OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-01-03 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Racibórz   (S)
0,000 0
 
    2,050
 
    3,357
 
   
  Lekartów   (S)
8,045
 
    12,342
 
   
  Tłustomosty   (O)
16,845
 
   
 
   
  Baborów   (O)
24,372
 
   
  Bernacice   (O)
31,402
 
   
  Głubczyce   (O)
37,700
 
   
  Zopowy Równe   (O)
43,788
 
    49,300
 
    50,789
 
   
 
   
Obraz

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Racibórz – Racibórz Studzienna: Racibórz - Racibórz Studzienna
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 Burczymucha (2023-01-13 20:03:42)
    Elektryfikacja linii drastycznie podnosi jej koszt, szczególnie, gdy trzeba zrobić ją od zera, szczególnie na linii jednotorowej, szczególnie, gdy jest to linia drugorzędna. Równocześnie prosty szynobus może spokojnie obsłużyć cały ruch pasażerski na tej trasie. Oficjalne uzasadnienie likwidacji linii 177 było takie, że była nierentowna. I było to stwierdzeniem faktu, a nie wymysł urzędasów albo manipulacja (jak niesławne przestawki rozkładów z końca lat 90tych, żeby ludzie sami rezygnowali z kolei). A tutaj odkąd sięgam pamięcią, widok ten sam był: ciężka lokomotywa towarowa ciągnęła... dwa, a w okresie wakacji trzy wagony pasażerskie. I ten pociąg nigdy nie miał większego obłożenia niż 2/3. Puszczenie tam, a najpierw zbudowanie trakcji elektrycznej, nie sprawi, że będzie tanio, tylko znów zabije linie w kilka lat.
    Jedną z największych bolączek polskiej kolei jest gigantomania. Albo się robi wielkie projekty, takie z rozmachem i przytupem, na głównych magistralach oczywiście, albo nie robi się nic. A kolej lokalna i regionalna MUSI być przede wszystkim możliwie tania w zbudowaniu, utrzymaniu i obsłudze. Dlatego też niech linia pozostanie niezelektryfikowana, a obsługują ją szynobusy, ale niech najpierw się odbędzie jej remont. Szczególnie teraz, w warunkach, gdy prawie nic nią nie jeździ.
    Swoją drogą - czy jest jakakolwiek informacja co z zapowiedzianym te półtora roku temu projektem rekonstrukcji linii? Bo szukam i szukam i nic nie znalazłem.
  • #15 wasiukibic (2023-05-10 22:14:52)
    Kolejny ciekawy reportaż, potwierdzający informacje, jakie doszły do moich uszu od mieszkańców okolic linii 294 i 177: http://kolejpodsudec…
    Coraz to lepsze kwiatki wychodzą w kwestii tego połączenia, w świetle których likwidacja przewozów i zapuszczenie jej zakrawa na - dosłownie - sabotaż. O czasowym przetrasowaniu pociągów dalekobieżnych przez Baborów i Głubczyce słyszałem. W dodatku ludzie, którzy mi o tym opowiadali twierdzili, że pociąg ten "przyjął się" i pasażerowie liczyli na to, że zostanie na tej linii na stałe, choć psioczyli po trochu na opóźnienia, które niekiedy powodował. Dodatkowo jest też wzmianka o olaniu najkrótszego dojazdu do cukrowni w Polskiej Cerekwi, od strony Kędzierzyna-Koźla, fakt wart odnotowania, jak (wtedy jeszcze) PKP zmusiła niejako zakład do korzystania z okrężnego odcinka, przez Baborów. Zaiste wspaniałe podejście biznesowe, frontem do klienta.
  • #16 (odp. na #15) Xiążę Piast II Chrobry (2023-06-26 19:18:17)
    Linia kolejowa Racibórz-Racławice Śląskie będzie rewitalizowana.
    "W poniedziałek w Opolu podpisano umowę o finansowaniu inwestycji, której koszt szacuje się na 535 mln zł.
    Jak informuje PKP, dzięki rewitalizacji linii kolejowych blisko 40 tys. mieszkańców z czterech gmin zyska połączenie z Opolem. Czas podróży z Głubczyc do Opola wyniesie ok. 130 minut, a z Głubczyc do Raciborza - ok. 36 min. W ramach projektu o szacowanej wartości 535 mln zł netto zrewitalizowane zostaną linie o długości 54 km między Raciborzem a Racławicami Śląskimi. Trasa zostanie zelektryfikowana; pociągi osiągną prędkość do 120 km/h."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #17 Błażej Kopka (2023-06-26 21:14:29)
    W jakiej formule będzie inwestycja? Na razie projekt, czy od razu projektuj i buduj? W ogóle gdziekolwiek w kraju z tego programu podpisano już jakąś umowę na projekt chociaż?
  • #18 (odp. na #17) Igor13 (2023-06-27 10:48:54)
    Tak. Na budowę linii kolejowej Dobieszyn - Kozienice oraz Chorzew Siemkowice - Wieluń.
  • #19 Błażej Kopka (2023-06-27 22:59:23)
    No faktycznie. Dzisiaj doszedł Zgorzelec-Bogatynia (projekt + nadzór).
  • #20 (odp. na #19) Igor13 (2023-06-28 21:20:01)
    Nic o tym nie słyszałem.
  • #21 Błażej Kopka (2023-06-28 22:38:20)
    Pojadę klasykiem: https://www.youtube.…
  • #22 Heini Iwański (2024-02-04 13:21:23)
    Linia Racibórz - Racławice to dobry pomysł, żeby znowu była czynna. Bo np. z Baborowa, czy Głubczyc nigdzie nie idzie dojechać. W Baborowie jest nadal czynny elewator zbożowy, właściciel na własną rękę remontował tory do Pietrowice Wielkich, żeby wozić zboża.
  • #23 (odp. na #22) wasiukibic (2024-07-16 18:56:01)
    Ktoś się ostatnio pytał, jak sytuacja na tej linii - póki co, mniej więcej od roku czasu cisza, nawet na profilu na fejsie, czy tam w regionalnych/lokalnych mediach. Zaś będzie trzeba wydeptywać ścieżki, po gabinetach poselskich, tylko czy miejscowym władzom i społeczności starczy determinacji? Ileż można się prosić o sprawy oczywiste.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...