Linia Katowice Ligota – Nędza (140)
Ostatnia zmiana: 2025-06-08 (podobiekty)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Z Leszczyn
(2021-07-16 12:55:33)
Dzisiaj o godzinie 4:29 nastąpiło wykolejenie pociągu spółki "PKP Intercity" o relacji Warszawa Wschodnia- Bohumin, około kilometra 27,1. Przyczyną wypadku było podmycie torowiska. Więcej w poniższym artykule.
https://dziennikzach… -
#2
Z Leszczyn
(2021-07-16 18:40:19)
W związku z wykolejeniem pociągu pospiesznego w kilometrze 27,1 nieczynny jest odcinek Orzesze Jaśkowie- Leszczyny. "Koleje Śląskie" wprowadziły zastępczą komunikację autobusową, a "PKP Intercity" jeżdżą objazdem przez linię 149. Prace uprzejezdniające potrwają około 2 tygodnie, po których ruch pociągów zarówno pasażerskich, jak i towarowych zostanie wznowiony na trasie Orzesze Jaśkowice- Leszczyny.
-
#3
Z Leszczyn
(2021-07-29 10:59:12)
Przepraszam za błąd. Odcinek Czerwionka- Leszczyny był nieczynny. Ruch podobno jest wznowiony od wczorajszej 22:00
-
#4
Z Leszczyn
(2021-09-01 18:13:14)
Relacja pociągu, który się wykoleił, to Bohumin- Warszawa Wschodnia, a nie Warszawa Wschodnia- Bohumin
-
#5
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-06 17:13:21)
Piękny, długi film (1,5H) o 300 latach historii wydobycia węgla w rejonie Rybnika.
https://www.youtube.…
W min. 3:10 jest mowa o budowie odcinka z Nędzy do Rydułtów i perypetiach ze zawaleniem części tunelu, już po roku eksploatacji.
W min. 28,5 jest pokazane jak wyburzana kopalnia uszkodziła linię.
Najlepsze podsumowanie tematu kopalni a głupoty w ogóle, jest na Wiki: https://pl.wikipedia…
"Kopalnia w I półroczu 2014 r. zatrudniała 3578 pracowników i przynosiła straty w wysokości -41,49 zł. na tonie wydobytego węgla".
Przy dzisiejszych cenach węgla to raptem 1,5% ceny. -
#6
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-19 14:14:49)
Pociągi kwalifikowane IC z Bohumina nie powinny jeździć tą trasą, gdyż odcinek Rybnik=Ligota ma kiepską nawierzchnie i tym samym komfort jest niski.
Powinny jedźić wszystkie przez Racibórz/Kędzierzyn. -
#7
Jacek
(2023-03-20 11:25:24)
Pociągi kwalifikowane IC powinny jeździć jak poprzednio, przez Zebrzydowice. Nie wiem co cierpisz do linii Rybnik - Ligota, która obecnie jest po remoncie z szynami spawanymi S49 na podkładach z przytwierdzeniem SB3, gdzie miejscami jest 110 km/h. Promienie łuków na terenie mocno zabudowanym i ze znacznymi spadkami nie poprawisz, poza kilkoma miejscami, co nie przyniesie skrócenia czasu jazdy. A drugi tor jest szykowany w planach za kilka lat, od Kce Ligota na razie do Orzesza. Najlepiej obejrzyj cabwiev na You Tube z tej linii, z kabiny maszynisty lub z tyłu pociągu, dla lepszego poznania szlaku.
-
#8
wasiukibic
(2023-03-20 12:21:20)
Z tym Kędzierzynem to trochę pojechałeś, bo albo ominiesz główną stację w mieście i zrobisz postoje na jakichś Azotach czy Sławięcicach, albo trzeba będzie zrobić zmianę czoła pociągu. Poza tym icki do Bohunina mają też za zadanie obsłużyć Rybnik, w kerym mieszka tela ludzi, co obecnie w Kędzierzynie i Raciborzu razem wziętych. 140 była w istocie projektowana przede wszystkim do obsługi przemysłu i górnictwa, a ruch pasażerski był niejako przy okazji, dodatkowo ukształtowanie terenu zrobiło swoje i nikt przy tym nie będzie obecnie grzebał, jak wspomniał Jacek. Z drugiej strony wężykowanie toru przynajmniej daje to, że stacje są położone korzystnie względem siedzib ludzkich, a więc dobra dla przewozów aglo/regio. W planach jest kolej dużych prędkości z Kato do Ostrawy, która ma załatwić temat geometrii toru lk 140 i maksymalnej do osiągnięcia prędkości. Nie wiem aktualnie, na jakim to jest etapie, bo z tego, co czytałem w necie i słyszałem od znajomych, to są tacy, kerzy tej bany bardzo chcą, ale też i tacy, dla kerych ona jest fest łoszkliwa. Przyczepić się jedynie można o to, że drugi tor nie ciągną od razu do Leszczyn, żeby cały, najbardziej obciążony przewozami odcinek z Kato do Rybnika był na 2 tory, ino durś będzie jednotor na kąsku, no ale nieraz już było pisane, że PLK lubi dzielić włos na czworo.
-
#9
Igor13
(2023-09-07 00:32:50)
Dlaczego na odcinku Rybnik - Rydułtowy nie ma sieci trakcyjnej zaznaczonej w przebiegu? Trzeba to naprawić.
-
#10
(odp. na #7)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-17 17:13:45)
Nie wiem, co to za remont, skoro pociągiem rzuca na wszystkie strony.
Tu widok szlaku z Katowic Ligota:
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Katowice Ligota – Nędza (140)