Linia Strzebiń – Woźniki Śląskie (197)
Ostatnia zmiana: 2025-05-18 (kilometraż)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Igor13
(2021-07-31 14:53:02)
Ciekawe, że linia praktycznie blisko mnie działała jakiś czas temu, a nie wiedziałem o tym. Choć patrząc po przebiegu to linia nie miała za bardzo przyszłości. Gdyby linia biegła przez Koziegłowy i dalej do Myszkowa, lub gminy Poczesna i Poraja gdzie do lat 80-tych działały kopalnie rud żelaza, a dziś parę różnych firm, które z ruchu kolejowego mogłyby skorzystać.
-
#2
U. Twardowski
(2021-11-05 12:34:57)
Niemcy nie zdążyli dobudować połączenia do Myszkowa i tak zostało; za czasów PRL nie robiono remontów, połączenia w Strzebiniu nie były za dobre, pociąg powinien jeździć do stacji Kalety - tam było więcej połączeń od Lublińca, a pasażerów ubywało, co było na rękę PKP żeby mieć usprawiedliwienie, że linia nierentowna. Datę otwarcia linii na podstawie artykułów z gazety są sprzeczne.
-
#3
(odp. na #2)
Igor13
(2021-11-06 09:27:28)
Czyli Woźniki generalnie miały tylko połączenie ze Strzebinem. A z tym przebiegiem do Myszkowa, to są jakieś stare mapy z planami potencjalnego przebiegu? Przyznam, że linia mogłaby mieć potencjał gdyby ją rozbudowano.
-
#4
Marek MM
(2024-02-14 22:16:17)
To nie Niemcy budowali tą linię i oddali do użytku w 1932 roku tylko Polacy/Ślązacy. Powiaty Tarnowskie Gory/Tarnowitz i Lubliniec/Lublinetz przyłączono do RP po plebiscycie w 1920 roku.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Strzebiń – Woźniki Śląskie (197)