OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wejherowo – Garczegorze (230)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-05-17 (opisy)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Wejherowo  (G)
0,437 0
¦  
¦   2,106
¦  
¦  
  Orle  (G)
4,779
¦  
¦  
  Góra Pomorska  (G)
7,390
¦  
¦  
  Zamostne  (G)
9,939
¦  
¦   12,317
   
   
  Słuszewo  (G)
14,499
   
   
  Kostkowo  (G)
16,679
   
    20,378
   
   
  Gniewino  (G)
23,314
   
    25,050
   
   
  Toliszczek  (G)
27,015
   
   
  Prusewo  (G)
29,529
   
   
  Lublewo  (G)
32,417
   
    34,765
   
   
  Choczewo  (G)
37,606
   
   
  Choczewko  (G)
41,100
   
   
  Kurowo  (G)
42,387
   
    43,600
   
   
  Zwartowo  (G)
46,405
   
   
  Zwartówko  (G)
48,100
   
   
  Gościęcino  (G)
49,795
   
   
  Tawęcino  (G)
52,369
   
   
  Karlikowo  (G)
54,500
   
    55,107
   
   
  Obliwice  (G)
59,762
   
   
  Janisławiec  (G)
62,000
   
   
  Garczegorze  (G)
63,436
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Mg (2021-05-15 15:04:27)
    Skąd pochodzi informacja o planowej trasie rowerowej? Na ile realne jest uruchomienie tej linii w kontekście pasażerskim SKM?
  • #2 113 (2021-05-15 23:49:39)
    @Mg: To bardzo interesujące pytanie. Jeżeli mianoby odbudować linię kolejową dla połączeń SKM, czy również dla ruchu towarowego pod rozważaną elektrownię jądrową w Żarnowcu trzeba byłoby rozebrać starą nawierzchnię torowiska i położyć nową. Trzeba byłoby też przeprowadzić elektryfikację linii wraz z fragmentem 229-tki do Janisławca (tutaj też należy wspomnieć, że są plany elektryfikacji do Nowej Wsi Lęborskiej przez PKP), więc generalnie taka realizacja mogłaby się odbyć, ale czy byłaby opłacalna ekonomicznie ?

    Ciężko tutaj mówić. Z jednej strony miejscowości na tej linii są niewielkie i nie widać za bardzo aby przewozy pasażerskie były duże na tej linii. Z drugiej strony na połączeniach SKM mogliby skorzystać turyści, choć nie wiem czy aż taki ruch turystyczny byłby duży w porównaniu do tego z Trójmiasta na Hel.
  • #3 Mg (2021-05-16 23:43:01)
    Faktycznie realizację całego odcinka trudno byłoby uzasadnić. Natomiast jednym z wniosków (chyba przepadł?) do programu Kolej Plus była: Rewitalizacja linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo-Bolszewo-Orle-Góra. Patrząc na liczbę mieszkańców - to mogłoby mieć sens. Ale tutaj na stronie czytam że ma być trasa rowerowa! Nigdzie wcześniej nie znalazłem takiej informacji próbuję potwierdzić czy jest prawdziwa.
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2021-05-17 07:41:28)
    To jest raczej stary wpis (był bez daty, szacuję na jakieś 15 lat). Prawdopodobnie kiedyś rzucił ktoś takim pomysłem, ale projekt szybko padł.
  • #5 sawes05 (2021-05-19 18:48:20)
    Gdzieś na mapie rowerowej Pomorza (drukowanej) rzuciła mi się w oczy ścieżka rowerowa, biegnąca po 230-tce, więc ktoś wybiegł w przyszłość...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wejherowo – Garczegorze (230)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...