OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-11-20 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
| |
| |
  Brzeziny   (T)
4,771
| |
| |
  Nida   (T)
6,822
| |
| |
  Dębska Wola   (T)
13,796
| |
| |
  Włoszczowice   (T)
19,542
|
|  
  Kije   (T)
24,740
|
|   27,755
|
|  
  Szarbków   (T)
33,922
|
|  
  Grochowiska   (T)
38,682
|
|   43,200
|
|  
  Busko-Zdrój   (T)
44,053
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 Kamil (2018-04-18 17:32:49)
    Czy pociąg będzie zatrzymywał się na stacji Włoszczowice? Bo czytałem że nie z powodu stanu stacji.
  • #6 (odp. na #5) @ (2018-05-23 11:31:17)
    Niestety, pociąg będzie się zatrzymywał w Sitkówce Nowinach a następnie dopiero w Busku-Zdroju, więc marnie...
  • #7 polo (2021-02-12 08:53:49)
    W grudniu 2020 r. spółka POLREGIO sp. z o.o. wznowiła regularny ruch pasażerski na linii nr 73 w postaci dwóch par pociągów (składy EZT) relacji Kielce (Katowice) - Busko-Zdrój z przystankami: Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Brzeziny, Kije.
  • #8 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-10-21 23:04:39)
    W Raporcie Rocznym z 1953 r. jest mowa o budowie linii Kielce - Żabno przez Busko Zdrój.
  • #9 113 (2022-04-17 11:59:12)
    @ksiezyc_wiadomo_ktory: Czyli jak widać te plany istnieją już od bardzo dawna. Osobiście uważam, że najlepiej byłoby wybudować wydłużenie linii kolejowej nr 73 nie do Żabna, a do Mędrzechowa przez Solec Zdrój, ponieważ wtedy byłaby możliwość obsługi Dąbrowy Tarnowskiej oraz uzdrowiska Solec Zdrój co uatrakcyjniłoby linię oraz Szczucinkę jeszcze bardziej. Należałoby również przy budowie przeprowadzić elektryfikację wraz z linią kolejową nr 115 na odcinku Tarnów-Mędrzechów (z opcją do Szczucina). Jeżeli opcja na odcinek Mędrzechów - Szczucin by nie wypaliła można byłoby zbudować w Szczucinie niewielką lokomotywownię dla autobusów szynowych (w których prowadzono by serwis SA133 oraz jedynego SA109 o ile województwo nie postanowi go sprzedać).

    Niestety moim zdaniem sugerowane obecne plany CPK odnośnie nowej linii, która połączyłaby Busko z Tarnowem to są po prostu jakieś żarty. Po pierwsze przeprowadzenie linii do Żabna nie jest najlepszym pomysłem z uwagi na to, że wtedy po drodze nie ma za bardzo co obsługiwać poza małymi wsiami, choć słyszałem, że w Dąbrowie Tarnowskiej jest problem z ostrym zakrętem i górzystym terenem. Po drugie już sam fakt, że ta nowa linia CPK ma być na prąd 25 kV pokazuje jak beznadziejny będzie to projekt z którego nie będzie żadnych korzyści dla przewoźników. Dlatego uważam, że należałoby zrobić wydłużenie z Buska Zdroju do Mędrzechowa jako nowej linii dla połączeń międzywojewódzkich, zamiast się bawić w jakieś KDPki, czy inne szprychy, bo nic z tego nie ma poza dziecinnymi fantazjami dorosłych ludzi z CPK.
  • #10 113 (2024-01-08 10:36:35)
    Czy aby na pewno połączeń pasażerskich nie zlikwidowano w 2005 roku, zamiast 2004? Pytam, ponieważ szukając w historii nigdzie nie znalazłem takich informacji.
  • #11 (odp. na #1) X. Piast II Chrobry (2024-04-28 15:24:07)
    Relacja ze szlaku Busko - Włoszczowice.
    https://www.youtube.…
  • #12 X. Piast II Chrobry (2024-09-29 16:25:08)
    "W przyszłym tygodniu zakończą się prace utrzymaniowe na linii kolejowej Włoszczowice - Busko-Zdrój (Świętokrzyskie), co pozwoli na przywrócenie połączeń kolejowych na trasie między Kielcami a Buskiem-Zdrojem - poinformowała spółka PKP PLK.
    Prace obejmowały wymianę szyn i podkładów na stacji Włoszczowice, regulację rozjazdów w Busku-Zdroju, Stawianach Pińczowskich i Szarbkowie oraz oczyszczanie nawierzchni torowej na pięciokilometrowym odcinku linii kolejowej nr 73. Dodatkowo przejazd kolejowo-drogowy w Busku-Zdroju zyskał nową nawierzchnię, co ma poprawić bezpieczeństwo kierowców.
    Inwestycja, realizowana przez spółkę PPM-T na zlecenie PKP PLK SA, wyniosłą niemal 10 mln zł i była finansowana ze środków budżetowych.
    Po zakończeniu prac połączenia kolejowe na odcinku Włoszczowice - Busko-Zdrój, dotychczas obsługiwanym przez komunikację zastępczą, zostaną przywrócone."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #13 Adam Nowak (2025-03-12 18:12:19)
    Podpinam się do #10. Według innych źródeł (np. strony internetowej atlaskolejowy.net) ruch na linii zawieszono w dniu 18 kwietnia 2005 roku. Która data jest zatem poprawna w odniesieniu do zawieszenia przewozów pasażerskich do Buska - 01.11.2004, czy ww. 18.04.2005?
  • #14 Weronika122@wp.pl (2025-05-20 03:01:03)
    Pisałem o linii kolejowej numer 73, a właściwie jej przedłużeniu do Tarnowa, elektryfikacji linii od stacji Busko Zdrój, jak również elektryfikacji linii 115 Tarnów - Szczucin oraz jej przedłużeniu do Połańca ze Szczucina. Oczywiście, budowa nowej linii przez Solec-Zdrój to bardzo dobry pomysł. Potrzebne są na to miliony, ale Unia Europejska, po zatwierdzeniu projektu, z całą pewnością pomoże finansowo. Znam się na problematyce kolejowej i tramwajowej (mam tytuł zawodowy technik komunikacji ruch i przewozy kolejowe PKP z roku 1989), chociaż hobbistycznie znam się również na transportach drogowym, lotniczym oraz wodnym (podobno najtańszym).

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...