OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tarnów – Szczucin koło Tarnowa (115) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-07 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Kamil Jasica (2007-07-23)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-06-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Kamil Jasica (2011-02-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Artur Łukasiewicz (2015-02-28)
opis ⇵
Obraz
fot. Opolanin (2020-02-28)
opis ⇵
Obraz
fot. Jerzy Legień (2020-03-28)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2024-06-19 14:57:46)
    Temat reaktywacji kursów pasażerskich pojawia się tukej od dwóch dekad, w zasadzie tuż po likwidacji przewozów, ale jak na razie na pustym pieprzeniu się kończy, a kotlet ten jest odgrzewany co jakiś czas.
  • #6 Łukasz (2024-06-20 14:34:51)
    Ruch pasażerski moim zdaniem nie powróci nigdy, z dwóch powodów:
    - zbyt silna konkurencja ze strony busów, które są co chwilę i zatrzymują się na różnych przystankach, w tym także pod szkołami.
    - wygląda na to że inwestycja w CPK nie zostanie zrealizowana, więc prawdopodobnie nie zostanie utworzone połączenie kolejowe biegnące przez fragment 115-tki.

    Stąd moje pytanie dotyczyło ruchu towarowego, w tym do Żabna.
  • #7 Łukasz (2024-07-03 13:57:36)
    Ciekawy komentarz znalazłem na forum Wykop.pl odnośnie Lini kolejowej 115:

    "Podam wam dwa przykłady jak celowo orane są niektóre regiony kraju. Z Tarnowa na północ jest zamknięta linia kolejowa do Szczucina, a 30km dalej na północ kończy się linia Kielce-Busko (nic tam nie jeździ bo jaki będzie ruch z Kielc do Buska). Budując 30km torów Szczucin-Busko i rewitalizując 40km linię do Tarnowa, śmiesznym kosztem mamy nową linię kolejową łączącą Warszawę przez Kielce i Busko z Tarnowem i dalej Krynicą i Nowym Sączem (miejsca atrakcyjne turystycznie - Beskid Sądecki). Z Tarnowa szybki dojazd do Warszawy z pominięciem Krakowa, z Warszawy pociągi do Buska albo Krynicy, tak że można wyskoczyć na weekendowy wypad. Ale nie, lepiej puszczać pociągi przez Kraków. Przykład drugi - pociągi z Rzeszowa jeżdzą do Warszawy przez Kraków zamiast przez Sandomierz, Skarżysko i Radom. Rząd chce budować kolejne linie w miejscach gdzie komunikacja kolejowa i tak jest dobra a naprawdę minimalnym kosztem może usprawnić komunikację dla znacznego obszaru kraju. A takich przykładów na pewno jest więcej."

    Co o tym myślicie?

    Źródło: https://wykop.pl/wpi…
  • #8 (odp. na #7) Paweł Skup (2024-07-03 16:59:41)
    O planowanym (a może nawet uchwalonym) połączeniu Kielc z Tarnowem tym śladem czytałem niedawno w prasie z lat 30., a więc pomysł nie jest nowy i rozpalał umysły już wiek temu. Wojna pogrzebała tę koncepcję, a także wiele innych. Historia jednak lubi się powtarzać. Nie jestem przy tym żadną wroną - kra, kra - ale przeglądając szpalty tego czy tamtego Kurjera, nie mogłem pozbyć się natarczywej myśli: 90 lat temu psychopata zagrażał światu, a nasi dumali, gdzie by tu jeszcze coś z czymś połączyć nowym torem; dziś jest jakoś podobnie...
  • #9 113 (2024-07-04 11:06:08)
    Nie strasz Paweł, bo ci się to zmaterializuje!
  • #10 (odp. na #9) Paweł Skup (2024-07-04 17:31:45)
    Żeby się zmaterializowało, to ktoś musiałby wpaść na pomysł odbudowy mostu drogowego na Narwi w Kruszewie. On to już dwie wojny rozpętał, więc jest sprawdzonym medium :D
  • #11 Łukasz (2024-09-23 10:42:51)
    Patrząc na fotografie z ostatniego przyjadu pociągu retro do Żabna, widać gołym okiem że stan linii kolejowej jest coraz gorszy. Czy do Żabna kursują jeszcze jakieś pociągi towarowe? Z węglem, po złom itd. Obawiam się że linia w przyszłości może być zamknięta od Klikowej.
  • #12 Rafał (2024-10-10 14:41:22)
    "Nazwa postępowania Naprawa główna przejazdów kolejowo – drogowych kat. ,,D’’, w km 3,005 i km 5,268 linii kolejowej nr 115, Tarnów – Szczucin, wraz z robotami towarzyszącymi na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie."
    Wygląda na to, że 2 przejazdy kolejowe będą wyremontowane.
    Źródło: https://platformazak…
  • #13 Anonim (2024-11-16 14:03:33)
    PKP PLK to wyremontuje nawet przejazd na którym nie ma torów.
  • #14 Łukasz (2024-11-25 23:26:35)
    "Na mapie horyzontalnego rozkładu jazdy w roku 2035 Dąbrowa Tarnowska jest zaznaczona jako stolica powiatu pozbawiona połączenia kolejowego.
    Chyba nie ma planów powrotu pociągów.
    https://hrj.gov.pl/r…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tarnów – Szczucin koło Tarnowa (115)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...