Linia Kłodnica – Kluczbork (175)
Ostatnia zmiana: 2024-06-07 (podobiekty)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#15
(odp. na #14)
wasiukibic
(2022-09-05 01:32:32)
Kędzierzyn-Koźle - Strzelce Opolskie => odbudową linii były zainteresowane gminy Ujazd i Leśnica, z uwagi na powstająca na północ od Zimnej Wódki strefę przemysłową. Nic mi jednak nie wiadomo, czy temat został pchnięty dalej, czy umarł gdzieś po drodze. Nie wiem, jak za PRL-u, ale za III RP to była typowa lokalka, bez większego znaczenia dla całej sieci i transportu towarów. Ale raczej za komuny było podobnie, skoro nawet nie odbudowano mostu nad Kanałem Gliwickim, na bezkolizyjnym wyprowadzeniu linii z Kędzierzyna-Koźla.
Strzelce Opolskie - Fosowskie był istotny z punktu widzenia cementowni, która padła jakieś 20 lat temu. A odcinek Kluczbork - Fosowskie był traktowany jako erzac w połączeniu Kluczbork - Opole, po idiotycznej likwidacji kursów przez Jełową. Niestety, jakiś dureń uznał wtedy, że po co bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa, skoro można pojechać naokoło i z przesiadką? Gwoli sprawiedliwości, dopóki jeszcze rozkład zawierał więcej niż 2 pary pociągów, to frekwencja była niezła; ludzie dojeżdżali do szkół i pracy do Kluczborka, ale komuś to połączenie najwyraźniej przeszkadzało, po drodze same wioski i wygoniono ludzi z pociągów psując rozkład jazdy, jak się tylko dało. Na koniec, świat mi że została jedna para, skomunikowana z pociągiem do Opola Głównego. Frekwencja zleciała na pysk (choć jeszcze trochę ludzi jeździło w relacji Kluczbork-Opole) i można było zawiesić kursy całkowicie, chwaląc się oszczędnościami.
Wojsko to odcinek Kluczbork - Fosowskie, choć gramotniej byłoby napisać - pozostałości odcinka. Za komuny ten odcinek był przewidziany jako jeden z korytarzy wywozowych węgla z GOP. Stąd dwa tory i drut.
Przyczyn degradacji linii było kilka: spadek przewozów węgla, likwidacja cementowni w Strzelcach Opolskich, no i oczywiści chęć optymalizacji sieci.
Wątpię, aby ktokolwiek pokusił się o odbudowę tego ciągu w całości; może wojsko zrobi swoją pajdę i tela. -
#16
Podoficer
(2022-09-05 16:40:51)
Wasiu, podobno jesteś z Wrocławia, więc zanim cokolwiek napiszesz o województwie opolskim zapoznaj się z papierami jak na przykład te:
https://www.szukajwa… -
#17
(odp. na #16)
wasiukibic
(2022-09-05 17:28:19)
Nie podobno, a na pewno.
Strona podana przez Ciebie mi nie działa.
Województwo opolskie leży w zakresie mojego zainteresowania tematami kolejowymi.
W swoich wypowiedziach bazuję na wizji lokalnej, rozmowie z mieszkańcami, kolejarzami, czasami także z przedstawicielami jednostek terytorialnych oraz wiadomościami dostępnymi w mediach. O ile doniesienia medialne są zazwyczaj pewne, o tyle ludzie in situ potrafią czasem coś przekoloryzować, lub sprzedać kit, sam także mogę wysnuć fałszywe wnioski, życie.
Proszę odnieść się konkretnie do napisanych przeze mnie rzeczy, w którym miejscu popełniłem błąd. Jestem w stanie uderzyć się w pierś i to skorygować. -
#18
Podoficer
(2022-09-06 16:39:44)
Nie będę tu streszczał ponad kilkudziesięciostronicowego dokumentu, bo to nie miejsce i czas.
Dokument nazywa się "Ocena stanu transportu w woj. Opolskim w latach 1965-1971 i perspektywy jego rozwoju w latach 1972-1975",
sygnatura: 82/514/0/15.1/7,
zespół: Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych we Wrocławiu
Archiwum Państwowe we Wrocławiu
Resztę załatwią urocze panie na Pomorskiej pod dwójką. -
#19
(odp. na #18)
wasiukibic
(2022-09-06 19:22:59)
Masz problem do tego, co napisałem. Warto byłoby więc w krótkich, żołnierskich słowach wyłożyć swoje argumenty, a nie odsyłać do jakiegoś dokumentu. Można podeprzeć się nim, jako źródłem, ale nie jest to erzac dyskusji, jaką tukej prowadzimy. To raz.
Dwa. Piszesz o dokumencie powstałym w latach 70. XX wieku. OK. Tylko ten zapewne nijak się ma do realiów jakie panowały w drugiej połowie lat 90. XX wieku, czy na początku wieku XXI, a tym bardziej strefy przemysłowej przy autostradzie A4. Natomiast co do roli, jakie pełniły dla ówczesnego przemysłu odcinki Strzelce Opolskie - Fosowskie czy Fosowskie - Kluczbork jestem pewien i wątpię, żeby w tym dokumencie stało inaczej, tzn. może być więcej, mogły być inksze, szersze perspektywy, jednak obsługa cementowni pod Rozmierką i korytarz wywozowy węgla z Górnego Śląska to są kwestie niepoważalne. Jeżeli zaś masz jakąś wiedzę dotyczącą odcinka Kędzierzyn-Koźle - Strzelec Opolskie, który sam w sobie generował minimalny ruch towarowy i nie przeszedł w zasadzie większych inwestycji po 1945 roku (o czym wspomniałem w poprzednim poście), ino został poklejony na szybko - to jeżeli wiesz o roli, jaką spełniał on dla obsługi kombinatów chemicznych w K-K, tudzież S.O., ruchu tranzytowego z Czech, to chętnie to przeczytam. Ja pamiętam schyłek funkcjonowania tej linii, gdzie do stonki czy kociołka przyczepiano dwie bonanzy i tak to się kulało wesoło do S.O., coś mi nawet świta, że nawet w trudnych realiach popowodziowych nie było możliwości poprowadzenia tamtędy objazdowego ruchu towarowego, czy wjazdu sześcioosiowych loków w ogóle, ale tu mogę się mylić, bo to było ponad 20 lat temu. -
#20
Podoficer
(2022-09-06 20:31:35)
Podałem Ci wędkę a Ty chcesz żebym Ci złapał rybę, zrobił pod beszamelem i podstawił pod nos.
Rusz tyłek sprzed komputera i posiedź trochę w archiwach albo na Joannitów, to pogadamy, bo z Twoimi wyobrażeniami o kolei nie zamierzam dyskutować. -
#21
(odp. na #20)
wasiukibic
(2022-09-06 21:10:53)
Guzik mi podałeś. Zarzuciłeś tytułem publikacji i jej sygnaturą, bez odniesienia się do postawionych przeze mnie tez, a to wypadałoby zrobić, jeżeli chcesz je obalić/uzupełnić/podtrzymać. Też mogłem podać tytuły prasowe i zgrywać kumatego. Jeżeli według Ciebie na tym ma polegać dyskusja, to z łaski swojej nie zabieraj w niej głosu, bo niewiele do niej wnosisz.
-
#22
Kyzak
(2022-10-08 19:32:08)
Masakra Panie Podoficer. To ma być społeczność i dzielenie się wiedzą?
-
#23
Mieszkaniec lini 175
(2022-10-17 22:14:41)
Linia ta od KK do Strzelec była wybudowana za Hitlera, to był jeden z nowszych odcinków na Opolszczyźnie. To była linia prowadzona w trudnych terenach, ale przystosowana do ciężkiego transportu. W latach 80. była podobno planowana elektryfikacja tegoż odcinka. Lata 90 to celowe wygaszanie ruchu pasażerskiego, ale było to też spowodowane upadkiem lokalnego, ciężkiego przemysłu.
-
#24
MR
(2024-08-22 22:12:52)
Są tu jacyś maszyniści (bądź osoby, obeznane w temacie), które będą wiedziały czy w obrębie miejscowości Zębowice był posterunek nr.13 (bądź coś podobnego)? Ponieważ słyszałem kiedyś tekst o rzekomym dróżniku posterunku nr 13 w Zębowicach i czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć, czy istniał taki budynek, czy to zwyczajna "bujda"?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Kłodnica – Kluczbork (175)