OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-03-22 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
   
    2,517
   
   
  Konopat  (C)
4,531
   
    6,785
   
   
  Poledno  (C)
13,255
   
    18,047
   
    25,519
   
   
  Bruchniewo  (C)
33,036
   
    36,486
   
    45,190
   
   
  Mała Klonia  (C)
50,498
   
   
  Obodowo  (C)
54,444
   
    59,157
   
   
  Ostrówek  (C)
66,254
   
   
  Pęperzyn  (C)
70,151
   
   
  Więcbork  (C)
76,832
   
    82,603
   
   
  Sypniewo  (C)
89,055
   
   
  Dorotowo  (C)
93,911
   
   
  Kujan  (P)
98,393
   
   
  Nowa Święta  (P)
102,762
   
   
  Złotów  (P)
109,378
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 (odp. na #1) Mariusz (2017-03-29 19:19:02)
    Pozostał kawałek w lesie pomiędzy mostem na Brdzie a Pruszczem Bagienica, jedyny istniejący.
  • #6 Alexey Kapchikov (2017-06-02 19:16:08)
    Dzień dobry. Jakie serii parowozów obsługiwał linię 240? Dziękuję.
  • #7 (odp. na #6) W.K.Dorotowo (2018-04-02 19:50:58)
    SN 61
  • #8 (odp. na #2) Darek Nowak (2020-03-11 01:12:20)
    W Złotowie kończy się kozłem przed wiaduktem nad notabene, aleją Piasta, mojego przodka.
  • #9 JanW (2020-08-25 20:25:09)
    Mam pytanie, czy na stacjach w Bukowcu Świeckim, Świekatowie Wschodnim, Bruchniewie i Klonowie nastawnie były zlokalizowane w osobnych budynkach, czy w budynkach dworcowych tzw. dobudówkach? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • #10 (odp. na #9 KrisKrossAbend (2020-12-11 21:28:56)
    Absolutnie z całą pewnością mogę odpowiedzieć że w budynkach dworcowych bez dobudówek. Najczęściej pomieszczenie nastawni połączone było z kasą biletową-jednoosobowa obsługa prowadziła także obsługę przesyłek. Tą linią przejechałem z nawiązką ok. 1000 razy. Teraz na jej widok serce mi pęka. Pamiętam jak jeździły po niej parowozy, motowozy SN52 i SN61, lokomotywy spalinowe SP(M)30 z wagonami osobowymi, oraz SM41 w pociągach towarowych. Wspaniałe czasy.
    Sporo wiem o tej linii. Jeżeli pojawią się jakieś pytania pozostaję do Waszej moi mili dyspozycji.
  • #11 JanW (2021-02-04 18:58:27)
    Mam jeszcze kilka pytań apropos lk.240:
    1.Czy jest jeszcze jakiś ruch do stacji Świecie Przechowo?
    2.Jakie były urządzenia na stacjach ( mechaniczne scentralizowane / mechaniczne kluczowe) ?
    3. Czy na odcinku Więcbork - Pruszcz Bagienica oprócz na stacji w Sośnie były jakieś semafory?
  • #12 Ad vocem #11 (2021-03-22 19:27:08)
    Do stacji Świecie Przechowo nie ma żadnego ruchu, natomiast linia jest utrzymywana jako przejezdna.
    Jedyny ruch na tej linii to z Terespola Pomorskiego do Mondi (ZCiP)
  • #13 (odp. na #11 pkt.2 i 3 KrisKrossAbend (2021-03-23 18:48:45)
    Oczywiście na części stacyjek 240 jeszcze w latach szcześćdziesiątych XX w. urządzenia SRK- jak to na mijankach były- scentralizowane (mechaniczne oczywiście), w dobudówkach stacyjek były urządzenia pozwalające sterować centralnie w rejonie nastawczym konkretnej stacji będącej mijanką, informację o ruchu na szlaku (jednotorowym) prowadzono przy pomocy łącz telefonicznych (telefon z korbką) - z posterunku do posterunku podawano informację: "pociąg numer xxxxx w kierunku Złotowa wyjechał ze stacji (np. Więcbork) planowo". Co najistotniejsze, stacje zgodnie z postępem ruchu danego pociągu, informowały siebie o tym fakcie. Pracownik stacji (posterunku) z której wyjeżdżał poc, wykręcał korbką sekwencję sygnałów - właściwą dla danej stacji np. (krótki, długi, krótki długi). _ . _ i wywoływał pracownika następnego przystanku, informując go o fakcie opuszczenia jego obszaru przez dany pociąg. W latach siedemdziesiątych, widziałem już tylko poza stacjami węzłowymi (Terespol, Pruszcz, Więcbork, Zlotów) urządzenia mechaniczne kluczowe, klucze do nich zabezpieczone w specjalnej szafie zdeponowane były w rejonach nastawczych, lub dodatkowo wyposażano w nie kierownika pociągu zbiorowego, który obejmując skład otrzymywał klucze do wszystkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia manewrów przetaczania). Proszę pamiętać, że pociągi zbiorowe na tej linii pociągami osobowymi, a małe stacyjki zatrudniały już wówczas pracownika stacyjnego najczęściej trzy razy dziennie, aby sprzedaż biletów z kasy na pociągi osobowe i obsłużył przesyłki dostarczane na stacje z tych pociągów.
  • #14 sterubek@gmail.com (2021-04-05 19:17:31)
    Udało mi się przejechać prawie całą linię od Laskowic pom. do Złotowa w 1989 r. Pozdrawiam sympatyków kolejnictwa!

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...