OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-01-18 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Brodnica  (C)
0,000 0
   
   
  Drużyny  (C)
5,866
   
   
  Niewierz  (C)
9,349
   
   
  Małki  (C)
11,268
   
   
  Kawki  (C)
16,764
   
   
  Wrocki  (C)
22,321
   
   
  Tokary  (C)
24,774
   
   
  Gałczewko  (C)
29,702
   
   
  Golub Dobrzyń  (C)
34,871
   
    39,437
   
   
  Chełmoniec  (C)
43,196
   
    46,970
   
    49,765
   
   
  Mlewiec  (C)
55,001
   
   
  Mirakowo  (C)
62,275
   
   
  Chełmża  (C)
70,075
   
   
  Głuchowo  (C)
74,298
   
   
  Nawra  (C)
78,274
   
   
  Grzybno  (C)
80,850
   
    85,110
   
   
  Gzin  (C)
88,965
   
    92,867
   
   
  Ostromecko  (C)
98,570
   
   
   
    104,078
|  
|   105,586
|  
|   107,419
|  
|   109,120
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #20 (odp. na #19) ACdVL (Andrzej) (2020-08-24 21:11:40)
    Zgadza się, wszystko to prawda. Tylko widzi Kolega, w tym kraju ci, co najlepiej się nadają do pieczy nad koleją - nie sprawują jej. Prawda to stara jak świat, ale trzeba ją czasem przypominać.
  • #21 (odp. na #20) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-28 00:21:48)
    Na tej linii też reorganizacja ruchu w rozkładzie 2020/21.
    - Znikną bezpośrednie połączenia (2) z Grudziądza do Bydgoszczy ze zmianą czoła w Chełmży.
    - Zostanie 7 par - z tego 2 z/do Bydgoszczy Wschód, z Chełmży ostatni odjazd 18:52 (do B. Wsch.) z Bydgoszczy Wsch. 19:59.
    Aktualny rozkład: https://arriva.pl/ar…
  • #22 Ziejan (2020-12-04 16:09:25)
    W rozkładzie 2020/21 Chełmża - Bydgoszcz Wschód znowu do likwidacji.
  • #23 Tomasz (2020-12-08 20:14:07)
  • #24 ROPA Poznań (2020-12-09 11:07:56)
    Nie sprawdzałem, sprawdzę jak "skończy się pandemia" jakie jest zintegrowane połączenie z linia Toruń-Olsztyn w Jabłonowie Pom. Bywało kiedyś, ze poc. z Poznania "meldował się" w Jabłonowie o godz.19.30 a poc. Arrivy odjeżdżał do Brodnicy o godz.19.20
    Przez 2-lata tłumaczyłem "tym od rozkładu jazdy" w województwie aby to zmienić. Udało się!
  • #25 wasiukibic (2021-01-13 13:15:32)
    Proszę o wstrzymanie się z infem, że od 18 I powróci ruch pasażerski (to samo między Laskowicami i Czerskiem). W Kujpomie sytuacja jest dynamiczna, tj. wojenka na linii Caubetzky - Avarria - Regiopolo i nie wiadomo, co z tego wyniknie.
    A, i jakby komuś się wydawało, że nie można inaczej:
    Wrocław - Trzebnica - 16 par pociągów,
    Kraków - Wieliczka - 13 par pociągów,
    Poznań - Grodzisk - 12 par pociągów
    w dobie pandemii.
  • #26 (odp. na #25) Stanisław Pikul (2021-01-13 14:53:25)
    No tak, ale trzeba by by porównywać porównywalne - trzy wymienione przez Ciebie relacje to dojazdy do metropolii z miejscowości odległych o nie więcej jak 1 h. Relacja z Brodnicy czy Laskowice-Czersk to jednak inna liga.
  • #27 (odp. na #21) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-13 15:37:42)
    1. Pociągi na linii Bydgoszcz Wschód - Chełmża wogóle zostały zlikwidowane.

    "Czy od poniedziałku, 18 stycznia, na zawieszone linie kolejowe na Kujawach i Pomorzu wrócą pociągi? Wprawdzie władze regionu zapowiadały, że tak się stanie, jeśli zostaną „odmrożone” szkoły, ale na razie nikt tej informacji oficjalnie nie potwierdził.
    We wtorek (12.01.), dobrą informacje dla pasażerów podała Arriva, ale wzmianka o przywróceniu połączeń szybko została usunięta.
    Na swoich stronach internetowych Arriva poinformowała, że od 18 stycznia w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim przywraca ruch kolejowy z Chełmży do Bydgoszczy oraz z Laskowic pomorskich do Czerska. Na pierwszej trasie miałyby kursować 4 pary pociągów dziennie od poniedziałku do piątku, w Borach 3 pary dziennie. Jednocześnie przewoźnik zamieścił wzmiankę o podwyżkach cen biletów. Zarówno jednorazowe jak i miesięczne miałyby podrożeć o 10% od 15 stycznia.

    Komunikat o nowym rozkładzie i taryfie szybko jednak ze strony zniknął, a Arriva odsyła po informacje na ten temat do organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego."

    Za: https://www.radiopik…

    2. Odn. #24 ROPA Poznań (2020-12-09 11:07:56)
    Ale tylko 2 poranne z Torunia do Brodnicy są tak skorelowane.
    Po południu 14:39 jest bezpośrednie Arriva ale przez Grudziądz więc godzina dłużej więc nie bardzo pomyśleli nad tym rozkładem.
    Z powrotem jest trochę lepiej bo są 3 połączenia Brodnicy z Toruniem z przesiadka które mieszczą się w ok. 1,5 H.

    W praktyce, licząc 2,5 pary, można powiedzieć że Brodnica (28.500 mieszkańców) jest odcięta komunikacyjnie od Torunia.
    Żeby było śmieszniej.
    Wyszukiwarka na stronie arriva.pl pomija te szybsze połączenia kolejowe przesiadkowe a pokazuje inne, wielogodzinne nawet z 2 przesiadkami.

    Jakież to polskie....

    3. Chełmża w praktyce straciła szybkie połączenie z Bydgoszczą.
    Możliwe są jedynie połączenia ponad 2 H przez Chełmno lub Toruń.
  • #28 (odp. na #26) wasiukibic (2021-01-13 16:23:58)
    Chodziło mi o Bydgoszcz - Chełmża, a to jak najbardziej ta sama liga, co trzy wyżej wymienione, a więc dojazd do dużego miasta z jednej z sypialni, położonej na bocznej linii kolejowej. Nawet biorąc pod uwagę to, że Chełmża ma połączenie z Toruniem.
  • #29 (odp. na #28) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-13 21:48:01)
    Tu widzę w Bazie że linia z Brodnicy do Chełmży z Brodnicy przez Kowalewo miała 60 kmH choć raczej napewno była na podkładach drewnianych.
    Nawet gdyby to, to powinna zostać jako zapasowa jak i zaczynająca się 5 km dalej od Brodnicy linia Tama Brodzka – Iława Główna (251).
    Cały ten ciąg mógłby służyć:
    1. Jako zapasowy dla magistrali 353 na odcinku Kowalewo - Iława,
    2. Jako dodatkowy dojazd towarowy do Płocka z północy.
    3. Jako dodatkowe powiązanie Bydgoszczy i jej rejonu z obszarami wschodnimi (odcinek Kowalewo - Chełmża)- to pod względem obronnym
    a nawet jako dodatkowe połączenie z Warszawą przez Działdowo.
    4. Szynobusy osobowe, nawet krótkie, mogłyby funkcjonować oprócz tych 3 kierunków nawet na krótszych trasach z Brodnicy do Lidzbarka
    czy Rypina, byle zapewnić utrzymanie szlaków na poziomie podstawowym, nawet bez urządzeń ruchu i obsady, a tylko na rozkaz pisemny, co
    by wystarczyło zasadniczo.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...