OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Lipusz – Korzybie (212)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-02-17 (opisy, historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Lipusz   (G)
0,000 0
 
   
 
   
  Róg   (G)
7,440
 
    11,460
 
    13,000
 
   
  Studzienice   (G)
14,660
 
   
  Ugoszcz   (G)
18,240
 
   
  Bytów   (G)
24,272
 
    29,840
 
   
  Borzytuchom   (G)
35,010
 
   
  Barnowo   (G)
43,100
 
    47,880
 
    53,580
 
   
  Gumieniec   (G)
57,940
 
   
  Barcino   (G)
63,390
 
   
  Korzybie   (G)
72,185
 
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #16 ROPA Poznań (2023-01-23 17:53:07)
    Swego czasu województwo, powiat, miasto nie ogłosiło akcesu do uruchomienia linii Bytów-Lipusz. Nie wiem, czy sytuacja się zmieniła.
  • #17 Błażej Kopka (2023-01-23 20:25:44)
    Ruch pasażerski może tam wrócić w każdym momencie. Parametry linii są bardzo dobre. Podobno POLREGIO cały czas się dopytuje, kiedy będzie mógł wrócić na linię.
  • #18 113 (2023-01-23 23:35:39)
    @Błażej Kopka: Nic mi o tym nie wiadomo, aby Polregio dopytywało UMWP w tej sprawie.
  • #19 Błażej Kopka (2023-01-24 17:34:05)
    Ale ruch pociągów na pewno da się uruchomić. Czy ta linia będzie teraz elektryfikowana po elektryfikacji PKM od razu?
  • #20 113 (2023-01-24 19:18:05)
    @Błażej Kopka: Ale, że co linia kolejowa nr 212 elektryfikowana od razu, po elektryfikacji PKM, czy co masz na myśli, bo nie rozumiem, co chcesz tutaj przekazać?
  • #21 Błażej Kopka (2023-01-24 21:34:32)
    No bo TY tam całą masę linii do elektryfikacji podałeś w #7. Myślałem, że tu też lada dzień będzie elektryfikacja no i drugi tor myślę. Pewnie masz jakieś informacje na to skoro w #15 pytasz czy będą tam już połączenia w wakacje. Nie znam tej linii, chociaż kiedyś mieszkałem na Kaszubach trochę.
    Rozumiem, że w ubiegłych latach ruch osobowy była tam normą i teraz jest chwilowy przestój z niewiadomych przyczyn i dlatego pytasz?
  • #22 113 (2023-01-24 23:08:54)
    @Błażej Kopka: Człowieku normalny jesteś? Jak w kilka miesięcy ma być drugi tor i elektryfikacja linii? Pewnie sobie bierzesz pod uwagę moje komentarze, których tylko pytałem, czy taka możliwość byłaby dobra na danej linii lub też gdzie widzę faktyczny potencjał na elektryfikację. Tutaj do Bytowa, ani jedno ani drugie nie spełnia tych kryteriów. Nie mam żadnych informacji i pytam, czy jest taka ewentualność, gdyż można byłoby tu rozmawiać o połączeniach sezonowych uruchamianych szynobusami, szczególnie, że po elektryfikacji PKM oraz w związku planowanymi w niedługim czasie pracami na linii kolejowej nr 201, 214 i 229 na pewno część taboru spalinowego będzie można byłoby przerzucić na połączenia do Bytowa.
  • #23 Błażej Kopka (2023-01-25 00:05:54)
    Mój ULUBIONY rozmówco :) Pytałeś na wstępie czy na linii kolejowej (którego jak dowiodłeś rozdziału i statusu prawnego nie rozumiesz, choć został przeze mnie wyjaśniony wcześniej) czy jest możliwy ruch osobowy od wakacji.
    Biorąc pod uwagę, że kolejni operatorzy tej linii (i to tylko w ruchu towarowym!), z SKPL jako ostatnim który zrezygnował, a który tylko utrzymywał ZASTANE PARAMETRY linii bez żadnych inwestycji i że rezygnował z tego w związku z nieopłacalnym rachunkiem ekonomicznym to naprawdę trzeba Ci powiedzieć wprost, że jesteś "nierozsądny" zadając takie pytania i tylko jaja można sobie z Ciebie robić? Nie rozumiem takich dziecinnych pytań ze strony osób, choć trochę zaznajomionych z polską koleją i jej realiami...
  • #24 Błażej Kopka (2024-10-12 14:17:34)
    Senator Górska obiecuje wznowienie ruchu na odcinku Bytów - Lipusz w 2026 roku. W październiku br. ma dojść do podpisania dokumentów otwierających możliwość przejęcia linii przez PKP PLK. Ministerstwo infrastruktury rzekomo zobowiązało się do remontu towarem staroużytecznym, a Marszałek obiecał 6 par na początek.
  • #25 Damian Waszak (2025-08-04 16:45:16)
    Prawdopodobnie po rewitalizacji dojdzie do likwidacji przystanku w Barnowie i Kołczygłówkach, nowy powstanie zaś w leżących pomiędzy nimi Kołczygłowach, w rejonie ul. Fabrycznej: https://gp24.pl/pola…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Lipusz – Korzybie (212)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...