Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Brzeziny Śląskie (183) - źródła danych
Ostatnia zmiana: 2023-06-13 (opisy, historia)
Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tej linii
Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.
data | typ | tytuł | Szczegóły |
---|---|---|---|
1947-10-05 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1947/1948 |
Pokaż tabele RJP » |
1948-05-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1948 |
Pokaż tabele RJP » |
1948-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1948/1949 |
Pokaż tabele RJP » |
1950-05-14 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1950 |
Pokaż tabele RJP » |
1951-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1951/1952 |
Pokaż tabele RJP » |
1953-05-17 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1953 |
Pokaż tabele RJP » |
1953-10-04 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1953/1954 |
Pokaż tabele RJP » |
1954-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1954/1955 |
Pokaż tabele RJP » |
1955-10-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1955/1956 |
Pokaż tabele RJP » |
1957-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1957-1958 |
Pokaż tabele RJP » |
1957-09-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1957/1958 |
Pokaż tabele RJP » |
1958-09-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1958/1959 |
Pokaż tabele RJP » |
1960-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1960 |
Pokaż tabele RJP » |
1961-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1961/1962 |
Pokaż tabele RJP » |
1962-09-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1962/1963 |
Pokaż tabele RJP » |
1963-05-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1963 |
Pokaż tabele RJP » |
1964-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1964 |
Pokaż tabele RJP » |
1965-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1965-1966 |
Pokaż tabele RJP » |
1967-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1967-1968 |
Pokaż tabele RJP » |
1970-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1970-1971 |
Pokaż tabele RJP » |
1971-05-23 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1971-1972 |
Pokaż tabele RJP » |
1973-06-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1973-1974 |
Pokaż tabele RJP » |
1975-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1975-1976 |
Pokaż tabele RJP » |
1977-05-22 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1977-1978 |
Pokaż tabele RJP » |
1978-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1978-1979 |
Pokaż tabele RJP » |
1980-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1980-1981 |
Pokaż tabele RJP » |
1981-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1981-1982 |
Pokaż tabele RJP » |
1985-06-27 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | D 29, wykaz Linii kolejowych | str. 27 : Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Brzeziny Śląskie |
2014-02-07 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych | str. 49 : Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin Łagisza |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
emeryt1
(2019-10-04 14:41:06)
Powinni uruchomić kolej osobową na tej trasie
-
#2
(odp. na #1)
Igor13
(2022-04-05 23:06:18)
Czy powinni to pytanie retoryczne. Samo uruchomienie linii dla ruchu pasażerskiego oznaczałoby wyłożenie sporej ilości pieniędzy w budowę nowych przystanków oraz modernizację i elektryfikację linii, ale w przypadku kiedy linia kolejowa nr 145 będzie ukończona. Mimo, że byłem trochę zainteresowany tematem uruchomienia ruchu pasażerskiego to jednak obawiam się, że nie jest to na razie opłacalne z uwagi na niską urbanistykę wokół trasy, a także przebieg daleko od zabudowań. Reaktywacja ruchu pasażerskiego mogłaby nastąpić tylko wtedy kiedy ludziom opłacałoby się tutaj jeździć koleją.
-
#3
Kolejarz
(2022-06-10 10:02:05)
Linia kolejowa 183 powinna być zrewitalizowana/odbudowana i na tej linii powinien być realizowany ruch pasażerski w ramach kolei metrpolitalnej. W okolicy tej trasy bardzo intensywnie rozwinęło się budownictwo mieszkaniowe i wiele osób z tej okolicy dojeżdża do pracy w kierunku Będzin, Sosnowiec, Katowice, Bytom. Działania zmierzające do przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii 183 powinny być priorytetem władz lokalnych, przez teren których ta linia przebiega, tj. Wojkowice, Psary i innych.
-
#4
Daddy
(2022-11-15 14:31:30)
Kiedy było uruchomienie połączenia na odcinku KWK Jowisz - Brzeziny? Raczej wcześniej niż w 1942, bo na mapie z 1933 już jest pokazana
https://polona.pl/it… -
#5
Wolfik
(2024-04-02 17:34:33)
@Kolejarz: Taaa. Zwłaszcza, że obecnie ludzie mając "pierdzielca" na punkcie samochodów posiadają po 3-4 w familii. Z pewnością przerzucą się na kolej, zwłaszcza tam gdzie nigdy osobowych przewozów nie było (albo pamiętają ją tylko dziadkowie, którzy i tak nigdzie nie pojadą). Trzeba inwestować w kolej tam, gdzie to ma sens.
-
#6
Mateusz Jankowski
(2024-09-11 10:55:19)
Według google maps tory nadal istnieją, nawet jest pociąg uchwycony jadący od strony Piekar Śląskich. Na pewno więc linia jest nie przejezdna/rozebrana?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Brzeziny Śląskie (183)