OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
   
  Tczew   (G)
0,000
   
   
  Malinowo   (G)
2,125
   
    3,620
   
    5,423
   
   
  Swarożyn   (G)
12,796
   
   
  Szpęgawsk   (G)
17,456
   
    23,972
   
   
  Piesienice   (G)
32,701
   
   
  Pinczyn   (G)
35,956
   
   
  Zblewo   (G)
39,413
   
   
  Bytonia   (G)
42,270
   
   
  Kaliska   (G)
46,926
   
    51,496
   
   
  Czarna Woda   (G)
56,106
   
   
  Łąg   (G)
59,878
   
   
  Czersk   (G)
66,983
   
   
  Gutowiec   (G)
74,693
   
   
  Rytel Wieś   (G)
80,768
   
   
  Rytel   (G)
84,126
   
   
  Krojanty   (G)
89,226
   
   
  Chojnice   (G)
96,227
   
    104,196
   
    107,983
   
    115,082
   
    126,413
   
    138,280
   
   
  Złotów   (P)
147,136
   
   
  Krajenka   (P)
156,031
   
   
  Dolnik   (P)
161,457
   
   
  Skórka   (P)
167,299
   
   
  Płociczno   (P)
173,096
   
    176,040
   
    179,542
   
   
  Piła PŁB   (P)
180,992
   
    183,297
   
   
  Kotuń   (P)
   
   
  Stobno   (P)
188,412
   
   
  Biała Pilska   (P)
197,390
   
   
  Trzcianka   (P)
202,073
   
   
   
    209,227
   
   
  Biernatowo   (P)
214,024
   
   
  Fulsztyn   (P)
   
   
  Wieleń   (P)
226,431
   
   
  Krzyż   (P)
237,939
   
   
  Bielice Nowe   (F)
   
   
  Stare Bielice   (F)
245,047
   
    251,027
   
   
  Stare Kurowo   (F)
261,533
   
   
  Zwierzyn   (F)
268,223
   
   
  Sarbiewo   (F)
271,508
   
    276,333
   
   
  Santok   (F)
283,884
   
   
  Janczewo   (F)
   
   
  Czechów   (F)
291,137
   
   
  Wawrów   (F)
293,280
   
   
  Chmieliniec   (F)
   
    295,640
   
    297,071
   
    300,573
   
   
  Łupowo   (F)
304,976
   
   
  Bogdaniec   (F)
308,214
   
    313,775
   
   
  Witnica   (F)
321,017
   
   
  Kamień Mały   (F)
329,619
   
   
  Dąbroszyn   (F)
334,971
   
   
  Kostrzyn   (F)
340,362
   
    342,453
   
   
  Küstrin-Altstadt   (DE)
   
   
  Küstrin-Kietz   (DE)
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #16 Błażej Kopka (2023-04-06 22:30:10)
    Nasi zachodni sąsiedzi w ogóle w obecnym okresie zrobili nam super niespodziankę, bo np. na tegoroczne święta z Niemiec do Polski praktycznie nigdzie, od Szczecina po Zgorzelec nie dojedziemy z głębi Niemiec pociągiem. Wszędzie KKZ (autobusy). No chyba, że Gubin liczymy jak pełnoprawne przejście...
    A o tym co dzieje się w Berlinie z autobusami do FFO, to już zaczynają legendy krążyć - niestety podejrzewam, że prawdziwe niestety...
  • #17 (odp. na #16) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-09 02:56:50)
    Ostbahn na odcinku Piła - Krzyż idealnie nadaje się do praktycznego testowania nowych napędów dla kolei.
    2 tory umożliwiają objechanie uszkodzonego pojazdu, a przy tym mały ruch na tym odcinku.
    A ja właśnie po 50-ciu latach przerwy buduję taki silnik bezpaliwowy do celów cywilnych, oparty o energie wiru powietrza (tornado).
    Ale dużo musi się tu zmienić, aby do tego doprowadzić.
  • #18 Błażej Kopka (2023-07-09 08:57:15)
    Ale co i gdzie musi się zmienić, żebyś ten silnik zbudował? Nie wiedziałem, że silniki można dzielić na cywilne i niecywilne.
  • #19 (odp. na #18) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-09 21:20:40)
    Cywilne - bo nie mają parametrów niszczących otoczenie, oprócz oczywiście samoistnej usterki.
    Pokojowe (obronne) jak te do celów lotu na Mars, na zasadzie wiru wodnego - implozji materii.
    Z 1 cm3 wody możemy dostać 30 kT czystej, ekologicznej energii niszczącej, w takim wariancie gdy kropla wody ulega całkowitej dezintegracji, przemianie w energię wg formuły E=mC2.
    Oczywiście nikt nie zaakceptuje nawet takiego silnika na powietrze.
    Udowodniły to moje publikacje ostatnich 15 lat, gdzie perfidnie wyśmiewano najprostsze silniki wodne do celów grzewczych.
    Dla porównania, by otrzymać 30 KT i to nieekologicznej energii z uranu potrzeba go poświęcic ok 100 KG.
  • #20 Błażej Kopka (2023-07-10 12:08:20)
    Parametry niszczące otoczenie jako cywilne cechy jednostek napędowych - gotowy temat na jakiś doktorat! :)
  • #21 (odp. na #20) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-10 19:33:11)
    Potencjalnie niszczące, gdy się przekroczy założone parametry do celów napędowych we wyniku tzw. zimnej syntezy jądrowej.
    "Zimna", bo rozkręca się ją nie przy użyciu "gorącej" reakcji (bomby) plutonowej, tak jak nastawnik elektrowozu, stopniowo i dlatego można nią kierować od 0 do nieskończoności.
    We Wrocku w czasie wojny zimą 44/45 Niemcy zbudowali potężny pojazd latający (śr 68 m wysokość 30) napędzany w ten sposób.
    Samą ideę takiego napędu, choć nie ujętą we formułki równań jądrowych, podał austriacki leśnik, V. Schauberger.
    Można poczytać trochę o tym na necie, choć oczywiście jest to wyśmiewane powszechnie.
  • #22 WitoldGruszczyński (2023-07-12 23:07:39)
    Czy ma ktoś może informacje na temat linii kolejowej w śladzie obecnego Ostbahnu, która biegła przed jego wybudowaniem? Mam na myśli linię, w relacji w polskich granicach: Kostrzyn, Gorzów, Strzelce, Dobiegniew, Rusinowo, Wałcz, Jastrowie, Człuchów, Chojnice ( i dalej normalnie). Linia występuje w mapach kolejowych z roku 1849 a także z lat późniejszych, jest jednak marginalizowana na rzecz Kolei Wschodniej po 1853.
  • #23 (odp. na #22) Paweł Skup (2023-07-13 19:27:37)
    Czy mogę prosić o przykład mapy z rzeczoną linią? Mam wrażenie, że taki przebieg ma droga kołowa (=Strasse).
  • #24 X. Piast II Chrobry (2024-05-24 19:26:21)
    Niemiecka relacja z Ostbahn, historia i dzisiejsze czasy.
    https://www.youtube.…
  • #25 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:46:02)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...