Linia Świecie nad Wisłą – Złotów (240)
Ostatnia zmiana: 2024-12-19 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#11
JanW
(2021-02-04 18:58:27)
Mam jeszcze kilka pytań apropos lk.240:
1.Czy jest jeszcze jakiś ruch do stacji Świecie Przechowo?
2.Jakie były urządzenia na stacjach ( mechaniczne scentralizowane / mechaniczne kluczowe) ?
3. Czy na odcinku Więcbork - Pruszcz Bagienica oprócz na stacji w Sośnie były jakieś semafory? -
#12
Ad vocem #11
(2021-03-22 19:27:08)
Do stacji Świecie Przechowo nie ma żadnego ruchu, natomiast linia jest utrzymywana jako przejezdna.
Jedyny ruch na tej linii to z Terespola Pomorskiego do Mondi (ZCiP) -
#13
(odp. na #11 pkt.2 i 3 KrisKrossAbend
(2021-03-23 18:48:45)
Oczywiście na części stacyjek 240 jeszcze w latach szcześćdziesiątych XX w. urządzenia SRK- jak to na mijankach były- scentralizowane (mechaniczne oczywiście), w dobudówkach stacyjek były urządzenia pozwalające sterować centralnie w rejonie nastawczym konkretnej stacji będącej mijanką, informację o ruchu na szlaku (jednotorowym) prowadzono przy pomocy łącz telefonicznych (telefon z korbką) - z posterunku do posterunku podawano informację: "pociąg numer xxxxx w kierunku Złotowa wyjechał ze stacji (np. Więcbork) planowo". Co najistotniejsze, stacje zgodnie z postępem ruchu danego pociągu, informowały siebie o tym fakcie. Pracownik stacji (posterunku) z której wyjeżdżał poc, wykręcał korbką sekwencję sygnałów - właściwą dla danej stacji np. (krótki, długi, krótki długi). _ . _ i wywoływał pracownika następnego przystanku, informując go o fakcie opuszczenia jego obszaru przez dany pociąg. W latach siedemdziesiątych, widziałem już tylko poza stacjami węzłowymi (Terespol, Pruszcz, Więcbork, Zlotów) urządzenia mechaniczne kluczowe, klucze do nich zabezpieczone w specjalnej szafie zdeponowane były w rejonach nastawczych, lub dodatkowo wyposażano w nie kierownika pociągu zbiorowego, który obejmując skład otrzymywał klucze do wszystkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia manewrów przetaczania). Proszę pamiętać, że pociągi zbiorowe na tej linii pociągami osobowymi, a małe stacyjki zatrudniały już wówczas pracownika stacyjnego najczęściej trzy razy dziennie, aby sprzedaż biletów z kasy na pociągi osobowe i obsłużył przesyłki dostarczane na stacje z tych pociągów.
-
#14
sterubek@gmail.com
(2021-04-05 19:17:31)
Udało mi się przejechać prawie całą linię od Laskowic pom. do Złotowa w 1989 r. Pozdrawiam sympatyków kolejnictwa!
-
#15
maro
(2023-01-03 17:32:22)
Dlaczego tak postąpiono z tymi liniami kolejowymi w woj. kuj-pom?
-
#16
et21
(2023-01-03 17:57:03)
@#15
,,Patryk Wild, były wicemarszałek mówi o tej firmie krótko i dobitnie:
- To gangsterka połączona z Werwolfem i Armią Czerwoną. Potrafi jedynie likwidować i nic więcej. Policzyłem kiedyś że na 60 przetargów 57 dotyczyło sprzedaży złomu!'' -
#17
CCH
(2023-07-15 19:14:16)
Kto jest właścicielem linii od Terespola do Bukowca?
-
#18
dentarg
(2024-04-03 00:09:24)
Ta linia już, niestety nie istnieje. Byłem w kilku miejscach na tej linii i nie ma tam szyn, a nawet podkładów. Ba, nawet czasem nie widać już nasypu. Większość stacji albo jest budynkami mieszkalnymi, albo jest w ruinie.
Byłem w Dorotowie na wiadukcie i moście, w Więcborku (most i linia koło miasta), w Obwodowie (stacja), na moście na Sępolnej (nawet barierek na moście już nie ma - ale polecam most obejrzeć).
Byłem też koło stacji Świekatowo Wsch, na wiadukcie. Nigdzie nie ma już torów, techniczny stan obiektów jest bardzo słaby. -
#19
Piotr
(2024-05-02 22:52:26)
Dziś "przecinałem" tę linie w Tuszynach (koło Świekatowa). Ledwo można rozpoznać, że kiedyś tędy jeździły pociągi (wszystko zarosło). Kilka lat temu na drodze były szyny kolejowe, po remoncie drogi nie ma już po nich śladu.
-
#20
Przemo
(2025-05-24 12:20:58)
W Obodowie nawet wiaduktu już nie ma. Zdemontowali po kolizji z ciężarówką, w styczniu 2024
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Świecie nad Wisłą – Złotów (240)