OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Chabówka – Nowy Sącz (104)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-01-01 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Chabówka  (K)
0,577 0
|
|
  Rabka-Zdrój  (K)
1,939
 
 
  Rabka Zaryte  (K)
5,593
 
 
  Raba Niżna  (K)
8,500
 
  13,381
 
 
  Mszana Dolna  (K)
14,951
 
 
  Kasina Wielka  (K)
23,393
 
 
  Skrzydlna  (K)
25,959
 
  30,840
 
 
  Tymbark  (K)
37,160
 
 
  Tymbark Ppps  (K)
38,095
 
 
  Piekiełko  (K)
40,078
 
 
  Łososina Tartak  (K)
43,100
 
  43,200
 
  44,269
 
 
  Limanowa  (K)
47,017
 
 
  Pisarzowa  (K)
52,458
 
  56,377
 
 
  Męcina  (K)
59,480
 
 
  Chomranice  (K)
61,979
 
 
  Klęczany  (K)
64,384
 
 
  Klęczany KSS  (K)
64,459
 
 
  Marcinkowice  (K)
67,394
|
| 72,905
|
| 74,391
|
| 76,261
|
|
  Nowy Sącz  (K)
76,651
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusinski (2018-05-08 21:39:20)
    Od dnia 7 maja 2018 odcinek Nw. Sącz Chełmiec - Nw. Sącz reaktywowany w regularnym ruchu pasażerskim w związku z przebudową głównego mostu drogowego p. Dunajec i wprowadzeniem zastępczej komunikacji kolejowej za autobusy miejskie (!). Łącznie 15 par poc. z Miasta do Chełmca, w tym pierwszy i ostatni kurs realizowane z dworca głównego.
  • #2 ,m (2018-07-04 19:40:32)
    Jakaś szansa na rekatywację tej linii w ruchu regularnym np. Przedłużenie Podhalańskiej kolei?
  • #3 Hunter3000 (2018-09-15 18:08:17)
    Jakie prędkości szlakowe na tej linii były przed zrujnowaniem jej? (tjb. przed 2006)
  • #4 Lw (2018-10-18 22:07:20)
    50km/h, dla szynobusów miejscami 60km/h
  • #5 PainTrain (2020-06-08 21:58:28)
    Czy ktoś mi może powiedzieć, dlaczego mimo remontu w roku 2016 oraz zapewnień, że prędkość na trasie zostanie podniesiona do 40 a miejscami nawet do 60 km/h, stałą prędkością na prawie całej linii nadal jest 30 km/h? Ta sama prędkość jest na betonowych podkładach, które według mnie są w bardzo dobrym stanie jak i również ta sama prędkość jest na odcinkach gdzie podkładów już prawie nie ma albo się rozkładają?
  • #6 MS (2020-06-19 18:08:51)
    Jakość podkładów i szyn to nie jest jedyny czynnik limitujący dopuszczalną prędkość pociągów na danym odcinku. Innymi czynnikami równie ważnymi jest geometria toru (promienie łuków, przechyłki boczne, nachylenie toru w profilu) i wytrzymałość obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty).
  • #7 PainTrain (2020-06-19 21:48:34)
    Tak to prawda że jest wiele czynników od których zależy prędkość pociągu, jednakże pociągi 20 lat temu jeździły tu z prędkością 60 km/h i radziły sobie dobrze, więc nawet nie ma mowy o wykolejeniu, a o nadmierne zużycie trasy bym się nie martwił, ponieważ planuje się modernizacje tej linii. A jeżeli chodzi o obiekty takie jak mosty, to praktycznie w każdym zakątku Polski znajdzie się miejsce gdzie się zwalnia do 40 km/h przed wiaduktami i nikomu to nie przeszkadza.
  • #8 Lw (2020-06-26 16:55:52)
    Prędkość 30 wynika z fatalnego stanu torów (zgniłe podkłady, zanieczyszczona podsypka, nierówności w profilu) W wielu miejscach obowiązują ograniczenia doraźne na stan sygnalizacji, przepustów, wiaduktów których od lat nikt nie remontował. Aby podnieść prędkość do 50-60 potrzebna jest naprawa główna torowiska (wystarczy sam fakt że ostatni poważny remont wykonano w latach 60!).
  • #9 PainTrain (2020-06-29 18:45:36)
    W takim razie dlaczego na trasie Chabówka-Rabka Zdrój można jeździć 50 km/h skoro stan linii na tym odcinku jest o wiele gorszy niż np do Raby Niżnej albo nawet na całej linii bo do Rabki odbywa się ruch regularny co sprawia że odcinek ten jest w gorszym stanie niż nieużytkowany odcinek do Nowego Sącza.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Chabówka – Nowy Sącz (104)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...