Linia Katowice Ligota – Gliwice (141)
Ostatnia zmiana: 2025-03-25 (podobiekty)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Szymon Komusiński
(2021-01-04 20:18:35)
Przez większość okresu obowiązywania RJ 2020/2021, na odcinku Ruda Kochłowice - Gliwice, linią kursuje nocny TLK Pogórze (w obu kierunkach).
-
#2
Krzysztof Rus
(2021-12-23 12:01:11)
Czy przypadkiem odcinek Panewnik - Radoszowy nie powinien widnieć na mapie jako zelektryfikowany? Z tego co wiem "drut" zdjęto tylko nad jednym torem, a drugim ciągle mogą jeździć pociągi "na prąd". Ponadto wydaje mi się, że trzeba skorygować informacje dotyczące sąsiedniej linii (łącznicy) 651, bowiem na odcinku Radoszowy - Hajduki nie kursują pociągi pasażerskie (od 03.09.2017, kiedy to skończyły się tymczasowe objazdy składów KŚ w związku z remontem LK 139 w Brynowie).
-
#3
(odp. na #2)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-01-03 21:37:45)
Jak myślicie, czy miałoby sens połączenie Gliwice - Tychy, 10 par w dzisiejszych czasach?
Jeszcze 30 lat tak było, a paliwo nie tanieje. -
#4
(odp. na #3)
KR.RS.
(2023-01-04 08:50:56)
Chyba jedyna sensowna relacja dla tej linii (jeśli już to z wydłużeniem do Tych Lodowiska), bo po co dublować połączenie Katowic z Gliwicami, które i tak byłoby wolniejsze i przebiegające przez mniej zaludnione okolice. Pytanie jakie byłyby potencjalne potoki podróżnych. Wiem że są ludzie podróżujący w tej relacji, póki co rzecz jasna z przesiadką w Katowicach, ale ciężko mi określić skalę takiego zapotrzebowania. Poza tym z Tych do Gliwic biegnie wręcz w prostej linii DK44 (po której co pół godziny jeździ autobus M18 ZTM; czas przejazdu godzina z hakiem), zaś dla wygodniejszych jest autostrada A4. I niestety, linia 141 ciągle jest narażona na szkody górnicze, co wydłuża czas jazdy pociągów. Nie powiem więc że połączenie nie ma sensu, jednak pytanie czy mogłoby stanowić realną alternatywę dla innych form transportu...
-
#5
Jan Jarosz
(2024-04-12 00:28:22)
Całe lata z Ligoty ok. 6.40 rano jeździł osobowy do Gliwic (podwójny kibel EN-57) i zawsze był pełny. Jeździła Polibuda i sporo naukowców do pracy w licznych gliwickich instytutach
PAN-owskich. Sporo ich mieszkało w Ligocie. W pociągu był poziom i kultura. Późnym popołudniem towarzystwo wracało. Szkoda tej linii... Może puścić pociąg z Tychów do Gliwic tą trasą? -
#6
Kamil Krupa
(2024-12-29 15:32:35)
Tylko nasuwa się pytanie: czy jest sens? Jeżeli tak, to wypadało by powstał przystanek osobowy na osiedlu Kokociniec.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Katowice Ligota – Gliwice (141)