fot. Mariusz Banaś (pomiędzy 1980 a 1990) opis ⇵
Pociąg osobowy z Piły do Chojnic prowadzony chojnickim wagonem motorowym serii SN61 po wyjeździe z Krajenki.
fot. Krzysztof Werner (2005-03-05) opis ⇵
Most kolejowy nad Brdą widziany od strony wsi Rytel. Na lewym brzegu rzeki, za filarem obecnego mostu widoczne ślady filaru poprzedniego mostu, zniszczonego prawdopodobnie podczas II Wojny Światowej.
fot. Mariusz Drużkowski (2005-08-03) opis ⇵
Woodstock. Pociąg dodatkowy do Kostrzyna/O. za Piłą w miejscu gdzie kiedyś były tory przyjazdowe dla pociągów towarowych kończących jazdę w Pile.
fot. Patryk K. (2008-06) opis ⇵
Wyjazd z Krzyża, kierunek Gorzów Wlkp./Kostrzyn.
fot. artur25 (2009-08-02) opis ⇵
Z torowiska. Mosty na Warcie na linii Tczew - Kietz od strony granicy.
fot. Przemysław Więcek (2013-02-09) opis ⇵
Wiadukt między ulicą Nadbrzeżna i Spichrzową. W prawo Strzelce Krajeńskie, w lewo Kostrzyn nad Odrą. 296,7 km.
fot. octanq (2014-05-03) opis ⇵
widok z ul. Chrobrego, estakada kolejowa w kierunku Santoka;
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)
Do zapisu
Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią
jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany
przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może
niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione
archiwalnymi zdjęciami.
Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma.
Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem:
Napisz e-mail