Linia Zabrze Biskupice – Gliwice (147)
Ostatnia zmiana: 2024-12-15 (kilometraż)
Odcinki alternatywne
Nazwa odcinka | Od | Do |
---|---|---|
Zabrze Północ – Gliwice (pierwotny przebieg fragmentu 147): | Zabrze Północne - | Gliwice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
zenOBeK
(2021-12-12 17:58:57)
Do trzech razy sztuka: po remoncie linii z Zabrza Biskupic do Gliwic, w dniu dzisiejszym nastąpiła trzecia w tym stuleciu reaktywacja połączenia Bytom-Gliwice. Czas przejazdu 19 min. Żaden autobus nie ma szans. Połączenia co ok 1 godzinę, bez przystanków pośrednich. Robimy zakłady ile ta linia przetrwa? ;)
-
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2021-12-13 13:06:13)
Żaden autobus nie ma szans, powiadasz? Ino autobus jeździ po osiedlach, a pociąg jak wystartuje z Gliwic, tak zatrzyma się w Bytomiu i nic po drodze. Uruchomienie dodatkowych przystanków w Zabrzu czy Bytomiu jak widać przerasta możliwości PLKi, mimo że tyle lat się o tym trąbi.
-
#3
Buczek21
(2021-12-13 14:44:58)
Szansa wg mnie jest realna. Jako Bytomianin przez zasiedzenie, coś tam widziałem. Jest trochę ludności które potrzebowała takiego połączenia. Głównie mieszkańcy Bytomia: Studenci, pracownicy strefy w Gliwicach. W drugą stronę nie bardzo po co Gliwiczanie mają jechać do Bytomia.
Jedyna konkurencja tego połączenia to autobus 850.Bez przesiadek oczywiście w Zabrzu. Parę razy nim jechałem w życiu. Masa ludzi jak wsiada na dworcu autobusowym w Bytomiu, to odkleja się do fotela na Placu Piastów w Gliwicach. Czasem połączenie wali bus 850 na łeb +- 20 minut vs +-45 minut+wiecej jak są korki/szczyt i autobus musi wyjechać z centrum Gliwic czy Bytomia.
Cały Bytom jest ukierunkowany komunikacyjnie w stronę Chorzowa/Katowic. Pojechanie czymkolwiek w stronę Gliwic to udręka..
Jedynie co mogli jeszcze odpalić to przystanek Zabrze Północ-w jakiejkolwiek formie. Nawet głupiego gołego peronu.
Zostawić to na trochę czasu i odpali.. -
#4
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-13 15:22:20)
Ciekawe kto będzie się szlajał taka bana po peryferiach?
-
#5
(odp. na #3)
wasiukibic
(2021-12-13 16:03:45)
Zabrze Północ - ale po jakiemu? W Zabrzu potrzebny jest przystanek przede wszystkim przy osiedlu M C-S i centrum handlowym M1. Drugi ewentualnie przy wiadukcie nad ul. Wolności. Jakiekolwiek uruchamianie przystanków w starych lokalizacjach nie ma sensu, no chyba że w jakiś sposób nauczy się ludzi z Makoszów przesiadki z 3 na pociąg.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Zabrze Biskupice – Gliwice (147)