OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-12-19 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
 
    2,517
 
   
  Konopat   (C)
4,531
 
    6,785
 
   
  Poledno   (C)
13,255
 
    18,047
 
    25,519
 
   
  Bruchniewo   (C)
33,036
 
    36,486
 
    45,190
 
   
  Mała Klonia   (C)
50,498
 
   
  Obodowo   (C)
54,444
 
    59,157
 
   
  Ostrówek   (C)
66,254
 
   
  Pęperzyn   (C)
70,151
 
   
  Więcbork   (C)
76,832
 
    82,603
 
   
  Sypniewo   (C)
89,055
 
   
  Dorotowo   (C)
93,911
 
   
  Kujaniec   (P)
96,080
 
   
  Kujan   (P)
98,393
 
   
  Nowa Święta   (P)
102,762
 
   
  Złotów   (P)
109,378
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 JanW (2021-02-04 18:58:27)
    Mam jeszcze kilka pytań apropos lk.240:
    1.Czy jest jeszcze jakiś ruch do stacji Świecie Przechowo?
    2.Jakie były urządzenia na stacjach ( mechaniczne scentralizowane / mechaniczne kluczowe) ?
    3. Czy na odcinku Więcbork - Pruszcz Bagienica oprócz na stacji w Sośnie były jakieś semafory?
  • #12 Ad vocem #11 (2021-03-22 19:27:08)
    Do stacji Świecie Przechowo nie ma żadnego ruchu, natomiast linia jest utrzymywana jako przejezdna.
    Jedyny ruch na tej linii to z Terespola Pomorskiego do Mondi (ZCiP)
  • #13 (odp. na #11 pkt.2 i 3 KrisKrossAbend (2021-03-23 18:48:45)
    Oczywiście na części stacyjek 240 jeszcze w latach szcześćdziesiątych XX w. urządzenia SRK- jak to na mijankach były- scentralizowane (mechaniczne oczywiście), w dobudówkach stacyjek były urządzenia pozwalające sterować centralnie w rejonie nastawczym konkretnej stacji będącej mijanką, informację o ruchu na szlaku (jednotorowym) prowadzono przy pomocy łącz telefonicznych (telefon z korbką) - z posterunku do posterunku podawano informację: "pociąg numer xxxxx w kierunku Złotowa wyjechał ze stacji (np. Więcbork) planowo". Co najistotniejsze, stacje zgodnie z postępem ruchu danego pociągu, informowały siebie o tym fakcie. Pracownik stacji (posterunku) z której wyjeżdżał poc, wykręcał korbką sekwencję sygnałów - właściwą dla danej stacji np. (krótki, długi, krótki długi). _ . _ i wywoływał pracownika następnego przystanku, informując go o fakcie opuszczenia jego obszaru przez dany pociąg. W latach siedemdziesiątych, widziałem już tylko poza stacjami węzłowymi (Terespol, Pruszcz, Więcbork, Zlotów) urządzenia mechaniczne kluczowe, klucze do nich zabezpieczone w specjalnej szafie zdeponowane były w rejonach nastawczych, lub dodatkowo wyposażano w nie kierownika pociągu zbiorowego, który obejmując skład otrzymywał klucze do wszystkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia manewrów przetaczania). Proszę pamiętać, że pociągi zbiorowe na tej linii pociągami osobowymi, a małe stacyjki zatrudniały już wówczas pracownika stacyjnego najczęściej trzy razy dziennie, aby sprzedaż biletów z kasy na pociągi osobowe i obsłużył przesyłki dostarczane na stacje z tych pociągów.
  • #14 sterubek@gmail.com (2021-04-05 19:17:31)
    Udało mi się przejechać prawie całą linię od Laskowic pom. do Złotowa w 1989 r. Pozdrawiam sympatyków kolejnictwa!
  • #15 maro (2023-01-03 17:32:22)
    Dlaczego tak postąpiono z tymi liniami kolejowymi w woj. kuj-pom?
  • #16 et21 (2023-01-03 17:57:03)
    @#15

    ,,Patryk Wild, były wicemarszałek mówi o tej firmie krótko i dobitnie:
    - To gangsterka połączona z Werwolfem i Armią Czerwoną. Potrafi jedynie likwidować i nic więcej. Policzyłem kiedyś że na 60 przetargów 57 dotyczyło sprzedaży złomu!''
  • #17 CCH (2023-07-15 19:14:16)
    Kto jest właścicielem linii od Terespola do Bukowca?
  • #18 dentarg (2024-04-03 00:09:24)
    Ta linia już, niestety nie istnieje. Byłem w kilku miejscach na tej linii i nie ma tam szyn, a nawet podkładów. Ba, nawet czasem nie widać już nasypu. Większość stacji albo jest budynkami mieszkalnymi, albo jest w ruinie.
    Byłem w Dorotowie na wiadukcie i moście, w Więcborku (most i linia koło miasta), w Obwodowie (stacja), na moście na Sępolnej (nawet barierek na moście już nie ma - ale polecam most obejrzeć).
    Byłem też koło stacji Świekatowo Wsch, na wiadukcie. Nigdzie nie ma już torów, techniczny stan obiektów jest bardzo słaby.
  • #19 Piotr (2024-05-02 22:52:26)
    Dziś "przecinałem" tę linie w Tuszynach (koło Świekatowa). Ledwo można rozpoznać, że kiedyś tędy jeździły pociągi (wszystko zarosło). Kilka lat temu na drodze były szyny kolejowe, po remoncie drogi nie ma już po nich śladu.
  • #20 Przemo (2025-05-24 12:20:58)
    W Obodowie nawet wiaduktu już nie ma. Zdemontowali po kolizji z ciężarówką, w styczniu 2024

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...