OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Chabówka – Nowy Sącz (104) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-01-01 (kilometraż)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1916)
opis ⇵
Obraz
fot. Zbigniew Sułkowski (pomiędzy 1980 (???) a 1990 (???))
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz Wciślik (2009-08-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz Wciślik (2009-08-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Czesław Szewczyk (2015-04-24)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Król (2016-05-26)
opis ⇵
Obraz
fot. FAREN (2017-08-19)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2019-04-02)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusinski (2018-05-08 21:39:20)
    Od dnia 7 maja 2018 odcinek Nw. Sącz Chełmiec - Nw. Sącz reaktywowany w regularnym ruchu pasażerskim w związku z przebudową głównego mostu drogowego p. Dunajec i wprowadzeniem zastępczej komunikacji kolejowej za autobusy miejskie (!). Łącznie 15 par poc. z Miasta do Chełmca, w tym pierwszy i ostatni kurs realizowane z dworca głównego.
  • #2 ,m (2018-07-04 19:40:32)
    Jakaś szansa na rekatywację tej linii w ruchu regularnym np. Przedłużenie Podhalańskiej kolei?
  • #3 Hunter3000 (2018-09-15 18:08:17)
    Jakie prędkości szlakowe na tej linii były przed zrujnowaniem jej? (tjb. przed 2006)
  • #4 Lw (2018-10-18 22:07:20)
    50km/h, dla szynobusów miejscami 60km/h
  • #5 PainTrain (2020-06-08 21:58:28)
    Czy ktoś mi może powiedzieć, dlaczego mimo remontu w roku 2016 oraz zapewnień, że prędkość na trasie zostanie podniesiona do 40 a miejscami nawet do 60 km/h, stałą prędkością na prawie całej linii nadal jest 30 km/h? Ta sama prędkość jest na betonowych podkładach, które według mnie są w bardzo dobrym stanie jak i również ta sama prędkość jest na odcinkach gdzie podkładów już prawie nie ma albo się rozkładają?
  • #6 MS (2020-06-19 18:08:51)
    Jakość podkładów i szyn to nie jest jedyny czynnik limitujący dopuszczalną prędkość pociągów na danym odcinku. Innymi czynnikami równie ważnymi jest geometria toru (promienie łuków, przechyłki boczne, nachylenie toru w profilu) i wytrzymałość obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty).
  • #7 PainTrain (2020-06-19 21:48:34)
    Tak to prawda że jest wiele czynników od których zależy prędkość pociągu, jednakże pociągi 20 lat temu jeździły tu z prędkością 60 km/h i radziły sobie dobrze, więc nawet nie ma mowy o wykolejeniu, a o nadmierne zużycie trasy bym się nie martwił, ponieważ planuje się modernizacje tej linii. A jeżeli chodzi o obiekty takie jak mosty, to praktycznie w każdym zakątku Polski znajdzie się miejsce gdzie się zwalnia do 40 km/h przed wiaduktami i nikomu to nie przeszkadza.
  • #8 Lw (2020-06-26 16:55:52)
    Prędkość 30 wynika z fatalnego stanu torów (zgniłe podkłady, zanieczyszczona podsypka, nierówności w profilu) W wielu miejscach obowiązują ograniczenia doraźne na stan sygnalizacji, przepustów, wiaduktów których od lat nikt nie remontował. Aby podnieść prędkość do 50-60 potrzebna jest naprawa główna torowiska (wystarczy sam fakt że ostatni poważny remont wykonano w latach 60!).
  • #9 PainTrain (2020-06-29 18:45:36)
    W takim razie dlaczego na trasie Chabówka-Rabka Zdrój można jeździć 50 km/h skoro stan linii na tym odcinku jest o wiele gorszy niż np do Raby Niżnej albo nawet na całej linii bo do Rabki odbywa się ruch regularny co sprawia że odcinek ten jest w gorszym stanie niż nieużytkowany odcinek do Nowego Sącza.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Chabówka – Nowy Sącz (104)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...