OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wyczerpy – Chorzew Siemkowice (146)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-12-15 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Wyczerpy   (S)
0,000 0
|
|  
  Rząsawa   (S)
2,837 10
|
|  
  Mykanów   (S)
7,463 15
|
|   10,547 18
|
|   12,083
|
|  
  Cykarzew   (S)
13,412 21
|
|  
  Stary Broniszew   (S)
14,213
|
|  
  Ważne Młyny   (E)
20,294 28
|
|  
|
|   24,197 32
|
|  
  Nowa Brzeźnica   (E)
24,523
|
|   27,553 34
|
|  
  Dubidze   (E)
29,450 37
|
|  
  Wistka   (E)
34,695 42
|
|   39,524
|
|   39,776 47
|
|   48,392
Obraz

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Wyczerpy – Rząsawa (146 – tor 2): Wyczerpy - Rząsawa
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Przemysław Król (2016-11-19 17:01:21)
    PKP PLK chce zlikwidować możliwość obsługi ruchu pasażerskiego na całej linii 146
    http://zwk.org.pl/in…
    Portal ZWK organizuję petycję przeciwko tej decyzji osoby zainteresowane mogą poprzeć ten protest na stronie:
    http://www.petycje.p…
  • #2 Bartek Jabłoński (2018-04-29 00:49:05)
    Obecnie linia przechodzi gruntowny remont.Celem jest przywrócenie prędkości szlakowej 100km/h. Jest całkowicie zamknięta dla ruchu ( 28.04.2018 ) Remont obejmuje wymianę nawierzchni oraz podtorza, oraz niestety likwidację przystanków osobowych ....
  • #3 Bobik (2021-04-26 18:13:29)
    Remont skończony, kasa wydana. Tylko co z tego mają mieszkańcy Mykanowa, Cykarzewa, Brzeźnicy skoro kretoni z PKP zdecydowali o likwidacji przystanków. Niedawno zbankrutował częstochowski PKS. Aż prosi się by w odpowiednich godzinach wrócić do połączeń choćby na odcinku Brzeźnica-Częstochowa. Dać 3-4 pary pociągów. Dojeżdżający do pracy, młodzież by nie jeździli? Jeździliby w dobie problemów z busami, korkami w mieście, ruchem na drogach. Ale po co. Przecież w tym kraju kolej nie jest dla ludzi. Tu trzeba "przewalić' kasę z UE tak by na tym zarobić.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2021-04-26 21:20:40)
    Peelce likwidacja peronów była na rękę, ale zawalił także UMWŚ, że dopuścił do czegoś takiego, ale im to także pasowało, bo pozbyli się problemu z obsługą tego odcinka. Z resztą, po kilkuletniej awanturze o pociągi z Czewy do Londyńca widać było wyraźnie, że w Kato mają okolice Czewy i ich dojazdy do pracy/szkół w głębokim poważaniu. Ino ruch na S1 i tela.
    Ale nic nie bój, przed następną kampanią wyborczą Dudzie rozstawią stolik w Chorzewie Siemkowicach i zaś szrajbnie się pod ustawą, tym razem w dźwiękach fanfar przywracającą perony mieszkańcom wzdłuż lk 146, a ciemny lud wszystko kupi. To jest jak u Orwella w "Roku 1984" i przydziałem czekolady, czy inkszych maszketów.
  • #5 Marcin (2021-04-26 21:32:03)
    W połowie lat 90., jak byłem pomocnikiem masz., to planowo jeździliśmy z Gdyni do Katowic i Bielska tą trasą. Straszne dziury były na niej. Gdy Siódemka ciągnęła, to pół biedy, ale Helnut to nieźle tańczył z pośpiechem na haku.
  • #6 (odp. na #3) Przemek Nowak (2024-11-24 08:20:54)
    Od grudnia 2024 znów będą jeździć. Nawet dość sporo
    https://www.facebook…
  • #7 (odp. na #6) Michał Kłosowski (2024-11-24 19:44:51)
    Mało tego, poza "Regio" i "ŁKA" w opisanym miejscu, ogólnie na "Węglówce" w Karsznicach, przystawać będzie w sezonie, nawet międzynarodowy pociąg do Czech!
  • #8 Mszkl (2024-12-04 17:07:33)
    Patrząc na tabelę 315 SRJP (od 15.12.2024) widać, że część przystanków na lk 146 zmieniła lokalizację lub nazwę.
  • #9 X. Piast II Chrobry (2025-04-17 12:44:01)
    "Minęło kilka miesięcy od uruchomienia pierwszych po wieloletniej przerwie pociągów regionalnych na trasie Chorzew-Siemkowice – Częstochowa. Tym samym kolej pasażerska powróciła do szeregu miejscowości na pograniczu województw łódzkiego i śląskiego. W kolejnych miesiącach podróżni wciąż będą mieć do dyspozycji siedem par połączeń dziennie.
    W bezpośredniej relacji Łódź – Częstochowa przez Zduńską Wolę i Chorzew-Siemkowice kursują dwie pary połączeń uruchamiane przez ŁKA."
  • #10 zenOBeK (2025-07-31 15:55:57)
    Stan linii jest nieco nieaktualny. Czy przystanek Pieńki Dubidzkie jeszcze istnieje? Nie zaorano go przypadkiem? Bo na pewno żaden ruch pasażerski tam się nie zatrzymuje. Natomiast w rozkładzie jazdy, pomiędzy Dubidzami (odminana?) a Wistką, widać nową nazwę Dubidze Kolonia czego na próżno szukać w naszej Bazie. Czy morze zmieniono tylko nazwy przystanków (stacji)? Pomiędzy Chorzewem, a Wistką w Bazie istnieje Biała Pajęczańska, natomiast w rozkładzie PKP istnieje Biała Szlachecka. Czy nastąpiła zmiana nazwy, czy zmieniła się też lokalizacja?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wyczerpy – Chorzew Siemkowice (146)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...