OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-06-30 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Tczew  (G)
0,000 0
   
   
  Malinowo  (G)
2,125
   
    3,620
   
    5,423
   
   
  Swarożyn  (G)
12,796
   
   
  Szpęgawsk  (G)
17,456
   
    23,972
   
   
  Piesienice  (G)
32,701
   
   
  Pinczyn  (G)
35,956
   
   
  Zblewo  (G)
39,413
   
   
  Bytonia  (G)
42,270
   
   
  Kaliska  (G)
46,926
   
    51,496
   
   
  Czarna Woda  (G)
56,106
   
   
  Łąg  (G)
59,878
   
   
  Czersk  (G)
66,983
   
   
  Gutowiec  (G)
74,693
   
   
  Rytel Wieś  (G)
80,768
   
   
  Rytel  (G)
84,126
   
   
  Krojanty  (G)
89,226
   
   
  Chojnice  (G)
96,227
   
    104,196
   
    107,983
   
    115,082
   
    126,413
   
    138,280
   
   
  Złotów  (P)
147,136
   
   
  Krajenka  (P)
156,031
   
   
  Dolnik  (P)
161,457
   
   
  Skórka  (P)
167,299
   
   
  Płociczno  (P)
173,096
   
   
  Piła Podlasie  (P)
176,040
   
   
  Piła Główna  (P)
179,542
   
   
  Piła PŁB  (P)
180,992
   
    183,297
   
   
  Stobno  (P)
188,412
   
   
  Biała Pilska  (P)
197,390
   
   
  Trzcianka  (P)
202,073
   
    209,227
   
   
  Biernatowo  (P)
214,024
   
   
  Fulsztyn  (P)
   
   
  Wieleń  (P)
226,431
   
   
  Krzyż  (P)
237,939
   
   
  Stare Bielice  (F)
245,047
   
   
  Nowe Drezdenko  (F)
251,027
   
   
  Stare Kurowo  (F)
261,533
   
    268,223
   
   
  Sarbiewo  (F)
271,508
   
    276,333
   
   
  Santok  (F)
283,884
   
   
  Czechów  (F)
291,137
   
   
  Wawrów  (F)
293,280
   
    295,640
   
    297,071
   
    300,573
   
   
  Łupowo  (F)
304,976
   
   
  Bogdaniec  (F)
308,214
   
   
  Nowiny Wielkie  (F)
313,775
   
   
  Witnica  (F)
321,017
   
   
  Kamień Mały  (F)
329,619
   
   
  Dąbroszyn  (F)
334,971
   
   
  Kostrzyn  (F)
340,362
   
    342,453
   
   
  Küstrin-Kietz  (DE)
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Darek Nowak (2020-02-20 14:00:03)
    Film godny uwagi.
    W 6:18 H z Berlina do Królewca, wowczas?
    Dzisiaj to chyba helikopterem...
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2020-02-20 18:22:28)
    Kiedyś to było jedno państwo, potem dwa. Dziś trzy, a do tego Kaliningrad to jest jednak z punktu widzenia Rosji zadupie.
  • #4 Darek Nowak (2020-03-11 00:56:14)
    Na odcinku Piła Główna - Chojnice brak jakiejkolwiek aktywności gospodarczej kolejowej.
    Brak ramp bocznych, wszystkie tory boczne albo juz rozebrane albo zarosniete jak w ZŁotowie.
    Pociągiem (SA 139+106)z Krzyża przyjechało do Piły (13:37 Krzyż, 14:27 Piła) 10 osób, podejrzewam że większość z Trzcianki na przesiadkę na Poznań.
    Wsiadło 30, w Złotowie wysiadło 25, wsiadło tyleż samo uczniów którzy gremialnie wysiedli w Lipce Krajeńskiej czyli praktycznie ostatniej stacji we Wielkopolsce.
    W Bukowie Człuchowskim dosiadło jeszcze 5 osób.
    Dalej do Chojnic w sumie 10 pasażerów w dobrej porze dnia, przyjazd 15:48.
    Sens utrzymywania tej linii to bezsens, skoro wzdłuż niej wiedzie droga powiatowa nr 188, do Lipki właśnie, o dobrych parametrach nawierzchni i wystarczyłby zwykły autobus.
    Czyli dystans 53 km. Dalsze 30 km może byc obsługiwane również przez mikrobus chojnicki, jedynie Bukowo Cz. jest niekorzystnie połozone zdala od drogi 212.
    Pasażerski transport kolejowy w tej części Polski, patrząc na węzeł Chojnice i okolice to fikcja.
    Jeśli dziennie będzie 1.000 pasażerów na wszystkich kierunkach z tego "węzła" to sukces.
  • #5 Wściekły bardzo (2020-03-11 10:11:18)
    Gościu w tym momencie kolejny raz znowu przesadziłeś. To jest żenada by udostępniać tu wnioski o zamknięcie ważne linii w taki sposób.
    Powiedz wszystkim mieszkańców Chojnic i kolejarzom w twarz że ich węzeł to fikcja. Jestem ciekawy czy miałbyś odwagę na to niż wyżalać się w internecie.
  • #6 Jacek (2020-03-11 12:46:27)
    Problemem na linii Chojnice - Piła jest brak możliwości dojazdu do pracy w Pile na 6.00, 7.00, 14.00, 22.00 - nikt się z takimi osobami nie liczy. Więc kto ma jeździć tymi pociągami, jak większość sklepów jest w każdej większej miejscowości. Czy tylko pociągi są dla uczniów? Czy działa tu marketing i na ile?
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2020-03-11 13:31:02)
    Żenada to jest uruchamiać na linii kolejowej po 2-3, w porywach 5 par pociągów pasażerskich na dobę (a to wynika z rozkładu). Niejednokrotnie na necie pisano, że węzeł chojnicki jest traktowany po macoszemu i marginalizowany pod kątem przewozów pasażerskich, mimo że (a może właśnie dlatego?) leży na styku trzech województw. I nie były to wpisy jakichś anonimowych pajacy, tylko ludzi którzy na co dzień z tych pociągów korzystali, często zrozpaczonych czy sfrustrowanych, bo po zmianie rozkładu okazało się, że nie mogli już dojechać do szkoły czy pracy.
    Broń Boże nie twierdzę, że akurat tą czy tamtą konkretnie linię trzeba zamknąć ale nawet w bogatych Niemczech, po przeliczeniu kosztów uruchamiania pociągu i utrzymania linii, taniej wyszło im puścić niskopodłogowy autobus co godzina, niż na siłę utrzymywać tak żenującą ofertę pociągów dla kilku ludzi na skład.
  • #8 (odp. na #7) irek (2020-03-11 16:07:07)
    Wasiu, ta linia to najkrótszy szlak z lubuskiego kierunek pomorskie/kujawsko-pomorskie/warmińsko-mazurskie, ewentualnie odwrotnie. Dlaczego ta linia jest traktowana tak jak jest ? To wielka tajemnica betonu pekape!!
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2020-03-11 18:53:30)
    A to PKP jest odpowiedzialne za taką, a nie inną ofertę przewozową, czy raczej samorządy marszałkowskie?
    Nie mam nic wspólnego z tamtą częścią Polski ale ciekaw jestem czy mieszkańcy takich Brus czy Czarnego są zadowoleni z poziomu komunikacji zbiorowej mając do dyspozycji 2-3 pary pociągów na dobę, o Więcborku czy Sepólnie, gdzie nie jeździ nic, nie wspominając.
  • #10 (odp. na #6) Darek Nowak (2020-03-11 23:32:00)
    Na styku województw wielkopolskiego, kujaw-pomorskiego ludzie przemieszczają się głównie samochodami.
    Tak więc nie jest tak że nie ma ruchu, po prostu nikomu się nie chce korzystać z kolei czy nawet PKS.
    Jedyny sensowny kierunek to z Tczewa a szynobusy z niego powinny być przedłużone do Człuchowa i tam kończyć bieg.
    Linię do Piły można spokojnie zamknąć, tak samo do Kościerzyny i z Człuchowa do Szczecinka.
    Kwestia dalszych badań jest połączenie Arriva do Bydgoszczy.
    Zresztą, krach wkrótce zakończy istnienie nie tylko tego węzła ale nawet innych znacznie bardziej obecnie oblężonych.
    Z Chojnic ludzie dążą do 3-miasta, a nie do nawet bliższej Bydgoszczy, nie mówiąc o Pile.
  • #11 (odp. na #10) Adrian K (2020-04-27 23:30:32)
    Toś powiedział o tym że nikomu się nie chce..
    Jak w 2018 roku PKS Grudziądz zawieszał ostatnie połączenie autobusowe wzdłuż l.k. 356 (Poznań - Murowana Goślina - Skoki - Wągrowiec - Kcynia - Szubin - Bydgoszcz (Grudziądz) to studenci i emeryci "odpłynęli" do pociągów na Gołańcz, pociągów przez Ino, autobusów przez Żnin albo Kcynię i z żadnego z tych rozwiązań nikt nie był zadowolony, ale co zrobić, skoro żadne z województw nie poczuło się do odpowiedzialności, żeby "łączniki" na takich "mało popularnych" trasach między województwami jednak były. To nie jest tak, że ludzie nie chcą, to województwa maja głęboko w D... że przekroczenie dajmy na to 15km z Gołańczy do Kcyni komunikacją publiczną jest niemożliwe (de facto jest, ale zajmuje dłużej niż pieszo...) bo między nimi jest granica województw. I takich przykładów w Polsce jest mnóstwo. I owszem, jak ktoś ma robić jakąś kosmiczną ekwilibrystykę, żeby się przesiadać z jedynego autobusu, na inny który się nagminnie spóźnia, i czekać w szklanej wiatce zimą to owszem - nikt nie będzie z takiej gównianej komunikacji korzystał. Takie są realia "przygraniczne" między województwami.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...