Linia Olsztyn Główny – Bogaczewo (220)
Ostatnia zmiana: 2024-01-04 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-04-19 23:58:20)
Ciekawa jest relacja TLK "Nogat" wkoło Warmii do Warszawy, przez Elbląg, Malbork, Iławę i dalej Działdowo, 6 H jazdy:
https://koleo.pl/poc… -
#2
tomimaki
(2020-11-11 15:39:21)
Obecnie na odcinku Olsztyn Główny - Olsztyn Gutkowo pociągi kursują z ograniczoną prędkością, w rejonach przejazdów drogowych i przejść dla pieszych ze względu na niedziałającą sygnalizację.
-
#3
113
(2021-05-30 13:41:14)
Czy odcinek Olsztyn Główny - Olsztyn Gutkowo nie powinien być oznaczony jako przejezdny, czy jeszcze trwają drobne prace przy torowisku ?
-
#4
Antek Kujawski
(2024-12-09 21:35:37)
Zastanawia mnie ten nietypowy przebieg trasy, pomiędzy Małdytami a Pasłękiem. Czemu jest tam taki dziwaczny zakręt o 90, po czym ta linia znowu zakręca o 90 stopni. Czemu tak to jest, zamiast prostego odcinka?
-
#5
(odp. na #4)
Paweł Skup
(2024-12-09 22:19:45)
Na mój nos: Bo tam, patrząc od Małdyt, są "góry" (30-40 m deniwelacji), potem dolina rzeki, a na koniec trzeba zajechać do wsi nie tak przez chałupy na skos, tylko południkowo, jak stoją domy. Polecam obejrzeć z podkładem NMT. Wszystko stanie się jasne.
-
#6
(odp. na #5)
Antek Kujawski
(2024-12-11 08:48:44)
Może to mieć sens, ale jak dla mnie, to bardziej mi to wygląda na to, jakby ktoś chciał zrobić most kolejowy nad równoległą drogą, bo cały czas linia biegnie wzdłuż dawnej 7, po czym w miejscu dziwnego zakrętu przecina mostem kolejowym. Tak czy siak, bezsensowne rozwiązanie, bo most drogowy byłby prostszy i tańszy w budowie.
-
#7
(odp. na #6)
Paweł Skup
(2024-12-11 21:52:43)
Zaraz zaraz, a czy uważasz, że w momencie budowy linii kolejowej, siódemka tam już była? Bo moim zdaniem powstała jakieś 70 lat później. Natomiast stara droga biegła przez Zielonkę Pasłęcką "city", z torami łączyła się jedynie na przełęczy, a potem biegła sobie jak tam chciała. Tory zaś musiały zachować geometrię, która będzie bezpieczna zarówno dla pociągów, jak i kieszeni ich właścicieli w trakcie budowy i późniejszej eksploatacji, a więc zachować parametry techniczne i ekonomiczne. W skrócie: nachylenia toru, zaliczenie postoju w Cierpkiem, brak budowy drogich mostów i wiaduktów, minimum wywłaszczeń. A później DK7, czy wtedy E81, jako obwodnicę Zielonki, puszczono przyklejoną do torów, bo tory szły po max równym, jakie dało się uzyskać jeszcze te 70 lat wcześniej. Ot i cała tajemnica. A że 7 poszła diretą i do Cierpkiego nie zajeżdżała, to nikomu nie przeszkadzało, po peks pewnie zajeżdżał, po lokalnych drogach, a autem to wiadomo. Dla mnie żadnych nadprzyrodzonych rzeczy tu nie ma. A że ciekawie wygląda, to inna sprawa.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Olsztyn Główny – Bogaczewo (220)