Linia Malbork – Braniewo ( – Mamonowo) (204/597)
Ostatnia zmiana: 2025-08-29 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#7
KR.RS.
(2022-12-27 07:45:32)
Zatem ciekawa rzecz. Mimo tych wszystkich medialnych rewelacji o całkowitej i ostrej izolacji gospodarczej, coś się dzieje. Ba, jest nawet zdjęcie w galerii stacji Braniewo z lipca tego roku, gdzie widać składy z cysternami, które raczej tylko do samego Braniewa nie przyjechały. O ile import węgla może rzeczywiście ustał (choć kto to wie), to sprowadzanie ropy i innych paliw ma się dobrze. I jak się to ma do wszystkich politycznych deklaracji, wg których wszystko co rosyjskie jest złe ;)
-
#8
Mszkl
(2022-12-27 10:18:08)
Unijne embargo na ropę weszło w życie dopiero 5 grudnia i do tego na razie w zakresie transportu morskiego (tankowce).
Co do naszych szumnych deklaracji krajowych- zgoda niestety. -
#9
(odp. na #8)
KR.RS.
(2022-12-27 11:07:58)
No właśnie, 8 grudnia, a tymczasem już od godzin porannych 24 lutego zapowiadano, że precz ze wszystkim co rosyjskie... Żeby nie było, sam stanowczo potępiam działania Moskwy i zbrodnicze metody jej wojsk na terenach Ukrainy. Bardziej czepiam się znanej przez wszystkich niekonsekwencji naszych polityków. Tak czy inaczej dobrze że kolej w Braniewie dalej "żyje", bo bez tranzytu ruch byłby chyba żaden, zwłaszcza że tak naprawdę nic się nie dzieje w zakresie reaktywacji przewozów pasażerskich do Olsztyna, zaś pociągi osobowe do Kaliningradu to chyba póki co melodia przeszłości...
-
#10
(odp. na #9)
wasiukibic
(2022-12-27 13:43:27)
Wolałbym, żeby to jednak konsumenci i przedsiębiorcy decydowali o tym, jakie towary będą kupować i czy ewentualnie dopuścić się bojkotu tych, sprowadzanych z Rosji.
-
#11
(odp. na #10)
Igor13
(2022-12-27 14:07:02)
Też tak samo uważam.
-
#12
Błażej Kopka
(2022-12-27 14:51:54)
#10 i #11 - orkowe trole na OBK? :)
-
#13
Stanisław Pikul
(2022-12-27 17:13:17)
NTG
-
#14
Karol Romaniuk
(2022-12-27 17:44:28)
Byłem wczoraj w Braniewie i....handel trwa. Na stacji stał rosyjski Gagar z gazówkami, poza tym na stacji kilka składów cystern z gazem. Gwoli przypomnienia, cała infrastruktura odbiorcza LPG dla Polski znajduje się na granicach z dawnym ZSRR, to nie węgiel którego import zatrzymano z dnia na dzień (a i tak spowodowało to falę kłopotów z dostępnością surowca).
-
#15
(odp. na #10)
Michał Gliniecki
(2023-03-15 21:35:09)
Też uważam, że konsumenci i przedsiębiorcy powinni decydować o tym, jakie towary mają kupować i od kogo - niezależnie od woli decydentów z "WALL STREET" i ich podwładnych lokalnych administratorów (zarządców tzw. państw europejskich). Braniewo i okolice to tereny z dużym bezrobociem - kolejowy ruch towarowy w Braniewie trochę poprawia tutejszy rynek pracy. Pamiętam czasy, gdy w latach dziewięćdziesiątych kursował pociąg pospieszny Gdynia Główna - Kaliningrad (z wagonami bezpośrednimi z Berlina, doczepianymi na stacji Tczew), cieszący się sporą popularnością. Do białoruskiego Grodna również kursował bezpośredni pociąg Gdynia - Grodno i też został wycięty. Teraz na "świeczniku" tylko jeden kierunek "politycznie poprawny" na "ścianie wschodniej" - kolejowe przejścia graniczne z Ukrainą - pociąg najlepiej co godzinę w relacji Warszawa - Kijów. A tracą na takiej polityce zwykli mieszkańcy przygranicznych miast i miasteczek takich jak Braniewo, Bartoszyce, Korsze, gdzie ruch przygraniczny zawsze ożywiał lokalną gospodarkę. Pozdrawiam.
-
#16
X. Piast II Chrobry
(2025-07-01 12:32:24)
PKP PLK rozpoczęły remont linii kolejowej z Malborka do Elbląga.
"1.07.2025, Gdańsk (PAP) - PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace remontowe na 28-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 204 między Malborkiem a Elblągiem.
Po zakończeniu dwóch etapów prac pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 160 km/h.
Będą nowe, bezstykowe szyny i podkłady strunobetonowe, co przełoży się na ograniczenie hałasu i lepszy komfort jazdy.
Oczyszczona i uzupełniona zostanie podsypka tłuczniowa, a sieć trakcyjna zostanie wyregulowana.
Wartość robót wykonywanych przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe w Gdańsku pierwszego etapu wynosi 112,5 mln zł netto (137,5 mln zł brutto) ze środków PLK SA."
https://stooq.pl/n/?…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Malbork – Braniewo ( – Mamonowo) (204/597)