Linia Pszczółki – Kościerzyna (233)
Ostatnia zmiana: 2025-06-08 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#4
Tomasz B.
(2023-10-17 14:45:08)
I tak celowo z rozmysłem odcięto Skarszewy od połączeń kolejowych...ciężko to zaakceptować
-
#5
ja
(2024-04-06 23:07:42)
Odbudowę sieci zakończono (po wojennych zniszczeniach) na koniec marca 1947 (odbudowano most).
-
#6
(odp. na #3)
Leszek C
(2024-08-12 23:33:52)
Nie spekulacje, tylko FAKT, że kosz budowy autostrady A1 był o ładnych kilka milionów niższy dzięki temu, że nie trzeba było budować wiaduktu nad zamkniętą ledwie 3 lata wcześniej linią.
-
#7
Michalec
(2024-11-02 19:32:16)
W teorii dalej da się ją odbudować, ale chyba jeszcze nigdy nie słyszałem o równie trudnej w wykonaniu reaktywacji. To, że linia zostanie reaktywowana, graniczy chyba z cudem. Choć mimo wszystko, po cichu mam nadzieję na odbudowę linii 243 do Starogardu. Tam sprawa jest o tyle lepsza, że nasypy są utrzymywane w dobrym stanie, ze względu na to, że biegnie po nich ścieżka rowerowa. Co prawda, nie słyszałem jeszcze o przypadku, w którym kiedyś był szlak kolejowy, później na jego miejscu znalazła się ścieżka i następnie ponownie powrócił tor, no ale myślę, że gdyby doszło już do poważnych decyzji, no to stanęło by na powrocie kolei. Tak więc cześć mieszkańców Skarszew cały czas ma jakieś ciche nadzieje na to, że znów będą mogli odjechać spod pięknego dworca, który cały czas jakby czeka na ponowne przyjęcie w szeregi PKP. Póki co, odpoczywa.
-
#8
Tomasz
(2024-11-10 17:54:42)
Linia dzięki której można ominąć zatłoczony Gdańsk, dobrze że na Dolnym Śląsku jest to nie do pomyślenia...
-
#9
Błażej Kopka
(2024-11-10 20:56:27)
Jakie linie w DŚ omijają Wrocław?
-
#10
(odp. na #9)
do re mi
(2024-11-10 21:17:32)
137, 266, 286, 278, 279, 282, 295, 302, 291, 298, 299, 308, 284, 317... jest ich zapewne więcej, ale nie chce mi się szukać Błażeju...
-
#11
wasiukibic
(2024-11-10 22:04:59)
Jeżeli w nowych realiach jest potrzebna, należałoby odbudować, a nie trzymać się kurczowo decyzji sprzed bezmała ćwierć wieku, jak pijany płotu. Ile pieprzenia jest choćby i z Bytowem? Odbudowywać, nie odbudowywać, a kiedy, a za czyje. Szkoda, że Gdaka, budując swoje ekspresówki czy autobany nie ma takich dylematów.
-
#12
Błażej Kopka
(2024-11-11 06:58:39)
#10 - która z tych linii omija Wrocław na takiej zasadzie, jak wskazana w temacie, oprócz tego, że z samym miastem nie ma nic wspólnego? Bo ja wiem, że linia z Karpacza do Mysłakowic też omija Wrocław, ale nie do końca o to mi chodziło. Chodziło o ominięcie na zasadzie swoistej obwodnicy.
-
#13
Michalec
(2024-11-29 19:14:28)
Pamięta ktoś może, jaka prędkość szlakowa była na tej linii? Na odcinku Skarszewy-Pszczółki to było chyba 60 km/h, ale nie wiem jaka była na Skarszewy-Kościerzyna.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Pszczółki – Kościerzyna (233)