OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Katowice Ligota – Nędza (140)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-08 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,660 0
|
|  
|
|   1,660
|
|   5,861
|
|  
  Mikołów   (S)
8,750
|
|  
  Mokraugrube   (S)
|
|  
|
|   12,886
|
|   14,757
|
|  
  Orzesze   (S)
18,630
|
|   21,688
|
|  
  Czerwionka   (S)
26,093
|
|   27,874
|
|  
  Leszczyny   (S)
31,776
| |
| |
  Kamień   (S)
35,032
| |
| | 37,679
| |
| |
  Rybnik   (S)
39,702
| |
| | 42,065
| |
| | 43,383
|
|   44,765
|
|   44,820
|
|   46,932
|
|  
  Rydułtowy   (S)
50,008
|
|   53,756
|
|  
  Sumina Wieś   (S)
56,138
|
|  
  Sumina   (S)
58,022
| |
| | 59,086
| |
| |
  Szymocice   (S)
62,192
| |
| |
  Nędza Wieś   (S)
65,383
| |
| |
  Nędza   (S)
67,097
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Z Leszczyn (2021-07-16 12:55:33)
    Dzisiaj o godzinie 4:29 nastąpiło wykolejenie pociągu spółki "PKP Intercity" o relacji Warszawa Wschodnia- Bohumin, około kilometra 27,1. Przyczyną wypadku było podmycie torowiska. Więcej w poniższym artykule.
    https://dziennikzach…
  • #2 Z Leszczyn (2021-07-16 18:40:19)
    W związku z wykolejeniem pociągu pospiesznego w kilometrze 27,1 nieczynny jest odcinek Orzesze Jaśkowie- Leszczyny. "Koleje Śląskie" wprowadziły zastępczą komunikację autobusową, a "PKP Intercity" jeżdżą objazdem przez linię 149. Prace uprzejezdniające potrwają około 2 tygodnie, po których ruch pociągów zarówno pasażerskich, jak i towarowych zostanie wznowiony na trasie Orzesze Jaśkowice- Leszczyny.
  • #3 Z Leszczyn (2021-07-29 10:59:12)
    Przepraszam za błąd. Odcinek Czerwionka- Leszczyny był nieczynny. Ruch podobno jest wznowiony od wczorajszej 22:00
  • #4 Z Leszczyn (2021-09-01 18:13:14)
    Relacja pociągu, który się wykoleił, to Bohumin- Warszawa Wschodnia, a nie Warszawa Wschodnia- Bohumin
  • #5 Xiążę Piast II Chrobry (2023-02-06 17:13:21)
    Piękny, długi film (1,5H) o 300 latach historii wydobycia węgla w rejonie Rybnika.
    https://www.youtube.…
    W min. 3:10 jest mowa o budowie odcinka z Nędzy do Rydułtów i perypetiach ze zawaleniem części tunelu, już po roku eksploatacji.
    W min. 28,5 jest pokazane jak wyburzana kopalnia uszkodziła linię.
    Najlepsze podsumowanie tematu kopalni a głupoty w ogóle, jest na Wiki: https://pl.wikipedia…
    "Kopalnia w I półroczu 2014 r. zatrudniała 3578 pracowników i przynosiła straty w wysokości -41,49 zł. na tonie wydobytego węgla".
    Przy dzisiejszych cenach węgla to raptem 1,5% ceny.
  • #6 Xiążę Piast II Chrobry (2023-03-19 14:14:49)
    Pociągi kwalifikowane IC z Bohumina nie powinny jeździć tą trasą, gdyż odcinek Rybnik=Ligota ma kiepską nawierzchnie i tym samym komfort jest niski.
    Powinny jedźić wszystkie przez Racibórz/Kędzierzyn.
  • #7 Jacek (2023-03-20 11:25:24)
    Pociągi kwalifikowane IC powinny jeździć jak poprzednio, przez Zebrzydowice. Nie wiem co cierpisz do linii Rybnik - Ligota, która obecnie jest po remoncie z szynami spawanymi S49 na podkładach z przytwierdzeniem SB3, gdzie miejscami jest 110 km/h. Promienie łuków na terenie mocno zabudowanym i ze znacznymi spadkami nie poprawisz, poza kilkoma miejscami, co nie przyniesie skrócenia czasu jazdy. A drugi tor jest szykowany w planach za kilka lat, od Kce Ligota na razie do Orzesza. Najlepiej obejrzyj cabwiev na You Tube z tej linii, z kabiny maszynisty lub z tyłu pociągu, dla lepszego poznania szlaku.
  • #8 wasiukibic (2023-03-20 12:21:20)
    Z tym Kędzierzynem to trochę pojechałeś, bo albo ominiesz główną stację w mieście i zrobisz postoje na jakichś Azotach czy Sławięcicach, albo trzeba będzie zrobić zmianę czoła pociągu. Poza tym icki do Bohunina mają też za zadanie obsłużyć Rybnik, w kerym mieszka tela ludzi, co obecnie w Kędzierzynie i Raciborzu razem wziętych. 140 była w istocie projektowana przede wszystkim do obsługi przemysłu i górnictwa, a ruch pasażerski był niejako przy okazji, dodatkowo ukształtowanie terenu zrobiło swoje i nikt przy tym nie będzie obecnie grzebał, jak wspomniał Jacek. Z drugiej strony wężykowanie toru przynajmniej daje to, że stacje są położone korzystnie względem siedzib ludzkich, a więc dobra dla przewozów aglo/regio. W planach jest kolej dużych prędkości z Kato do Ostrawy, która ma załatwić temat geometrii toru lk 140 i maksymalnej do osiągnięcia prędkości. Nie wiem aktualnie, na jakim to jest etapie, bo z tego, co czytałem w necie i słyszałem od znajomych, to są tacy, kerzy tej bany bardzo chcą, ale też i tacy, dla kerych ona jest fest łoszkliwa. Przyczepić się jedynie można o to, że drugi tor nie ciągną od razu do Leszczyn, żeby cały, najbardziej obciążony przewozami odcinek z Kato do Rybnika był na 2 tory, ino durś będzie jednotor na kąsku, no ale nieraz już było pisane, że PLK lubi dzielić włos na czworo.
  • #9 Igor13 (2023-09-07 00:32:50)
    Dlaczego na odcinku Rybnik - Rydułtowy nie ma sieci trakcyjnej zaznaczonej w przebiegu? Trzeba to naprawić.
  • #10 (odp. na #7) X. Piast II Chrobry (2024-01-17 17:13:45)
    Nie wiem, co to za remont, skoro pociągiem rzuca na wszystkie strony.
    Tu widok szlaku z Katowic Ligota:
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Katowice Ligota – Nędza (140)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...