
24,203
   
   
  Radomno  (N)
29,594
   
    41,270
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Były pasażer. (2021-01-05 17:26:06)
    Dlaczego rozebrano historyczną linię kolejową Tama Brodzka - Iława?
    Kawałek historii został prawdopodobnie utracony już na zawsze, linia z początku XIX wieku wraz z zabytkowymi budynkami dworców kolejowych.
    Gdyby nie dokonano dewastacji tej linii w 2010 to ruch pociągów na tej trasie zostałaby przywrócony.
  • #2 ROPA Poznań (2021-01-06 20:57:51)
    Wcześniej już się do niej "dobierano". W 1996r roku jechałem z Iławy do Brodnicy tą linia i aż nie chce się wierzyć, że pociąg był prowadzony przez parowóz.
  • #3 yarow (2021-01-07 15:35:04)
    Pamiętam, że gdy w latach 1990-1995 jeździłem do szkoły, na trasie tej królowały SN61 oraz SP45, potem już tylko SP42 (chyba wszystkie były z lok. Grudziądz). Wyjątkiem był Łodziak ciągnięty przez SU46 chyba lok. Olsztyn oraz ten pospieszny-letni olsztyński ciągnięty przez ST44 z Iławy.
    Zawsze ciągnięte były dwa takie zielone wagony ze stacji Iława, choć czasami ten szkolony po 07.20 ze Szramowa miał 4 czarne piętrusy.
    Z dzieciństwa pamiętam jak przez mgłę Ty2 i chyba Ol49 z trzema czarnymi wagonami.
    Parowozy jeździły do Radomna i potem takimi autobusami z harmonijkowymi drzwiami do Iławy się jechało - jakaś przebudowa czy coś.
    To były czasy.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tama Brodzka – Iława Główna (251)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...