Linia Komorów – Mszczonów
Ostatnia zmiana: 2025-04-29 (podobiekty)

Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Marcin Kulinicz
(2024-04-09 22:54:33)
Linia miała ponoć sięgać od Mszczonowa, przez Rawę, do Tomaszowa. Może warto dodać.
-
#2
(odp. na #1)
Paweł Skup
(2024-04-10 19:51:38)
Skąd takie informacje? Czy to były plany w sensie 'projekt', czy teoretyzowanie? Poza tym do Tomaszowa jest ponad 100 km, więc na kolej 'dojazdową' trochę się nie łapie.
-
#3
Alfred Brajczewski
(2025-04-29 23:09:00)
Do Mszczonowa miała być, dalej w kierunku Rawy to już wytwory wyobraźni. Początkowo linia miała łączyć Warszawę z Żyrardowem (dlatego warsztaty obsługujące tabor były usytuowane w Grodzisku, mniej więcej w połowie linii). Pierwsze pomysły na budowę pojawiły się przed I Wojną Światową, koncesja została wydana w 1912 roku. Linia w kierunku Mszczonowa powstawała w latach 1938-1939, plany zakończył wybuch wojny. Co do pozostałości linii, to istnieje jeszcze przepust we wsi Osowiec. Mosty na Pisiej i Mrownej widać na zdjęciach satelitarnych, obiekt w Osowcu jest pod koronami drzew i go nie widać. Poniżej dokładne lokalizacje zachowanych obiektów:
2MH3+2VF Stara Bukówka
2PV3+W3J Przeszkoda
XHV6+R7F Radziejowice-Parcel
Był jeszcze obiekt w Józefinie, ale przy budowie S8 szlag go trafił.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Komorów – Mszczonów