OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Strzebiń – Woźniki Śląskie (197)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-05-18 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
   
  Strzebiń   (S)
0,000 0
 
    6,199 7
 
    9,135 10
 
    13,359 14
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Igor13 (2021-07-31 14:53:02)
    Ciekawe, że linia praktycznie blisko mnie działała jakiś czas temu, a nie wiedziałem o tym. Choć patrząc po przebiegu to linia nie miała za bardzo przyszłości. Gdyby linia biegła przez Koziegłowy i dalej do Myszkowa, lub gminy Poczesna i Poraja gdzie do lat 80-tych działały kopalnie rud żelaza, a dziś parę różnych firm, które z ruchu kolejowego mogłyby skorzystać.
  • #2 U. Twardowski (2021-11-05 12:34:57)
    Niemcy nie zdążyli dobudować połączenia do Myszkowa i tak zostało; za czasów PRL nie robiono remontów, połączenia w Strzebiniu nie były za dobre, pociąg powinien jeździć do stacji Kalety - tam było więcej połączeń od Lublińca, a pasażerów ubywało, co było na rękę PKP żeby mieć usprawiedliwienie, że linia nierentowna. Datę otwarcia linii na podstawie artykułów z gazety są sprzeczne.
  • #3 (odp. na #2) Igor13 (2021-11-06 09:27:28)
    Czyli Woźniki generalnie miały tylko połączenie ze Strzebinem. A z tym przebiegiem do Myszkowa, to są jakieś stare mapy z planami potencjalnego przebiegu? Przyznam, że linia mogłaby mieć potencjał gdyby ją rozbudowano.
  • #4 Marek MM (2024-02-14 22:16:17)
    To nie Niemcy budowali tą linię i oddali do użytku w 1932 roku tylko Polacy/Ślązacy. Powiaty Tarnowskie Gory/Tarnowitz i Lubliniec/Lublinetz przyłączono do RP po plebiscycie w 1920 roku.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Strzebiń – Woźniki Śląskie (197)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...