Linia Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)
Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#16
Błażej Kopka
(2023-04-06 22:30:10)
Nasi zachodni sąsiedzi w ogóle w obecnym okresie zrobili nam super niespodziankę, bo np. na tegoroczne święta z Niemiec do Polski praktycznie nigdzie, od Szczecina po Zgorzelec nie dojedziemy z głębi Niemiec pociągiem. Wszędzie KKZ (autobusy). No chyba, że Gubin liczymy jak pełnoprawne przejście...
A o tym co dzieje się w Berlinie z autobusami do FFO, to już zaczynają legendy krążyć - niestety podejrzewam, że prawdziwe niestety... -
#17
(odp. na #16)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-09 02:56:50)
Ostbahn na odcinku Piła - Krzyż idealnie nadaje się do praktycznego testowania nowych napędów dla kolei.
2 tory umożliwiają objechanie uszkodzonego pojazdu, a przy tym mały ruch na tym odcinku.
A ja właśnie po 50-ciu latach przerwy buduję taki silnik bezpaliwowy do celów cywilnych, oparty o energie wiru powietrza (tornado).
Ale dużo musi się tu zmienić, aby do tego doprowadzić. -
#18
Błażej Kopka
(2023-07-09 08:57:15)
Ale co i gdzie musi się zmienić, żebyś ten silnik zbudował? Nie wiedziałem, że silniki można dzielić na cywilne i niecywilne.
-
#19
(odp. na #18)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-09 21:20:40)
Cywilne - bo nie mają parametrów niszczących otoczenie, oprócz oczywiście samoistnej usterki.
Pokojowe (obronne) jak te do celów lotu na Mars, na zasadzie wiru wodnego - implozji materii.
Z 1 cm3 wody możemy dostać 30 kT czystej, ekologicznej energii niszczącej, w takim wariancie gdy kropla wody ulega całkowitej dezintegracji, przemianie w energię wg formuły E=mC2.
Oczywiście nikt nie zaakceptuje nawet takiego silnika na powietrze.
Udowodniły to moje publikacje ostatnich 15 lat, gdzie perfidnie wyśmiewano najprostsze silniki wodne do celów grzewczych.
Dla porównania, by otrzymać 30 KT i to nieekologicznej energii z uranu potrzeba go poświęcic ok 100 KG. -
#20
Błażej Kopka
(2023-07-10 12:08:20)
Parametry niszczące otoczenie jako cywilne cechy jednostek napędowych - gotowy temat na jakiś doktorat! :)
-
#21
(odp. na #20)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-10 19:33:11)
Potencjalnie niszczące, gdy się przekroczy założone parametry do celów napędowych we wyniku tzw. zimnej syntezy jądrowej.
"Zimna", bo rozkręca się ją nie przy użyciu "gorącej" reakcji (bomby) plutonowej, tak jak nastawnik elektrowozu, stopniowo i dlatego można nią kierować od 0 do nieskończoności.
We Wrocku w czasie wojny zimą 44/45 Niemcy zbudowali potężny pojazd latający (śr 68 m wysokość 30) napędzany w ten sposób.
Samą ideę takiego napędu, choć nie ujętą we formułki równań jądrowych, podał austriacki leśnik, V. Schauberger.
Można poczytać trochę o tym na necie, choć oczywiście jest to wyśmiewane powszechnie. -
#22
WitoldGruszczyński
(2023-07-12 23:07:39)
Czy ma ktoś może informacje na temat linii kolejowej w śladzie obecnego Ostbahnu, która biegła przed jego wybudowaniem? Mam na myśli linię, w relacji w polskich granicach: Kostrzyn, Gorzów, Strzelce, Dobiegniew, Rusinowo, Wałcz, Jastrowie, Człuchów, Chojnice ( i dalej normalnie). Linia występuje w mapach kolejowych z roku 1849 a także z lat późniejszych, jest jednak marginalizowana na rzecz Kolei Wschodniej po 1853.
-
#23
(odp. na #22)
Paweł Skup
(2023-07-13 19:27:37)
Czy mogę prosić o przykład mapy z rzeczoną linią? Mam wrażenie, że taki przebieg ma droga kołowa (=Strasse).
-
#24
X. Piast II Chrobry
(2024-05-24 19:26:21)
Niemiecka relacja z Ostbahn, historia i dzisiejsze czasy.
https://www.youtube.… -
#25
Programista Kolejowy
(2025-06-09 19:46:02)
271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
Tory stacyjne piły
18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.
Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.
https://youtu.be/qLC…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)