OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Czerwonka – Ełk (223)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-07-22 (opisy)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Czerwonka  (N)
0,212 0
   
   
  Najdymowo  (N)
3,280
   
    7,527
   
   
  Parleza Wielka  (N)
11,121
   
    16,289
   
   
  Sorkwity  (N)
22,903
   
   
  Bagienice  (N)
28,942
   
   
  Mrągowo  (N)
34,078
   
   
  Kosewo  (N)
41,420
   
   
  Baranowo  (N)
46,171
   
   
  Zełwągi  (N)
51,206
   
   
  Mikołajki  (N)
56,731
   
   
  Woźnice  (N)
61,916
   
   
  Olszewo  (N)
65,513
   
    70,049
   
   
  Tuchlin  (N)
75,433
   
   
  Okartowo  (N)
80,565
   
   
  Orzysz  (N)
86,032
   
   
  Odoje  (N)
94,325
   
   
  Skomack Wielki  (N)
100,424
   
   
  Rogale  (N)
106,162
   
    110,372
   
   
  Mołdzie  (N)
110,950
   
   
  Bartosze  (N)
113,983
   
   
  Ełk Zachód  (N)
118,583
   
   
  Ełk  (N)
121,270
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 113 (2021-07-18 22:50:39)
    Mam jedno pytanie, choć może wydawać się zbędne, ale czy modernizacja linii kolejowej nr 223, która ma być wykonana z części funduszy CPK oznacza, że linia będzie dwutorowa i zelektryfikowana, czy zostanie zachowany częściowo jej pierwotny stan jako jednotorowa i niezelektryfikowana z wymianą torowiska, części rozjazdów oraz peronów i renowacją paru innych obiektów kolejowych na trasie z zachowaniem sieci telegraficznej ?
  • #2 (odp. na #1) tomimaki (2021-07-20 23:26:11)
    Raczej zostanie to co jest: jednotorowa niezelektryfikowana.
  • #3 113 (2021-07-21 11:00:40)
    @tomnimaki: Dziękuje z info. Jeżeli plany nie będą zmieniane to właśnie w takim kształcie, pozostanie ta piękna warmińsko-mazurska linia kolejowa.
  • #4 subsens (2021-07-21 12:02:35)
    Gdzieś czytałem, że linia telegraficzna ma być pociągnięta do samego Baranowa. Wiadomo, że Rosjanie najpierw zakłócą systemy łączności, a CPK ma być entry point dla tych maszyn: https://pl.wikipedia…
    Podobno 4WMBOT już ćwiczy alarmowe obsadzanie słupów zaopatrzonych w gniazdka.
  • #5 113 (2021-07-21 20:06:37)
    @subsens: Nie wiem co powiedzieć, ale brzmi to bardzo dziwnie z tego co piszesz. Linia kolejowa nr 223 owszem powinna być modernizowana pod ruch pasażerski i towarowy, ale z myślą o cywilu. Wojskowy jak najbardziej również, zwłaszcza w Orzyszu stacjonują wojska NATO, ale kruczę na prawdę nie wierzę żeby takie rzeczy robiono na wojnę z Rosją.
  • #6 (odp. na #5) subsens (2021-07-21 23:41:00)
    Nic nie mów. Ja też, gdybym Ci to powiedział, musiałbym... A wcześniej i tak znaleźli by nas obu.
    Oczywiście, że pasażerski, a zwłaszcza towarowy. Ale, w razie czego... każdy słup obsadza dwunastu ludzi: https://www.wojsko-p… zgodnie z wyznaczonymi sektorami w obronie okrężnej. Najtrudniej ma ratownik, robiący za obserwatora. Z reguły jest to dziewczyna, która często ma tylko TC3, poza tym zmniejszoną jednostkę ognia, jest lekka, ma mały obwód głowy. Dostaje specjalny hełm z białego porcelitu (jednorazowy, ale z wkładką balistyczną) i wciągają ją na słup. Tam próbuje jak najdłużej uchodzić za jeden z izolatorów. Wg procedury, po nawiązaniu kontaktu ogniowego asekurujący st. ratownik puszcza linę.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Czerwonka – Ełk (223)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...