OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rejowiec – Hrebenne (– Rawa-Ruska) (69/471)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-04-30 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Rejowiec   (L)
0,000 0
¦
¦   1,923
¦
¦   6,500
¦
¦  
  Żulin   (L)
8,789
 
    13,200
 
   
  Borek   (L)
15,771
 
    18,347
 
   
  Krasnystaw   (L)
19,699
 
    25,163
 
   
  Izbica   (L)
30,545
 
   
  Izbica (L)   (L)
31,206
 
   
  Tarzymiechy   (L)
36,562
 
   
  Krzak   (L)
43,012
 
   
  Złojec   (L)
46,935
 
   
  Kolonia   (L)
 
   
  Zawada   (L)
53,992
 
    56,705
 
    60,534
 
   
  Szczebrzeszyn   (L)
64,783
 
    66,407
 
   
  Żurawnica   (L)
69,916
 
   
  Zwierzyniec   (L)
74,102
 
    76,370
 
    86,008
 
   
  Długi Kąt   (L)
92,325
 
   
  Nowiny   (L)
97,924
 
    99,268
 
   
  Susiec   (L)
105,219
 
   
  Maziły   (L)
111,782
 
   
  Podlesina   (L)
118,020
 
    118,990
 
   
  Bełżec   (L)
122,470
 
    129,900
 
   
  Hrebenne   (L)
135,801
 
   
  Kornie   (L)
 
    138,042
Obraz

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Zwierzyniec Towarowy – Józefów Roztoczański: Zwierzyniec Towarowy - Józefów Roztoczański
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-11-03 23:33:13)
    Kwit o wesołej nazwie: Kundmachung uber die Beforderung von Personen, Reisegepack und Gutern auf der Line des russischen Okkupationsgebietes: Bełżec - Rejowiec opatrzony jest datą 16 czerwca 1916 r.
  • #2 RK (2022-03-11 14:55:52)
    A czy ta linia, podobnie jak LK 108, LHS i ewentualnie LK 102, nie jest brana pod uwagę jako trasa dla pociągów ewakuacyjnych z Ukrainy? PS. Zdumiewające, że takie wydarzenia musiały nastąpić by ożyły niektóre linie na naszych południowo-wschodnich rubieżach.
  • #3 (odp. na #2) Tomasz (2022-03-11 19:17:18)
    Z tego co czytałem, to pociągi ewakuacyjne dojeżdżały tylko albo aż do Lubyczy Królewskiej.
  • #4 Paweł Skup (2022-10-26 20:08:52)
    Nie wiem, czy mnie wzrok nie myli, ale na odcinku Hrebenne granica - Rawa Ruska, a więc po stronie ukraińskiej, nie ma torów tylko krzaki. Do takich wniosków doszedłem rzucając okiem z kosmosu na zdjęcia 4 autorów: Google, Bing, Yandex i Geoportal. Po stronie polskiej tor urywa się na kilka metrów przed linią granicy.
    Czy ktoś może potwierdzić te moje rewelacje lub je zdementować? Ja jestem w szoku i zaniemówiłem.
  • #5 (odp. na #4) KR.RS. (2022-10-28 08:43:43)
    Linia jest nieużywana od wielu lat. Ruch pasażerski zakończył się gdy w 2005 zlikwidowano pociągi Warszawa-Rawa Ruska, czyli swoją drogą jedyne osobówki które jeździły tą trasą po II WŚ. Warto wspomnieć o polskich pociągach do Sokala kursujących do zmiany granic w latach 1951 roku, przy czym nie korzystały one z tego odcinka, lecz z nieistniejącej już linii z Hrebennego przez Uhnów, Bełz i Krystynopol (ob. Czerwonograd). Zaś ruch towarowy nie wiem czy miał rację bytu. Ani tu, ani w Rawie Ruskiej (?) nie ma możliwości zmiany rozstawu wagonów czy przeładunku na platformy szerokotorowe, jest za to w Werchracie i w niej odbywają się te czynności, zresztą już tam rozpoczyna się linia szerokotorowa i tam idzie wszelki tranzyt na wschód. Nie wiem, czy w ogóle odbywał się tu jakiś ruch towarowy. Nic więc dziwnego, że pogrążona w kryzysie od 2014 a teraz w wojnie Ukraina porzuciła utrzymanie tej linii. Z pewnością można zmienić w OBK odcinek Hrebenne - Granica Państwa na nieczynny, zaś Granica Państwa - Rawa Ruska jako nieprzejezdny (o ile nie rozebrany, ale tego nie idzie stwierdzić nie będąc na miejscu).
  • #6 (odp. na #5) Paweł Skup (2022-10-28 10:47:32)
    A więc wszystko jasne. Tak to bywa, że człowiek żyje w błędnym przekonaniu przez lata. Na odcinku Hrebenne - Rawa Ruska jechałem dwukrotnie w roku 2003. Ostatnimi laty czytałem o pociągu dla uchodźców, który dojechał do Lubyczy Królewskiej. W Bazie ani słowa o zmianie status quo. Tym większe było moje zdziwienie, gdy przeglądając ortofotomapę zobaczyłem krzaki.
    Rozumiem, że ów pociąg z uchodźcami musiał jechać druga linią, ze zmianą czoła w Werchracie.
    Na zdjęciu lotniczym z 2020 roku, rozdzielczość 25 cm/px (geoportal), widać urwany tor 10 metrów przed linia granicy. Na ortofotomapach googla przy z20 też nie widać toru na przejazdach. Pojawiają się dopiero w Szabelni, tuż przed Rawą.
    Dziękuję za informację.
  • #7 KR.RS. (2022-10-28 14:36:46)
    Ciężko mi znaleźć jakiekolwiek konkretne informacje na temat losów tej linii po 2005 roku. Najczęściej mowa o tym, że linia jest nieczynna "od wielu lat", a ostatnim pociągiem który tam jeździł było wspomniane "Roztocze". W połączeniu z faktem, że ruch towarowy byłby niepraktyczny w związku z różnymi rozstawami torów w okolicy i brakiem odpowiedniej infrastruktury, można stwierdzić że rzeczywiście od 2005 nic tam nie jeździło, chyba że jedyne drezyny inspekcyjne. Odnośnie pociągu z uchodźcami do Lubyczy Królewskiej, to owszem był taki, lecz zabrał ich już z terenu Polski, z Hrebennego do Lublina. Ze względu na degradację linii widoczną na zdjęciach satelitarnych, niestety nic na wschód od granicy nie byłoby w stanie dojechać, o ile w ogóle są tam jeszcze tory...
  • #8 (odp. na #5) Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-10-28 20:23:15)
    Rampy przeładunkowe w Rawie były, przynajmniej do końca XX w. Ruch towarowy odbywał się do końca 1954 r., żeby było śmieszniej pociągi tranzytowe (Rawa Ruska - Guben) prowadziły parowozy serii 52 wraz oryginalną niemiecką obsługą, Polacy zaś występowali w roli przewodników a Rosjanie konwojowali całość.
    Przewozy pasażerskie no w każdym bądź razie z ludźmi na pokładzie skończyły gdzieś na początku 1946 r. wraz końcem kursowania pociągów z niezwyciężoną Armią Czerwoną.
  • #9 Mszkl (2023-04-06 09:23:59)
    Historia kołem...
    https://www.nakolei.…
  • #10 Michal Juszczak (2024-11-17 19:25:02)
    A jednak ruszyły pociągi kolei Ukraińskich Warszawa - Rawa Ruska, tak więc odcinek Hrebenne-Rawa Ruska jest przejezdny.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Rejowiec – Hrebenne (– Rawa-Ruska) (69/471)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...