Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
113
(2022-07-02 22:26:46)
Czy posiada ktoś jakiś oficjalny dokument od kiedy ten odcinek 285 został przemianowany na 266 i od kiedy to w dokumentach PKP PLK obowiązuje?
#2
Mszkl
(2022-07-03 09:34:23)
Użytkownicy Bazy zauważyli to w lutym 2022 r. (komentarze przy lk 285).
W pliku id-12 (D-29) na www PLK (instrukcje) jest na początku tabelka wszystkich zmian od 2009 r.
Obstawiać należy moim zdaniem jakąś tuż sprzed lutego 2022 r. Może: nr 55 - Zmiana (aktualizacja) Nr 05/2021 - weszła w życie 7.12.2021.
#3(odp. na #2)
Marek Potocki
(2022-07-03 09:44:57)
Z zastrzeżeniem, że nie we wszystkich. W części aktualizowanych na bieżąco dokumentów 285 nadal jest po staremu.
#4
Mszkl
(2022-07-03 09:55:55)
No to niezły "siostry z PLK" mają ... w tym swoim archeo ;-)
#5
113
(2022-07-05 13:06:33)
Rozumiem. Dziękuje za informacje.
#6
Anonim
(2022-11-02 19:36:06)
Orientuje się ktoś, gdzie na lini pociągi będą się mogły krzyżować? Rzuciłem okiem na zdjęcia i wydaje się, że na całym odcinku są tylko przystanki.
#7
Błażej Kopka
(2022-11-02 22:22:51)
A po co mijanka dla 4-6 par alibii zugów?
#8(odp. na #6)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-11-02 23:22:02)
W Jugowicach.
#9(odp. na #6)
Trapp
(2022-11-03 08:10:24)
Bo tak jest - nie ma żadnej mijanki.
#10
Błażej Kopka
(2022-11-03 22:57:12)
LK 266 to niestety będzie encyklopedyczny przykład co się dzieje, jak są pieniądze i trzeba wyremontować cokolwiek, bo trzeba, choć pożytku z tego żadnego. Ale rzecz jasna jako miłośnik kolei chętnie się przejadę :)
#11(odp. na #10)
wasiukibic
(2022-11-04 08:10:54)
"Jak są pieniądze i trzeba wyremontować cokolwiek": Brzeg - Nysa/odtworzenie stacji w Grodkowie Śląskim, o co zabiega się od lat, podobnie jak z odtworzeniem Jełowej, dalej Jelenia Góra - Lwówek Śląski, Podsudecka, 14 na odcinku Ostrów Wielkopolski - Tuplice, dokończenie remontu 358, Międzychód (choć 1 kierunek), most nad Odrą w Brzegu Dolnym, Racibórz - Racławice Śląskie - to tak na biegu. Na to wszystko brakuje środków z państwowej kasy, o czym PLK dobrze wie.
#12
Błażej Kopka
(2022-11-04 17:51:41)
Ale te pieniądze musiały być wydane z funduszy przeznaczonych dla aglomeracji Wałbrzyskiej, bo tak UE sobie zażyczyła. A że w okolicy Wałbrzycha nie było niczego innego sensownego w tej kasie, to wydano na to, co pasowało finansowo. Celowość nie była tutaj żadnym kryterium. To po prostu miało być pod Wałbrzychem, choćby reszta województwa leżała. Taka jest zasada podziału i wydatkowania dotacji.
#13
Błażej Kopka
(2022-11-23 17:15:26)
Jest szansa, że już jesienią ruszą pierwsze pociągi na LK266. Oczywiście jesienią 2023. PKP PLK powiadomiło właśnie, że prace zostają przedłużone do połowy przyszłego roku. Z kolei Marszałek zapewnia, że jak tylko linia będzie oddana do użytku, to uruchomi przewozy. Tylko jeszcze nie wiadomo jakie (trwają dopiero wstępne prace nad kształtem oferty). Innymi słowy - linia będzie, a dopiero teraz będą się zastanawiać, czy tam będą potoki, jakie, skąd dokąd i czym ludzi tam wozić. Co prawda od takich rzeczy powinno się rozpoczynać inwestycje już na etapie opracowywania wstępnego studium wykonalności, no ale jak wskazałem powyżej tu ważniejsza była kasa - UE dała, to trzeba było wydać, a tylko ta linia pasowała. Co tu ma jeździć i po co, to sprawa drugorzędna. Wszak nie o pasażerów w tym biznesie chodzi.
#14
Arthur
(2022-11-23 23:46:40)
Kibicuje koledzy bo rzeczowe i kompetentne forum tworzycie. A u mnie taka urokliwa linia Kłodnica Kluczbork rozszabrowana i leży w gruzach. A w 80-tych latach, pod nowym drutem jeździłem do Fosowskiego, by wsiąść w " Panoramę " i na Warszawę. Pozdro.
#15
Błażej Kopka
(2023-02-20 17:25:14)
No i mamy już dostępny jesienny rozkład jazdy na LK266! Niech o tym co ten rozkład proponuje świadczy fakt, że znalazłem go dzisiaj przypadkowo na stronie... demotywatory.pl :)
#16
et21
(2023-02-21 19:09:15)
Poproszę linka. W przypadku jego braku, proponuję usunąć posta za trolling.
Proszę o edycję nieprawdziwych komentarzy @et21 wprowadzających celowo użytkowników bazy w błąd. Rozkład taki jak w linku podanym wyżej przez @wasiukibic na FB jest na stronach PLK (portal pasażera). Link: https://portalpasaze… (i wpisujemy nazwę Jugowice czy dowolną inną z LK266). Po co tak trolować na OBK?
#22(odp. na #20)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-23 06:37:26)
Na 1 puciong warto było tyle szyn remontować?
#23
Mszkl
(2023-02-23 12:24:28)
A po co tak sobie coś zarzucać, skoro to Portal Pasażera jest winien? Info pasażerska jest niespójna i niepełna. Nie tylko zresztą w tym przypadku i nie tylko tym razem. Niestety :-(
#24(odp. na #23)
do re mi
(2023-02-23 13:40:43)
Tak tylko przypomnę, że po remoncie 285 w planowanym rozkładzie były dwie pary pociągów. Ile jest rozkładzie normalnym? Przypuszczam, że chodziło tu tylko o zapełnienie slotu linii, żeby system ją brał pod uwagę. Jak w docelowym rozkładzie zostanie tylko ta jedna para, wtedy kręcenie afery będzie miało jakikolwiek sens, a teraz polecam meliskę i przerzucenie się na inne niż Portal Pasażera strony, zwłaszcza, ze LK 266 jeszcze nie jest oddana do użytku i dopóki nie będzie, to nawet ta jedna para pociągów po niej nie przejdzie...
#25
Błażej Kopka
(2023-02-23 17:00:14)
Tak - bo to linia, a na którą czeka cały kraj i jeszcze się będą zabijać o te wolne sloty ;) Dobrze, że KD zawczasu sobie rezerwuje "prime time".
#26
et21
(2023-03-25 14:55:10)
KD rezerwuje, bo pewno spodziewa się że PLK natychmiast po zakończeniu odbudowy zrobi 0 km/h i rozkradnie nawierzchnię do utrzymania innych linii.
#27
Błażej Kopka
(2023-03-25 22:18:41)
To zdradzisz ile par i w jakiej relacji KD tutaj puści?
Bo na te informacje chyba wszyscy czekają!!!
#28(odp. na #26)
Opolanin
(2023-03-26 15:54:53)
Mikolskie teorie spiskowe :D A pamiętacie może wielką aferę ze września 2020(chyba),gdy w PP pokazały się pociągi po grudniowej zmianie RJ i nagle okazało się, że brakuje masy pociągów (głównie chodziło o przecudowne KD), już bito w tony ostrego cięcia... odpowiedź była prosta: bo nie wszystko zostało wpisane w kąkuter, do wymaganego terminu jeszcze mieli dużo czasu...
#29
Michał Górak
(2023-05-23 20:18:16)
Czy modernizacja przewiduje odbudowę jakichś stacji na całym odcinku? Jeśli nie, to w grę wchodzi 80 kilometrowy szlak między Świdnicą i Jedliną.
#30
Błażej Kopka
(2023-05-23 21:13:01)
W jaki sposób policzyłeś te 80km między Jedliną, a Świdnicą?
#31
Michał Górak
(2023-05-24 21:55:21)
Moje niedopatrzenie - 22 kilometry. Nie zmienia to faktu, że to nadal całkiem sporo.
#32
Błażej Kopka
(2023-05-24 22:52:16)
Naprawdę daleko? Dla 3 do 6 par dziennie mijanka na ok. 20 km? Po co? Dla kogo?
#33
Michał Kłosowski
(2023-05-28 06:43:59)
A tak swoją drogą, chłopaki, wiadomo jaką zastosuje się tam prędkość szlakową? Będzie te 80 km/h?
#34
Błażej Kopka
(2023-06-03 15:44:19)
Ruch ma być wznowiony 24 czerwca 2023 roku.
#35
Błażej Kopka
(2023-06-17 00:33:41)
Podg.Kraszowice i cała LK266 są od wczoraj oficjalnie czynne na sieci PLK. Proszę o zmianę oznaczenia/koloru na mapie. Stacja Jedlina Zdrój to obecnie stacja węzłowa z czynnymi wszystkimi kierunkami (jak pierwotnie).
#36
et21
(2023-06-18 08:19:59)
Tabela 223 w SRJP. https://drive.google…
I IMO, oferta powinna być rozwijana w kierunku Nowej Rudy/Kudowy Miasto.
#37(odp. na #35)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-24 14:42:15)
Dlaczego linię oznaczono jako czynną w ruchu towarowym również? Coś mi umknęło? Tam jakieś pociągi towarowe mają jeździć? Skąd-dokąd?
#39
Igor13 (niezalogowany)
(2023-06-24 16:15:07)
Ja dodałem wpis w oparciu o informacje z wykazów PKP PLK w których na każdy kilometr była rozpisana prędkość pociągów towarowych. Niestety, nie mam dostępu do nich, gdyż jestem poza domem, ale wyszukaj na ich stronie wykaz prędkości w RJ 2022/2023, a znajdziesz wykaz prędkości dla pociągów towarowych na każdy kilometr tej linii.
#40(odp. na #38)
polo
(2023-06-24 17:54:21)
Linię oznaczono jako czynną w ruchu pasażerskim weekendowym.
#41
Błażej Kopka
(2023-06-25 07:57:44)
@polo - ruch pasażerski weekendowy to kolor powiedzmy błękitny. Ta linia jest oznaczona jako linia dla ruchu pasażerskiego i towarowego również stąd moje pytanie. Rozumiem, że regulamin PLK dopuszcza wjechanie tutaj pociągu towarowego - jak na każdą chyba w sumie linię, ale w mojej ocenie ŻADEN planowy ruch towarowy nie będzie miał tutaj miejsca.
#42
Błażej Kopka
(2023-06-25 09:54:05)
Może warto by też historię prędkości uzupełnić? Podpowiadam - 80km/h. Jedyne, co zastanawia, to dlaczego cały czas od otwarcia, wyjazd z Kraszowic na LK266 jest na zastępczy.
#43
Jacek2004
(2023-06-25 15:18:16)
Trzeba przyznać, że wczorajsza inauguracja połączeń wypadła bardzo fajnie. Praktycznie na każdym przystanku pierwszy pociąg witali mieszkańcy, były baloniki, picie szampana, polewanie składu przez Ochotniczą Straż Pożarną i tego typu atrakcje;-) Z powodu bardzo dużej frekwencji poranny pociąg zestawiony był z dwóch jednostek SA139. Turystycznie linia jest skazana na sukces, a biorąc pod uwagę projekt rozkładu od grudnia, jest szansa że i codzienne przewozy będą tu miały uzasadnienie.
#44(odp. na #41)
Igor13
(2023-06-26 00:42:20)
Błażej, ale co ty piszesz, że na każdą linię. NIE. PKP PLK nie udostępnia wszystkich linii kolejowych dla ruchu towarowego. Sprawdź regulamin: https://www.plk-sa.p…
#45
MSzkl
(2023-06-26 10:07:57)
Ad #38,#40 i #41.
Rzeczywiście jest jakiś błąd i brak konsekwencji w Bazie, gdyż;
- zgodnie z "legendą" mapy w Bazie - ruch pasażerski weekendowy ma przypisany kolor błękitny,
- w przebiegu linii 266 (opis) - jest kolor "musztardowy" (jasny orzech ;-), czyli przypisany dla ruchu pasażerskiego ale najazd kursorem daje odczyt "ruch pasażerski o towarowy weekendowy",
- na mapie statycznej - jest kolor "niezapominajkowy" (jasny błękit), czyli przypisany dla linii nieprzejezdnej,
- na mapie interaktywnej - jest ww. musztarda nałożona na ww niezapominajkę, więc już zupełnie trudno się zorientować :-)
#46
Jacek2004
(2023-06-26 14:03:13)
Jeszcze na mapce bazy nie uaktualniono informacji o linii, dalej jest zaznaczona jako nieprzejezdna. I ciekawa wiadomość z dzisiaj - SKPL chce uruchomić na linii bystrzyckiej nawet 12 par pociągów!
#47(odp. na #46)
Igor13
(2023-06-26 16:09:54)
Mapka wymaga paru drobnych zmian, gdyż zawiera częściowo błędne lub brakujące informacje. Wysłałem maila, ale nie widzę by cokolwiek się zmieniło.
#48
Błażej Kopka
(2023-06-27 22:36:14)
Jak umiera linia, która jeszcze nie odżyła? Tak by można zatytułować mój wpis. Przepraszam za długość, ale muszę...
Czy ktoś mi powie, w co gra SKPL? Z jednej strony cieszę się, że go (wniosek o dostęp) zgłosili, bo w komentarzu do niego jako pierwszy poważny partner publiczny poruszają to, o czym wielu (w tym ja na łamach OBK) mówiło od dawna - ta reaktywacja odbyła się kompletnie bez sensu - tylko dla przemielenia kasy!!
Co chce ugrać SKPL w swoim nieco absurdalnym wniosku o dostęp dla 12 par? Przecież to oznacza wyrzucenie kadecji z tej linii. Z drugiej strony - jakim niby kosztem chcą tu prowadzić przewozy jak nie na zamówienie marszałka, skoro sami wyliczają w portalach branżowych kosmiczne ceny pociągokilometrów na tej linii? To nie jest linia komercyjna i nigdy nie będzie. Podobnie jak Podsudecka.
A może po prostu chcą pokazać, jakiego babola stworzyła PLK?
LK 285/(266) ma kilka grzechów głównych. Po pierwsze sztuczne, ale i fizyczne podzielenie na dwie inwestycje (i dwie linie ostatecznie). Inwestycje tak jakby nie do końca mające ze sobą cokolwiek wspólnego, choć logika podpowiada co innego. Obie postrzegane kiedyś, ale i w perspektywie jako jedno, stały się ostatecznie kompletnie niekompatybilnymi tworami.
Nie będę się powtarzał co zdecydowało o remoncie odcinka Świdnica - Jedlina - tylko i wyłącznie potrzeba przepalenia kasy i obsługi funduszy dla Wałbrzyskiego ZIT. Bo to ten odcinek wystartował pierwszy - zanim zaczęto remont wspierany przez samorząd odcinka Wrocław - Świdnica (może dziś nie każdy to pamięta).
No właśnie - zaczęto remont na siłę - bez żadnej wizji, co ma tu jeździć, bez żadnych konsultacji jak, po co i dla kogo to odtwarzać... Trochę lepiej było z drugim odcinkiem (285 do Świdnicy), ale też nie bez błędów...
Zobaczcie jak wyglądają projekty z programu "Kolej+". Każdy zaczyna się studium wykonalności - i to studium w pierwszych pytaniach (dla absolutnie każdego projektu w kraju!) odpowiada na pytania - po co to remontujemy? Co ma tu jeździć? Na jakich warunkach? W jakiej relacji? Ile par w ciągu doby? I na tej podstawie tworzy się dalsze założenia. Czy coś takiego było w przypadku 285/266? A w życiu!!! Tu nikt nikogo nie pytał o nic. Projektant miał w tyłku i kolejowych drogowców i organizatorów ewentualnych połączeń. Stąd mamy to co mamy. A co mamy?
Wymieniam:
1. Brak mijanek na odcinku Świdnica-Jedlina - czyli założenie ruchu marginalnego nawet po reaktywacji.
2. Brak dostosowania w ramach jednej inwestycji (nieważne której) SRK stacji Świdnica Miasto do prowadzenia ruchu w ciągu 285/137/266 - pociągi oprócz zmiany czoła trzeba przestawiać między peronami.
3. Brak przystosowania stacji Świdnica Przedmieście do obsługi pociągów pasażerskich w kierunku Kraszowice (peron i/lub rozjazdy).
4. Porzucenie remontu ostatniego odcinka LK285 pomiędzy Świdnica Przedmieście, a Kraszowice (SRK, SSP).
5. Brak urządzeń SRK dla podg. Kraszowice dla LK285 - co uniemożliwia ruch regularny.
No ale skoro nigdy nikogo nie pytano w jakich relacjach i w jaki sposób będzie chciał w tym rejonie jeździć, to w sumie skąd zdziwienie, nie? Obie linie (a szczególnie 266) zrobiono na zasadzie "zrobimy po taniości i zobaczymy, czy ktoś się zgłosi".
No i mamy kukułcze jajo, którym główny beneficjent, czyli KD nawet za bardzo nie jest zainteresowane.
Marszałek deklaruje 6-7 par od grudnia na 266... No tylko politycy na papierze lubią deklarować wiele. W końcu w tym samym projekcie rozkładu marszałek deklaruje kursy do Karpacza za 5 miesięcy, chociaż nawet jeszcze nie ogłosił tam przetargu na odbudowę linii, więc nie brał bym tych deklaracji poważnie.
Ale już nie czepiajmy się marszałka... Czy tylko ja pamiętam krążące po necie jakiś rok lub więcej temu pismo - odpowiedź na interpelację poselską w wykonaniu PKP IC, że zaraz po otwarciu 266/285 przetrasują jeden TLK (bodajże ROZEWIE) na tą trasę? Hmmm - ktoś coś w ickach słyszał o tym? :) A może wystarczy spojrzenie na mapę, żeby zobaczyć, że to pomysł z czapy, a do tego zmiana czoła w Świdnicy jest bez sensu? Może z tego samego powodu jakoś prywaciarze też nie biją do drzwi o dostęp towarów? Tym, bardziej że nie wiadomo w jakiej relacji mieliby tu jeździć.
Samo otwarcie linii - jeszcze kilka tygodni temu była po cichu mowa o trzecim kwartale 2023, czyli tak bardziej jesień... Aż tu nagle bach - ruszamy już w wakacje!! Chociaż SSP na przejazdach ciągle nie działa i mamy ograniczenia, SRK na Sz, ale jednak na siłę ruszamy... No i zlitowało się KD puścić w weekend 3 pociągi... Naprawdę tak ma wyglądać przyzwyczajanie miejscowych do powrotu do kolei? Przecież to wszystko wobec nieukończenia prac jest jakieś śmieszne, na siłę. O co w tym chodzi?
A pamiętajmy - pewnie z początkiem przyszłego roku ruszy Świeradów - za rok najdalej Karpacz. Tam będzie potrzebny tabor, bo to są sztandarowe inwestycje województwa i faktyczny potencjał turystyczny... A nie wahadło Jedlina - Świdnica...
I jeszcze taka ciekawostka - bezpośredni z Wrocka do Jedliny (i dalej) i tak nie będzie w większości docelowo jeździł przez Sobótkę po 285, tylko Jaworzynę, bo szybciej i sprawniej. Tymczasowe kursy po 285 z uwagi na remonty bez zatrzymań na stacjach pośrednich (co by ludzi nie przyzwyczajać, że to po staremu jedna linia - NIE - JUŻ NIE i już nigdy nie będzie).
Wszystko to jest na wariackich papierach, trochę smutne, bo dotyczy naprawdę pięknej linii kolejowej, a jednak wyszło, jak wyszło. Na koniec za jednym z portali branżowych pozwolę sobie zacytować przedstawiciela SKPL:
"Warto zadać sobie pytanie o sens i zasadność tej inwestycji (…). Do teraz nie możemy zrozumieć, jak można było doprowadzić do sytuacji, w której wielomilionowa inwestycja rozpoczęła się bez nawet cienia pomysłu na jej racjonalne wykorzystanie. I żeby było jasne: nie jesteśmy przeciwnikami rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych. Popieramy je z całego serca. Jednak przeprowadzenie takiej inwestycji bez projektu rozkładu jazdy jest skrajnie nieodpowiedzialne. Kolejny raz wykonane zostało zadanie, aby tylko nie przepadły przyznane na ten cel unijne środki".
#49
et21
(2023-06-28 21:04:42)
Tak oczywiście, bo Świdnica to węzeł na 50 kierunków, po 100 pociągów na godzinę w każdym. Krótko mówiąc, wszystkiemu oczywiście winni samorządowcy, bo wychodzili pieniądze i samorządowy operator, bo ośmiela się jeździć. A to jak zwykle PLK dała de, a SKPL bawi się w politykę, zamiast robić swoje - dlaczego do Głuszycy (6k) a nie nowej Rudy (22k)?
#50
Błażej Kopka
(2023-06-28 22:43:36)
Świdnica to węzeł na 4 kierunki ze zmianami czoła - a to już wymaga odpowiedniej infrastruktury. Jak tego nie rozumiesz to nie zabieraj głosu proszę.
Tak - samorządowcy winni (choć nie tylko oni) - nie rozumiesz to nie zabieraj głosu. Tak - PLK dała ciała. Jak nie rozumiesz to... Mam nadzieję, że już wiesz...
Naprawdę nie spodziewam się po twoich wypowiedziach niczego mądrego, więc proszę... Wiesz co ;)
#51(odp. na #50)
wasiukibic
(2023-06-28 23:05:31)
"Świdnica to węzeł na 4 kierunki ze zmianami czoła - a to już wymaga odpowiedniej infrastruktury. Jak tego nie rozumiesz to nie zabieraj głosu proszę." - zgrywasz kumatego przed et21, a tym wpisem to sam sobie pojechałeś po rajtach.
#52
113
(2023-06-29 12:00:13)
Nie zgodzę się z opinią Błażeja do końca. W Jugowicach są rozjazdy umożliwiające odbudowę mijanki.
#53
Mszkl
(2023-06-29 16:51:47)
Ad. #52
Na pewno? Z najnowszych zdjęć w Bazie wynika, że jest tylko jeden na to pozwalający:https://www.bazakole…
Brak takowego od strony Zagórza Śl.:https://www.bazakole…
#54
do re mi
(2023-06-29 17:05:15)
Pisałam to już jednemu koledze, napiszę kolejnemu: Błażeju, zamieszkaj sobie na jakiś dłuższy czas w takich Jugowicach, czy innym Zagórzu i z tej perspektywy oceniaj zasadność remontu linii. Jak nie posmakujesz tych dojazdów do Świdnicy czy Wałbrzycha, to nie zrozumiesz tematu, a jak nie rozumiesz, to nie zabieraj głosu z łaski swojej. No, chyba, że chcesz po raz kolejny dostać tytuł (mało zaszczytny moim zdaniem) Mistrza Samozaorania...
#55
Błażej Kopka
(2023-06-29 17:26:04)
Po pierwsze nie rozjazdy, tylko jeden rozjazd (ukłon dla drezynek), po drugie - możliwość jest wszędzie i zawsze, ale z niej nie skorzystano i póki co nie ma takich planów, więc co to za przykład? Taką mijankę można zbudować gdziekolwiek. Ale nie zbudowano i nie planuje się takiej budowy - wszystko w temacie. A między istnieniem rozjazdu, a możliwością prowadzenia na nim takiego, a nie innego ruchu też daleko droga - przykładem jest właśnie stacja Świdnica Miasto i manewry SZT z pasażerami po stacji.
#56
Błażej Kopka
(2023-06-29 23:34:27)
@do re mi - ok - jestem zachwyconym mieszkańcem Zagórza, że po tylu latach czekania i remontu już mogę sprzedać auto i przesiąść się na KD... Raz na tydzień - ale co tam - jest SUPER!! :)
#57
Błażej Kopka
(2023-07-10 18:34:42)
Bardzo fajny filmik (w sensie formy realizacji) punktujący niedociągnięcia LK266. Wstawiony komentarz "Siary" i "Wąskiego" najbardziej trafnie oddaje istotę :) W pełni zgadzam się też z konkluzją zawartą w filmie, że póki co oferta nie jest w żaden sposób skierowana do mieszkańców, więc nie wiem o co bóle z #54. Co istotne - czas przejazdu koleją nie jest tutaj szybszy od transportu drogowego. Jak nie będzie bardzo atrakcyjnej oferty rozkładowej, to pociąg tu nie będzie alternatywą. Ciekawostką jest fakt (o czym nie wiedziałem), że i wybranie Głuszycy, jako stacji końcowej dla relacji prowadzonych po LK266, nie jest szczególnie dobrym rozwiązaniem - bo w Głuszycy też czekają nas manewry :) Link do filmu: https://www.youtube.…
#58(odp. na #57)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-04 00:54:19)
Pierwsza minuta filmu to pełna profeska, której nie powstydziłby się nawet Szpilberg.
Za to Koleo nie podaje nawet tych kursów wekendowych.
"Jak nie będzie bardzo atrakcyjnej oferty rozkładowej, to pociąg tu nie będzie alternatywą." - to samo twierdzą zagadnięci miejscowi. Z jednej strony zaskoczeni, że ta linia w ogóle została przywrócona do ruchu, a z drugiej zirytowani, że nie uruchomiono dla nich codziennych pociągów, nawet i do Świdnicy. Mają swoich sołtysów, wójtów, starostów - cisnąć, działać.
#61(odp. na #56)
wasiukibic
(2023-09-25 11:38:44)
Wczoraj pociąg w obie strony pełny turystów i także miejscowych, chociaż w zdecydowanej mniejszości. Ludzie wysiadali przede wszystkim w Zagórzu Śląskim, Jugowicach i Jedlinie - nieraz wycieczki po kilkadziesiąt typa. Część pojechała dalej, w stronę Głuszycy. Zastanawiam się, czy uruchomienie składów wpłynęło na zmniejszenie ruchu samochodów na szosie wzdłuż Bystrzycy, czy na podróż pociągiem skusili się ci turyści, kerzy wcześniej nie mogli tu dojechać, bo są niezmotoryzowani/nie chcą jeździć autem po górskich drogach. Generalnie ruch na traktach kołowych na odcinkach równoległych do 266 jest spory i dużo za duży jak na okolice, kere chcą uchodzić za turystyczne. Momentami po serpentynach i ostrych zboczach suną sznury pojazdów, po kilkadziesiąt sztuk, w dodatku poprzetykane tu i ówdzie rowerzystami, piechurami. Miejscami jest bardzo niebezpiecznie, z uwagi na bardzo ograniczoną widoczność, brak poboczy, ścieżek rowerowych, a jeszcze jak popada i jest ślisko, to już w ogóle masakra.
#62
Błażej Kopka
(2023-10-22 22:24:27)
No i stało się. Linia jeszcze nie ruszyła na dobre, a już pierwsze odwołania pociągów nawet na obiegach weekendowych, z uwagi na aktualne utrzymanie linii. "Osówka" i "Włodarz" wyleciały dzisiaj z rozkładu, bo linia tak zarasta, że nie da się jeździć po LK 266 - szczególnie jesienią (liście na torach). Tak oto KD ochoczo korzysta z udostępnianych im linii kolejowych przez narodowego zarządcę. Tak ochoczo, że prędzej las tam z powrotem wyrośnie, niż KD spełni swój psi obowiązek i zacznie tam regularnie jeździć. Czekam na komentarz kolegi et21, który mówi o tym, że każdy km linii kolejowej w tym kraju musi być przejezdny. No to słucham - dla KOGO? I jakim kosztem? Czyim? Dla kogo?
#63(odp. na #62)
Opolanin
(2023-10-23 11:40:39)
No tłumów tam teraz nie ma, zwłaszcza, że pogoda też była, jaka była. Ale tym razem to trzeba atakować PLK, że nie wycieli drzew (pewnie zaraz zlecą się obrońcy drzew przy torach). Choć przy słabo jeżdżonej linii, to na samej rdzy po deszczu już jest jazda bez trzymanki i to na płaskim.
#64
Błażej Kopka
(2023-10-23 17:17:15)
Pozostawianie drzew zbyt blisko torów to raz - też jestem przeciwny, ale nie czarujmy się - jakby tam co godzinkę coś śmigało, to by ani liście, ani w przyszłości śnieg nie zdążyły w normalnych(!) warunkach aż tak zablokować linii. A jak przewoźnik ma linię, po której wozi coś raz na tydzień, to jest jak jest. Zimą będzie w ogóle kaplica, podejrzewam.
#65
Błażej Kopka
(2023-11-25 20:48:45)
Jest decyzja UTK o przyznanie wolnego dostępu na trasę Świdnica Miasto - Głuszyca dla SKPL, od grudnia 2024 do grudnia 2029. Jest to pierwsza pozytywna decyzja UTK dla SKPL, po złożonych w lipcu wnioskach na dolnośląskie trasy (pozostałe należą do DSDiK). Ciekawostką rozkładową jest odcinek Jedlina Zdrój - Głuszyca - na ten odcinek nie będzie można kupić biletów, a tym samym w Jedlinie będzie można tylko wysiadać (jadąc w kierunku Głuszycy), a wracając z pociągu na tej stacji nie będzie wolno wysiadać. Kuriozalne rozwiązanie, którego jakoś nie kojarzę z innych linii i przystanków.
#66
et21
(2023-11-25 22:00:26)
Źródło? Plotka albo pogłoska?
#67
Błażej Kopka
(2023-11-26 17:32:10)
Ale co że plotka? Nie słyszałeś, że latem SKPL złożyło wniosek na Karpacz, Świeradów, Kobierzyce i właśnie Głuszycę? Pomijając, że pisaliśmy o tym na OBK z innymi użytkownikami, to głośno było i w mediach branżowych i społecznościowych. Na wakacjach byłeś, czy jak? Też Gniezno? ;) A skoro złożyli wniosek, to wiadomo, że wcześniej czy później UTK musiał odpowiedzieć. No i w sumie wiadomo, że w pierwszej kolejności odpowiedziało na wniosek dotyczący LK266 (PLK) gdzie wiadomo, że nikt nie złoży wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej, bo nikt nie chce tam jeździć. Co będzie z pozostałymi liniami w zarządzie DSDiK? Tym bardziej, że SKPL chce jeździć bez dotacji - komercyjnie (kompletnie nierealne). Cały czas nie wiem w co SKPL gra tymi wnioskami i czego oczekuje. Natomiast przyznanie dostępu wcale nie musi oznaczać, że jakikolwiek pociąg SKPL tam się pojawi - bo moim zdaniem to na chwilę obecną niemożliwe. Chyba, że liczą na to, że kadecja po uruchomieniu wszystkich bocznic nie będzie w stanie ogarnąć taborowo (SZT) tego wszystkiego i chcą stawać do przetargów na obsługę - jako bardziej korzystne niż wypożyczanie taboru. Ale to tylko moje domysły.
A link do fikcyjnych rozkładów SKPL podawałem już latem jak SKPL składał wnioski.
#68
et21
(2023-11-26 18:58:59)
Dzięki za odpowiedź. Rzecz w tym, że jeżeli odnosisz się do faktów, proszę o linki. Do wypowiedzi, komentarzy i dokumentów. Bez tego, wszystko jest plotką lub pomówieniem. Nawet insajderskie.
#69
Błażej Kopka
(2023-11-26 21:34:29)
Rzecz w tym, że to nie forum, tylko galeria historyczna - co komu po linku, który za kilka, kilkanaście miesięcy i tak nie będzie już aktywny - bo tak to najczęściej wygląda? Wystarczy śledzić na bieżąco branżę (choćby kolejowypotral.pl, Rynek Kolejowy, forum SSC itp), żeby wiedzieć co i jak. Prawdziwy miłośnik nie opiera się tylko na jednym źródle.
Np o fikcyjnych rozkładach SKPL już rozmawialiśmy tutaj, że są bez sensu, bo obejmują przystanki, których się nie przewiduje do odbudowy... No ale weź to teraz poszukaj - w którym zdjęciu, w którym temacie była o tym mowa? Ale pomysł forum, gdzie można by takie dyskusje bardziej usystematyzować nie spotkał się z zainteresowaniem.
#70
Kuracyja
(2023-11-26 22:24:26)
Ale Panowie, nie pozabijajcie się. Spokojnie. To tylko komentarze pod jedną linią.
et21 - dokument o przyznaniu dostępu dla SKPL jest w Dzienniku Urzędowym UTK, o tu: https://dziennikurze… - tak jak wszystkie papiery co do OD, nieważne czy dla RegioJetu, LeoExpress czy PKP Intercity.
Błażeju - to co pojawia się w DU UTK nie wygaśnie, bo... no, to jest dziennik urzędowy. (No chyba że serwery padną, ale pamiętajmy że jest Internet Archive.) W kierunku Głuszycy w Jedlinie będzie można tylko wsiadać, wysiadanie będzie dozwolone tylko jadąc z Głuszycy do Świdnicy (w Twoim komentarzu jest drobny błąd, jakoby w Jedlinie w ogóle nie można było wsiadać).
Ale Błażej rację ma. Wniosek o OD można złożyć, OD otrzymać i nie jeździć w ogóle - casus Leo z Pragi via Kraków i Warszawa do Terespola (tak, mają na to OD od paru lat). Kosztuje to tylko 10 zł - ale wystarczy informacja o samym złożeniu wniosku, żeby media zaczęły opisywać iż "będą nowe pociągi tu i tu, łał!". Reklama za jedyną dychę zamiast kampanii wartej tysiące złotych? Przecież każdy biznesmen weźmie to z pocałowaniem ręki.
#71(odp. na #66)
do re mi
(2023-11-27 08:05:30)
https://swidnica24.p… proszę bardzo, link i skończcie tą żenującą wymianę poglądów z łaski swojej...
#72
Błażej Kopka
(2023-11-27 11:00:59)
#70 "W kierunku Głuszycy w Jedlinie będzie można tylko wsiadać, wysiadanie będzie dozwolone tylko jadąc z Głuszycy do Świdnicy (w Twoim komentarzu jest drobny błąd, jakoby w Jedlinie w ogóle nie można było wsiadać".
No właśnie, ja rozumiem to dokładnie odwrotnie - jadąc ze Świdnicy, w kierunku Głuszycy, na przedostatniej stacji - czyli Jedlinie Zdrój można już tylko WYSIADAĆ, natomiast wracając na tym przystanku można tylko WSIADAĆ. Tym samym nie można przejechać relacji Jedlina Zdrój-Głuszyca lub Głuszyca - Jedlina Zdrój - w sensie nie można się przejechać w takiej pojedynczej relacji, gdyby ktoś chciał właśnie tylko jedną stację sobie podjechać. Dlaczego? Nie wiem.
Podaję za kolejowyportal.pl i oznaczeniami na rozkładzie:
Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów przewoźnika na następujących stacjach:
- w relacji Świdnica Miasto – Głuszyca: Świdnica Miasto, Burkatów, Bystrzyca Górna, Lubachów, Zagórze Śląskie, Jugowice, Jedlina-Zdrój Centrum, Jedlina-Zdrój (przystanek tylko do wysiadania), Głuszyca oraz
- w relacji powrotnej, tj. Głuszyca – Świdnica Miasto: Głuszyca, Jedlina-Zdrój (przystanek tylko do wsiadania), Jedlina-Zdrój Centrum, Jugowice, Zagórze Śląskie, Lubachów, Bystrzyca Górna, Burkatów, Świdnica Miasto.
To co - kierpoć rzuci się do drzwi i nie będzie przepuszczał ludzi czy jak to w praktyce będzie wyglądać? Jest to gdzieś stosowane obecnie?
@Kuracyja - link do Dz.U. jak najbardziej słuszny - do portali typu swidnica24 niekoniecznie.
#73(odp. na #72)
X. Piast II Chrobry
(2024-03-28 17:48:35)
Obecnie na linii jest 6 par, z tego 5 z Jaworzyny/Legnicy (1), a 1 sprinter z Wrocławia. To w dni robocze.
W dni wolne odpada 1 lokalny, poranny, a dochodzi wieczorem jeszcze 1 sprinter "Grodno", z Wrocka do Kłodzka, przyj. 22:59.
Jeszcze filmik: https://www.youtube.…
#74
X. Piast II Chrobry
(2024-06-26 18:44:12)
Obecnie zostały tylko 3,5 pary z Legnicy i 1 spritner z Wrocławia.
#77
mikol zza wschodniej granicy
(2025-06-24 18:53:54)
Jedlina-Zdrój — Świdnica Miasto, widok z kabiny maszynisty, jesień 2024: https://www.youtube.…
#78
Ksawery Jakubek
(2025-08-22 21:53:22)
Dobra, linia ogarnięta jako zdjęcia. Posegregowane i dodane zostały obiekty dodatkowe, plus nowe zdjęcia na linie ode mnie (niektóre nadal dochodzą).
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój (266)