Linia Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)
Ostatnia zmiana: 2025-06-13 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#23
Prochiron
(2022-05-15 19:01:11)
Brzmi jak prima aprilis. Czy tam są jakiekolwiek obiekty wojskowe? Jaki to ma sens? Może chodzi o jakiś rodzaj "nabijania statystyk" wydatków na obronnosć w sztuczny sposób?
-
#24
Tomek
(2022-05-16 19:17:58)
Jest jakaś baza wojskowa w Łojewie. Tam prowadzi bocznica odchodzącą z Przedbojewic.
-
#25
wasiukibic
(2022-05-16 19:24:23)
Okolica ma duże walory turystyczno-krajobrazowe, czego sam miałem przyjemność doświadczyć. Nie ma żadnych przeszkód, aby po drobnych naprawach puścić wahadło choćby z Kruszwicy do Barcina, czy nawet i Żnina, ale że województwem kujawsko-pomorskim rządzą palanty z Torunia, wiecznie zakompleksionego względem Bydzi i dawnego województwa bydgoskiego, to wygląda to, tak jak wygląda. Czy remont dla celów wojskowych pomoże? Szczerze wątpię.
-
#26
113
(2022-05-16 22:00:17)
Nie wiem czy pytać, ale jeżeli uda się linię przywrócić na całej długości to możliwa byłaby jej elektryfikacja? Czy ogółem jeżeli powiodą się pewne plany to byłaby możliwość uczynienia z Inowrocławia zelektryfikowanego węzła kolejowego (bez liczenia bocznic)?
-
#27
Prochiron
(2022-05-20 18:18:43)
Walory turystyczne to argument, ale bardziej za utrzymaniem czegoś, a nie odbudowywaniem za potężne pieniądze. Jeśli jednostka wojsk inżynieryjnych ma poćwiczyć odbudowywanie linii kolejowych, to można znaleźć wiele lepszych celów :P Sama LK 231 to linia o kuriozalnym kształcie, wynikającym z granic sprzed 1914, i racjonalnym rozwiązaniem w celu przyciągnięcia ew. turystów byłaby ścieżka rowerowa. Sam jestem zwolennikiem kursów turystycznych, ale też nie jest to taka bajka, bo pociągiem z Łagowa do Toporowa jechała ze mną garstka osób (może w szczycie sezonu było lepiej).
-
#28
Pm3
(2022-08-20 23:00:54)
Obecne czasy pokazały, że wojska kolejowo-inżynieryjne mają sens, a JW 1523, do której należy poligon wodny nad jeziorem Szarlej, ma się dobrze. Na tej bocznicy znajduje się - będący w dobrym stanie - most kolejowy nad kanałem Noteci. Odcinek do odbudowy z Przedbojowic do poligonu to niecałe 2,5 km plus bocznice. To nie są duże pieniądze. Na poligonie znajduje ciężki sprzęt inżynieryjny na gąsienicach, do transportu którego przydatne są platformy kolejowe. Węzeł Inowrocław jest w całości zelektryfikowany, natomiast odcinka do Kruszwicy na pewno nie opłaca się elektryfikować.
-
#29
Błażej Kopka
(2022-08-21 13:50:19)
"Obecne czasy pokazały, że wojska kolejowo-inżynieryjne mają sens" - co dokładnie masz na myśli? Jakieś przykłady?
-
#30
Błażej Kopka
(2023-11-18 16:15:44)
Nieprzejezdny kawałek byłej linii pomiędzy Kruszwicą, a Mogilnem zostanie rozebrany (źródło RK).
-
#31
Xxx
(2025-03-13 04:03:53)
Drzewa, którymi zarósł tor między Strzelnem a Bronisławem, wzdłuż drogi krajowej nr 15 zostały wycięte. Czyżby przygotowania do rozbiórki, o której pisał p. Błażej?
-
#32
Jakubek
(2025-03-23 08:06:29)
#30 #31 Tory są obecnie rozbierane
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)