OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rejowiec – Hrebenne (– Rawa-Ruska) (69/471)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-04-30 (przebieg)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-11-03 23:33:13)
    Kwit o wesołej nazwie: Kundmachung uber die Beforderung von Personen, Reisegepack und Gutern auf der Line des russischen Okkupationsgebietes: Bełżec - Rejowiec opatrzony jest datą 16 czerwca 1916 r.
  • #2 RK (2022-03-11 14:55:52)
    A czy ta linia, podobnie jak LK 108, LHS i ewentualnie LK 102, nie jest brana pod uwagę jako trasa dla pociągów ewakuacyjnych z Ukrainy? PS. Zdumiewające, że takie wydarzenia musiały nastąpić by ożyły niektóre linie na naszych południowo-wschodnich rubieżach.
  • #3 (odp. na #2) Tomasz (2022-03-11 19:17:18)
    Z tego co czytałem, to pociągi ewakuacyjne dojeżdżały tylko albo aż do Lubyczy Królewskiej.
  • #4 Paweł Skup (2022-10-26 20:08:52)
    Nie wiem, czy mnie wzrok nie myli, ale na odcinku Hrebenne granica - Rawa Ruska, a więc po stronie ukraińskiej, nie ma torów tylko krzaki. Do takich wniosków doszedłem rzucając okiem z kosmosu na zdjęcia 4 autorów: Google, Bing, Yandex i Geoportal. Po stronie polskiej tor urywa się na kilka metrów przed linią granicy.
    Czy ktoś może potwierdzić te moje rewelacje lub je zdementować? Ja jestem w szoku i zaniemówiłem.
  • #5 (odp. na #4) KR.RS. (2022-10-28 08:43:43)
    Linia jest nieużywana od wielu lat. Ruch pasażerski zakończył się gdy w 2005 zlikwidowano pociągi Warszawa-Rawa Ruska, czyli swoją drogą jedyne osobówki które jeździły tą trasą po II WŚ. Warto wspomnieć o polskich pociągach do Sokala kursujących do zmiany granic w latach 1951 roku, przy czym nie korzystały one z tego odcinka, lecz z nieistniejącej już linii z Hrebennego przez Uhnów, Bełz i Krystynopol (ob. Czerwonograd). Zaś ruch towarowy nie wiem czy miał rację bytu. Ani tu, ani w Rawie Ruskiej (?) nie ma możliwości zmiany rozstawu wagonów czy przeładunku na platformy szerokotorowe, jest za to w Werchracie i w niej odbywają się te czynności, zresztą już tam rozpoczyna się linia szerokotorowa i tam idzie wszelki tranzyt na wschód. Nie wiem, czy w ogóle odbywał się tu jakiś ruch towarowy. Nic więc dziwnego, że pogrążona w kryzysie od 2014 a teraz w wojnie Ukraina porzuciła utrzymanie tej linii. Z pewnością można zmienić w OBK odcinek Hrebenne - Granica Państwa na nieczynny, zaś Granica Państwa - Rawa Ruska jako nieprzejezdny (o ile nie rozebrany, ale tego nie idzie stwierdzić nie będąc na miejscu).
  • #6 (odp. na #5) Paweł Skup (2022-10-28 10:47:32)
    A więc wszystko jasne. Tak to bywa, że człowiek żyje w błędnym przekonaniu przez lata. Na odcinku Hrebenne - Rawa Ruska jechałem dwukrotnie w roku 2003. Ostatnimi laty czytałem o pociągu dla uchodźców, który dojechał do Lubyczy Królewskiej. W Bazie ani słowa o zmianie status quo. Tym większe było moje zdziwienie, gdy przeglądając ortofotomapę zobaczyłem krzaki.
    Rozumiem, że ów pociąg z uchodźcami musiał jechać druga linią, ze zmianą czoła w Werchracie.
    Na zdjęciu lotniczym z 2020 roku, rozdzielczość 25 cm/px (geoportal), widać urwany tor 10 metrów przed linia granicy. Na ortofotomapach googla przy z20 też nie widać toru na przejazdach. Pojawiają się dopiero w Szabelni, tuż przed Rawą.
    Dziękuję za informację.
  • #7 KR.RS. (2022-10-28 14:36:46)
    Ciężko mi znaleźć jakiekolwiek konkretne informacje na temat losów tej linii po 2005 roku. Najczęściej mowa o tym, że linia jest nieczynna "od wielu lat", a ostatnim pociągiem który tam jeździł było wspomniane "Roztocze". W połączeniu z faktem, że ruch towarowy byłby niepraktyczny w związku z różnymi rozstawami torów w okolicy i brakiem odpowiedniej infrastruktury, można stwierdzić że rzeczywiście od 2005 nic tam nie jeździło, chyba że jedyne drezyny inspekcyjne. Odnośnie pociągu z uchodźcami do Lubyczy Królewskiej, to owszem był taki, lecz zabrał ich już z terenu Polski, z Hrebennego do Lublina. Ze względu na degradację linii widoczną na zdjęciach satelitarnych, niestety nic na wschód od granicy nie byłoby w stanie dojechać, o ile w ogóle są tam jeszcze tory...
  • #8 (odp. na #5) Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-10-28 20:23:15)
    Rampy przeładunkowe w Rawie były, przynajmniej do końca XX w. Ruch towarowy odbywał się do końca 1954 r., żeby było śmieszniej pociągi tranzytowe (Rawa Ruska - Guben) prowadziły parowozy serii 52 wraz oryginalną niemiecką obsługą, Polacy zaś występowali w roli przewodników a Rosjanie konwojowali całość.
    Przewozy pasażerskie no w każdym bądź razie z ludźmi na pokładzie skończyły gdzieś na początku 1946 r. wraz końcem kursowania pociągów z niezwyciężoną Armią Czerwoną.
  • #9 Mszkl (2023-04-06 09:23:59)
    Historia kołem...
    https://www.nakolei.…
  • #10 Michal Juszczak (2024-11-17 19:25:02)
    A jednak ruszyły pociągi kolei Ukraińskich Warszawa - Rawa Ruska, tak więc odcinek Hrebenne-Rawa Ruska jest przejezdny.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Rejowiec – Hrebenne (– Rawa-Ruska) (69/471)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...