Linia Katowice – Legnica (137)
Ostatnia zmiana: 2021-04-08 (przebieg)
Odcinki alternatywne
Nazwa odcinka | Od | Do |
---|---|---|
Kamieniec Ząbkowicki – Doboszowice: | Kamieniec Ząbkowicki - | Doboszowice |
Otmuchów Jezioro – Paczków: | Otmuchów Jezioro - | Paczków |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Łukasz Kiąca
(2018-10-23 12:03:42)
Remont wiaduktu kolejowego między Ząbkowicami a Piławą Górną w okolicach km 188
https://www.youtube.… -
#2
Łukasz Kiąca
(2019-06-05 21:24:58)
Pomiędzy Dzierżoniowem Śl. a Piławą Górną niedawno przeprowadzono rewitalizację 4,5 km toru szlakowego, w tym wymianę rozjazdu do kopalni kruszywa w Piławie. Wczoraj jechałem tą trasą i widziałem, że na tym odcinku prowadzone są prace przy usypywaniu podtorza w miejscu, gdzie biegł kiedyś drugi tor.
-
#3
Łukasz Kiąca
(2019-06-12 09:03:15)
Aktualnie realizowane są prace nad dokumentacją projektową w ramach projektu pn.: "Prace na linii kolejowej 137 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Kamieniec Ząbkowicki - Legnica wraz z elektryfikacją". W zakresie zadania projektowane są prace na stacji Piława Górna oraz na odcinku Piława Górna - PO Piława Dolna od km 197,801 do km 202,200.
W ramach dokumentacji projektowej przewiduje się zakres prac:
- budowę 3 torów wraz z podtorzem, odwodnieniem i pozostałą infrastrukturą kolejową od km 198,350 do km 202,200
- budowę dwóch torów wraz z podtorzem, odwodnieniem i pozostałą infrastrukturą kolejową od km 198,350 do km 202,200
- przebudowę przepustu w km 197,802
- elektryfikację torów i rozjazdów
- przebudowę przepustu w km 198,153
- przebudowę wiaduktu w km 198,485
- przebudowę wiaduktu w km 198,710
- przebudowę przepustu w km 198,749
- przebudowę wiaduktu w km 198,924
- przebudowę przepustu w km 199,174
- przebudowę wiaduktu w km 199,431
- przebudowę posterunku bocznicowego PBSZ Piława Górna ZPKŁ w km 199,627
- przebudowę przepustu w km 199,889
Projekt pod nazwą: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica - Dzierżoniów Śląski", wpisany na listę podstawową w Krajowym Programie Kolejowym (zał. 3 poz. 14 nr. 3.014), nie będzie realizowany. Szacunkowa wartość projektu miała wynosić ok 65 mln zł, a finansowanie miało
być zapewnione z Regionalnych Programów Operacyjnych. -
#4
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-11 23:21:51)
Od 9 listopada do 3 grudnia na odcinku Ząbkowice Śląskie – Dzierżoniów kursować będzie komunikacja zastępcza.
-
#5
Stanisław Zagrobleny
(2021-02-05 10:13:11)
Od 14 grudnia 2020 po odcinku od Kamieńca do Nysy zaczął jeździć TLK relacji Jelenia Góra - Kraków, potem jeszcze w styczniu doszedł TLK "Kormoran" z Kudowy Zdroju (lub Polanicy Zdroju, nie pamiętam dokładniej) i oba jeżdżą codziennie. Można więc zmienić status linii na odcinku Kamieniec Ząbkowiecki - Nysa na ruch pasażerski i towarowy codzienny.
-
#6
(odp. na #5)
ACdVL (Andrzej)
(2021-02-05 12:40:46)
Z Polanicy, i to jest zadziwiające, iż skład nie kursuje do Kudowy. Ale dobre i to, mam nadzieję, że w przyszłości to poprawią - pod warunkiem, że będzie frekwencja. A ta, jak słyszę, jest nienajgorsza.
-
#7
Jacek
(2021-02-05 12:54:36)
TLKi pojadą dalej, jak przywrócą pozamykane stacje, jak choćby Szczytna, dla krzyżowań pociągów.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny. Treści prezentowane przez użytkowników nie są odzwierciedleniem poglądów administratorów strony.
Linia kolejowa Katowice – Legnica (137)