OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-05-09 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,701 0
|  
|  
  Dziarnowo  (C)
3,755
   
    5,865
   
    7,429
   
   
  Pakość  (C)
11,766
   
   
  Piechcin  (C)
15,158
   
   
  Bielawy  (C)
16,901
   
    19,525
   
   
  Wapienno  (C)
20,090
   
   
  Barcin  (C)
23,110
   
   
  Jadowniki  (C)
30,176
   
   
  Żnin  (C)
37,758
   
   
  Podobowice  (C)
47,542
   
   
  Damasławek  (P)
55,521
   
   
  Stępuchowo  (P)
62,158
   
    65,308
   
   
  Rąbczyn  (P)
69,403
   
   
  Wągrowiec  (P)
77,565
   
   
   
   
  Dębina  (P)
   
   
  Wiatrowiec  (P)
82,943
   
    87,964
   
    96,239
   
   
  Wiardunki  (P)
103,535
   
   
  Ryczywół  (P)
109,131
   
   
  Połajewo  (P)
116,818
   
   
  Ciążyń  (P)
121,864
   
    125,840
   
    131,311
   
   
  Bzowo Goraj  (P)
135,622
   
   
  Krucz  (P)
139,069
   
   
  Gulcz  (P)
143,411
   
   
  Rosko  (P)
146,528
   
   
  Wrzeszczyna  (P)
152,056
   
    157,043
   
   
  Drawski Młyn  (P)
163,589
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #55 Piotr Geremek (2022-01-02 14:34:21)
    Z posiadanych informacji, to od stycznia 2022 ma się rozpocząć remont linii 236 na odcinku Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie.
  • #56 Błażej Kopka (2022-01-02 20:00:19)
    A skąd takie informacje? Na czym ma polegać ten remont i w jakim celu miałby być przeprowadzony?
  • #57 Maciej (2022-01-23 14:19:10)
    Na dzień dzisiejszy linia do Czarnkowa jest nieczynna i nie pojedzie nią żaden pociąg, dopóki firma zamawiająca przewozy nie "dogada" się z koleją, co w dobie PKP jest, jeśli nie niemożliwe, to mocno utrudnione. Cały odcinek z Rogoźna do Czarnkowa, niestety ponownie na zielono, oby na krótko.
  • #58 Błażej Kopka (2022-01-23 17:09:19)
    A co się stało, że linia jest nieczynna? Bo przecież przejezdna jest, a że ostatnio firma z Czarnkowa trochę zrezygnowała z kolei, to inna sprawa. Pytanie: po co jeszcze parę miesięcy temu ten odcinek remontowano?
  • #59 (odp. na #58) Adam Śliwiński (2022-01-23 19:29:41)
    Steico zmniejszyło zapotrzebowanie na węgiel, a remontu całości nie było, tylko miejscowe, dosłownie 6 km.
  • #60 Marylka (2022-01-29 12:38:00)
    Zrewitalizowana jest cała linia 390, czyli ponad 6 kilometrów, z wyłączeniem stacji początkowej i końcowej oraz około 4 kilometry linii 236, w okolicy przystanku osobowego Połajewo. Na obu odcinkach po modernizacji jest szlakowa 60 km/h. Na pozostałych odcinkach jest 30 km/h. Powodem niskiej prędkości poza stanem torowiska jest ogromna ilość przejazdów drogowych kat. D. Tylko jeden przejazd jest kategorii B, na obwodnicy Rogoźna, w ciągu DK11. Tam są nowe rogatki i sygnalizacja przejazdowa. Ten przejazd był zmodernizowany w 2019 lub 2020 roku. Co do aktualnego ruchu pociągów, to nie ma go praktycznie wcale. Dotychczas zakłady w Czarnkowie woziły węgiel, ale po zmianie technologii na bardziej ekologiczną, węgla nie potrzebują już prawie wcale. Remont został jednak zrobiony, bo ta firma chce wywozić swoje produkty transportem kolejowym. Z tego co wiem, to budowana będzie druga bocznica w obrębie tych zakładów, a całość będzie przygotowana do wywozu wyrobów gotowych koleją, w 2022 roku. Oczywiście trwają też rozmowy z PKP PLK w sprawie cen za wykorzystywanie tego odcinka i tutaj zaczynają się już schody, o czym ktoś już tutaj wspomniał. Odcinek z Rogoźna Wielkopolskiego do Bzowo Goraj jest linią drugorzędną, a wcześniej była to linia znaczenia lokalnego. Odcinek z Bzowo Goraj do Czarnkowa jest linią znaczenia lokalnego, ale po remoncie chcą też podwyższyć ją do linii drugorzędnej, co oczywiście ma wpływ na cenę za każdy przejechany kilometr. Trzeba też dodać, że ów zakłady prawdopodobnie dołożyły się do rewitalizacji całego odcinka linii 390. Negocjacje cały czas trwają, a co z nich wyniknie, dowiemy się najpóźniej na wiosnę 2022 roku. Jeśli zakończą się powodzeniem, to linia mocno ożyje i ruch będzie prowadzony przez 7 dni w tygodniu. Jeśli natomiast rozmowy zakończą się fiaskiem, to linia zostanie na stałe zamknięta, a zakłady przetwórstwa drewna mogą /częściowo/ przenieść się do pobliskiej Trzcianki, gdzie jest dostępna czynna linia kolejowa numer 203 i są przygotowane tereny inwestycyjne pod nowe hale przemysłowe. Na chwile obecną nikt raczej nie myśli o tzw. czarnym scenariuszu, bo firma o której mowa zainwestowała dość duże środki w rozwój w miejscu, gdzie jest ona obecnie ulokowana. Pozostaje więc mieć nadzieje, że rozmowy zakończą się sukcesem, a linia kolejowa do Czarnkowa ponownie będzie wykorzystywana, a zakład przetwórstwa drewna będzie mógł się dalej rozwijać, bo jest to jeden z większych pracodawców w Wielkopolsce północnej. Co do projektu Kolej+, do którego wpisano tą linię to myślę, że jest to aktualnie melodia przyszłości, ale gdy linia będzie używana w ruchu towarowym to reaktywacja ruchu osobowego może okazać się łatwiejsza. Gdy będzie odwrotnie, to niestety o powyższym mieszkańcy regionu będą mogli zapomnieć na długie lata, a może i na zawsze.
  • #61 Błażej Kopka (2022-01-29 16:58:02)
    Nie do końca rozumiem argumenty. Z Czarnkowa nie opłaca im się wozić, bo za drogo im kolej kasuje, a z Trzcianki już by się opłacało? Przecież tam tym bardziej jest wyższa kategoria linii. Poza tym naprawdę byliby w stanie wygenerować codzienny ruch towarowy? (bo piszesz 7 dni w tygodniu) - skoro mają taki obrót, to jak niby teraz sobie bez kolei radzą?
    Szlakowa 30km/h, miejscami 60km/h raczej ruchu osobowego nie ożywi. Nie dość, że linia niezbyt korzystnie terenowo w kierunku Poznania idzie, a do tego jeszcze przesiadka w Rogoźnie - to raczej nie będzie żadna konkurencja dla innych form transportu.
    Wystarczy spojrzeć na linię Gniezno-Sława - podobny status - miejscami nawet przyzwoicie poprawiona i codzienny ruch towarowy jest, ale o pasażerskim nie ma mowy.
  • #62 Marylka (2022-02-04 21:49:59)
    Właśnie nie radzą sobie z transportem, a tiry stoją już nawet na pobliskiej drodze wojewódzkiej. Tymczasem po rozbudowie, która już ma miejsce sam transport samochodowy może okazać się niewydolny, dlatego ma być wykorzystana kolej. Przy okazji, wiąże się to z uzyskaniem dotacji ze względu na ekologiczne działania, a wywóz towarów koleją jest takowym ekologicznym działaniu. Moce przerobowe tego zakładu są ogromne, a będą jeszcze większe więc pociągi będą jeździć codziennie, oczywiście pod warunkiem, że firma zakończy rozmowy z PKP PLK pomyślnie, a mam nadzieję, że tak właśnie będzie.
  • #63 Błażej Kopka (2022-02-05 23:14:56)
    No obyś miała rację Koleżanko i żeby tam chociaż ruch towarowy się zachował, bo niestety do tych dotacji/ulg dla firm robiących sobie bocznice kolejowe mam średnie zaufanie - wiele z nich robi to tylko dla kasy, a gdy tylko trwałość projekty wygasa tory nagle się zwijają, choć nawet nigdy dobrze użyte nie były - patrz przykład AMINO przy linii 356 w Poznaniu, ale przykładów w skali kraju jest więcej.
    Generalnie wg ostatnich doniesień ten projekt przerósł nawet linię Międzychodzką - a to myślę dlatego, że na siłę włączono tu odcinek Rogoźno-Wągrowiec, który chyba tylko kolejarzom jest potrzebny. Szkoda, że przez taki zabieg projekt niepotrzebnie urósł w koszty i może upaść.
  • #64 Agnes (2022-03-20 15:26:18)
    Linia do Czarnkowa z Rogoźna obecnie bez żadnego ruchu.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...