OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Nidzica – Wielbark (225)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2015-09-04

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Nidzica  (N)
0,000 0
 
 
  Napiwoda  (N)
7,571
 
 
  Muszaki  (N)
17,701
 
 
  Puchałowo  (N)
26,463
 
  33,823
 
 
  Wielbark Las  (N)
39,240
 
 
  Wielbark  (N)
42,182
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 kolpawe.tnb.pl (2017-11-14 13:18:34)
    Dostałem info od koleżanki że "w Wielbarku zaczynają rozbierać szyny", przypuszczam że chodzi o linię do Nidzicy, w internecie nic nie znalazłem, ktoś coś? Odpowiedz»
  • #2 djSon (2017-11-14 19:02:52)
    http://nidzica.wm.pl…

    "- W najbliższym czasie nie przewidujemy rozbiórki linii 225 - odpowiedział nam Maciej Bułtowicz, główny specjalista z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Marketingu Polskich Kolei Państwowych S.A."

    Tyle znalazłem.
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Nidzica – Wielbark (225)

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...