OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Herby Nowe – Oleśnica (181)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-01-16 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Herby Nowe  (S)
0,000 0
|  
|  
  Kuleje  (S)
10,290 11
|  
|  
  Panki  (S)
18,619 19
|  
|  
  Krzepice  (S)
27,687 28
|  
|   33,644 34
|  
|  
  Janinów  (O)
39,511 40
|  
|  
  Dzietrzniki  (E)
46,691 46
|  
|   51,552 52
|  
|  
  Wieluń  (E)
60,140 61
|  
|   63,032 64
|  
|  
  Biała  (E)
72,351 72
|  
|  
  Czastary  (E)
78,520 79
|  
|  
  Pieczyska  (E)
86,711 87
|  
|   88,555
|  
|   90,955 89
|  
|  
  Wieruszów  (E)
93,286 92
|  
|  
  Świba  (P)
96,580 96
|  
|  
  Kępno Kp1  (P)
102,134
|  
|  
  Kępno  (P)
102,606 104
   
   
  Bralin  (P)
110,097
   
   
  Perzów  (P)
116,509
   
   
  Gęsia Górka  (P)
119,600
   
   
  Syców  (D)
123,222
   
   
  Stradomia  (D)
128,935
   
    134,147
   
   
  Poniatowice  (D)
137,558
   
   
  Cieśle  (D)
142,082
   
   
  Oleśnica  (D)
148,628
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2016-08-23 11:49:54)
    Przejazd odcinkiem Biała - Kępno - jesienią 2011r. https://www.youtube.…
  • #2 Szymon Komusiński (2016-12-29 15:42:37)
    Od 11 XII 2016 brak ruchu pasażerskiego na zachód od st. Wieluń Dąbrowa
  • #3 Opolanin (2018-08-30 14:04:38)
    Panowie, taka sprawa: Czy między Oleśnicą a Kępnem znajdują sie jakieś czynne posterunki i jaka jest szansa trafić na jakiegoś towara?
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2018-08-30 20:19:27)
    Na wymienionym przez Ciebie odcinku brak jest czynnych posterunków ruchu. Na wiosnę 2017 roku PLK przypudrowała go trochę i przez pewien czas jeździły tam pociągi towarowe w ramach objazdu za remontowany odcinek Grabowno Wielkie - Krotoszyn. Z tego, co mi wiadomo na zimę 2017 ruch zamarł, bo obowiązujące prędkości były tragiczne i przewoźnicy prywatni nie byli zainteresowani uruchamianiem tam pociągów. Odcinek traktuje się jako rezerwę w przypadku, gdy ruszy długo oczekiwany remont odcinka Oleśnica - Kluczbork. Kilka lat temu jeździła jeszcze zdawka do Dłubaka do Cieśli (pierwszy przystanek za Oleśnicą). Jaki jest stan obecny - ciężko mi powiedzieć, najlepiej jakby ktoś miejscowy się wypowiedział.
  • #5 Opolanin (2018-08-31 07:52:00)
    A więc czysto ;) Fajno, dzięki!
  • #6 Mateusz Kiszka (2019-06-02 15:38:47)
    Jechałem 1.06.19 od Herb do Kępna. Prędkość 100 kph niemal na całej długości. Stan torów fatalny. Luźne śruby, wybite toki, nierówności w planie i profilu. Zużycie faliste szyn jako dokładka. Linia zapomniana, taka prowincjonalna, na obrzezu łódzkiego i śląskiego.
  • #7 (odp. na #6) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-08 22:11:06)
    Do 06.08.20 szlak Kępno - Wieluń Dąbrowa jest zamknięty ze względu na remont torów.
    Na odcinku Kępno - Krzepice kursuje mikrobus IC 2x dziennie (6 pasażerów w niedzielę głównie do Wielunia - nie potrzeba mieć biletu, bo nie ma kierpocia a kierowcę to nie interesuje :-) ).
    Pociąg IC "Osterwa" kursuje w tym czasie objazdem przez Kluczbork, Lubliniec bez postojów taryfowych choć w Kluczborku jest postój techniczny.
    Odcinek Kepno - Częstochowa Stradom pokonuje w 1:42 H (127 km). Z kolei IC "Wybicki" ten sam dystans mimo 4 postojów po drodze pokonuje w 1:33 H.
    Po remoncie, mimo że dystans skróci się o 5 km, czas przejazdu dla "Osterwy" wydłuży się o 1 minutę, dojdą 3 postoje we Wieruszowie, Wieluniu i Krzepicach.
    "Wybicki" dalej przez Kluczbork.
  • #8 (odp. na #7) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-14 16:46:40)
    Na razie, do odwołania, mimo wcześniejszego remontu, szlak Kępno - Wieluń Dąbrowa będzie zamknięty.
  • #9 wasiukibic (2021-02-04 12:37:13)
    Odnośnie kwestii przewozów z Wrocławia/Oleśnicy do Kępna oraz dalej, do Wielunia:
    https://www.radiozw.…
    https://mojaolesnica…
    na bieżąco, wszelkie doniesienia medialne można śledzić na fanpejdżu:
    https://www.facebook…
    Nie jest absolutnie prawdą, że Kępno czy Wieluń nie potrzebują połączenia z Wrocławiem, jak to wypisuje pewien internetowy frajer, bo cały czas trwa lobbowanie zarówno samorządów jak i społeczności lokalnych za tym połączeniem, a na spotkaniach roboczych, przedstawiciele województw dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego wstępnie deklarowali już nawet liczbę bezpośrednich pociągów Wieluń - Wrocław na dobę. Jedynym problemem może być przepustowość odcinka Oleśnica - Wrocław, bo tam dochodziłoby do kumulacji ruchu z 4 kierunków, nie mówiąc już o samym Wrocławiu.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Herby Nowe – Oleśnica (181)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...