OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój (266)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-22 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
60,726
 
    62,270
 
   
  Burkatów   (D)
63,563
 
    65,828
 
   
  Lubachów   (D)
67,422
 
    71,294
 
   
  Jugowice   (D)
73,888
 
   
  Olszyniec   (D)
 
   
  Jedlina Dolna   (D)
78,260
 
    79,200
 
    82,166
 
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #69 Błażej Kopka (2023-11-26 21:34:29)
    Rzecz w tym, że to nie forum, tylko galeria historyczna - co komu po linku, który za kilka, kilkanaście miesięcy i tak nie będzie już aktywny - bo tak to najczęściej wygląda? Wystarczy śledzić na bieżąco branżę (choćby kolejowypotral.pl, Rynek Kolejowy, forum SSC itp), żeby wiedzieć co i jak. Prawdziwy miłośnik nie opiera się tylko na jednym źródle.
    Np o fikcyjnych rozkładach SKPL już rozmawialiśmy tutaj, że są bez sensu, bo obejmują przystanki, których się nie przewiduje do odbudowy... No ale weź to teraz poszukaj - w którym zdjęciu, w którym temacie była o tym mowa? Ale pomysł forum, gdzie można by takie dyskusje bardziej usystematyzować nie spotkał się z zainteresowaniem.
  • #70 Kuracyja (2023-11-26 22:24:26)
    Ale Panowie, nie pozabijajcie się. Spokojnie. To tylko komentarze pod jedną linią.
    et21 - dokument o przyznaniu dostępu dla SKPL jest w Dzienniku Urzędowym UTK, o tu: https://dziennikurze… - tak jak wszystkie papiery co do OD, nieważne czy dla RegioJetu, LeoExpress czy PKP Intercity.
    Błażeju - to co pojawia się w DU UTK nie wygaśnie, bo... no, to jest dziennik urzędowy. (No chyba że serwery padną, ale pamiętajmy że jest Internet Archive.) W kierunku Głuszycy w Jedlinie będzie można tylko wsiadać, wysiadanie będzie dozwolone tylko jadąc z Głuszycy do Świdnicy (w Twoim komentarzu jest drobny błąd, jakoby w Jedlinie w ogóle nie można było wsiadać).

    Ale Błażej rację ma. Wniosek o OD można złożyć, OD otrzymać i nie jeździć w ogóle - casus Leo z Pragi via Kraków i Warszawa do Terespola (tak, mają na to OD od paru lat). Kosztuje to tylko 10 zł - ale wystarczy informacja o samym złożeniu wniosku, żeby media zaczęły opisywać iż "będą nowe pociągi tu i tu, łał!". Reklama za jedyną dychę zamiast kampanii wartej tysiące złotych? Przecież każdy biznesmen weźmie to z pocałowaniem ręki.
  • #71 (odp. na #66) do re mi (2023-11-27 08:05:30)
    https://swidnica24.p… proszę bardzo, link i skończcie tą żenującą wymianę poglądów z łaski swojej...
  • #72 Błażej Kopka (2023-11-27 11:00:59)
    #70 "W kierunku Głuszycy w Jedlinie będzie można tylko wsiadać, wysiadanie będzie dozwolone tylko jadąc z Głuszycy do Świdnicy (w Twoim komentarzu jest drobny błąd, jakoby w Jedlinie w ogóle nie można było wsiadać".
    No właśnie, ja rozumiem to dokładnie odwrotnie - jadąc ze Świdnicy, w kierunku Głuszycy, na przedostatniej stacji - czyli Jedlinie Zdrój można już tylko WYSIADAĆ, natomiast wracając na tym przystanku można tylko WSIADAĆ. Tym samym nie można przejechać relacji Jedlina Zdrój-Głuszyca lub Głuszyca - Jedlina Zdrój - w sensie nie można się przejechać w takiej pojedynczej relacji, gdyby ktoś chciał właśnie tylko jedną stację sobie podjechać. Dlaczego? Nie wiem.
    Podaję za kolejowyportal.pl i oznaczeniami na rozkładzie:
    Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów przewoźnika na następujących stacjach:
    - w relacji Świdnica Miasto – Głuszyca: Świdnica Miasto, Burkatów, Bystrzyca Górna, Lubachów, Zagórze Śląskie, Jugowice, Jedlina-Zdrój Centrum, Jedlina-Zdrój (przystanek tylko do wysiadania), Głuszyca oraz
    - w relacji powrotnej, tj. Głuszyca – Świdnica Miasto: Głuszyca, Jedlina-Zdrój (przystanek tylko do wsiadania), Jedlina-Zdrój Centrum, Jugowice, Zagórze Śląskie, Lubachów, Bystrzyca Górna, Burkatów, Świdnica Miasto.
    To co - kierpoć rzuci się do drzwi i nie będzie przepuszczał ludzi czy jak to w praktyce będzie wyglądać? Jest to gdzieś stosowane obecnie?

    @Kuracyja - link do Dz.U. jak najbardziej słuszny - do portali typu swidnica24 niekoniecznie.
  • #73 (odp. na #72) X. Piast II Chrobry (2024-03-28 17:48:35)
    Obecnie na linii jest 6 par, z tego 5 z Jaworzyny/Legnicy (1), a 1 sprinter z Wrocławia. To w dni robocze.
    W dni wolne odpada 1 lokalny, poranny, a dochodzi wieczorem jeszcze 1 sprinter "Grodno", z Wrocka do Kłodzka, przyj. 22:59.
    Jeszcze filmik: https://www.youtube.…
  • #74 X. Piast II Chrobry (2024-06-26 18:44:12)
    Obecnie zostały tylko 3,5 pary z Legnicy i 1 spritner z Wrocławia.
  • #75 X. Piast II Chrobry (2024-06-26 18:46:08)
    W dni wolne 6,5 par.
  • #76 wasiukibic (2024-09-03 18:11:31)
  • #77 mikol zza wschodniej granicy (2025-06-24 18:53:54)
    Jedlina-Zdrój — Świdnica Miasto, widok z kabiny maszynisty, jesień 2024: https://www.youtube.…
  • #78 Ksawery Jakubek (2025-08-22 21:53:22)
    Dobra, linia ogarnięta jako zdjęcia. Posegregowane i dodane zostały obiekty dodatkowe, plus nowe zdjęcia na linie ode mnie (niektóre nadal dochodzą).

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój (266)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...