Linia Ełk – Gołdap (41)
Ostatnia zmiana: 2025-06-22 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#7
(odp. na #6)
wasiukibic
(2021-04-14 08:16:32)
"A później marszałek uruchomi dwie pary alibizugów" - dlatego też proponowano niejednokrotnie, aby warunkiem otrzymania środków finansowych na remont linii kolejowej z istniejącym, bądź przewidywanym ruchem pasażerskim, było uruchomienie 6 par pociągów pasażerskich na dobę, co jest minimum minimorum, jeżeli chodzi o ofertę. Szkoda mi tego bagienno-szuwarowego - bogata sieć kolejowa odziedziczona po Niemcach, nieprzystosowana do pełnienia centralnej funkcji w województwie przez Olsztyn, utrzymywanie bizancjum w postaci lotniska w Szymanach, a do takiego Olecka nie ma przeca żadnych przeciwskazań, żeby teraz uruchomić pociągi w Ełku. W dodatku bierność odnośnie programu Kolej +, którym można by wreszcie zalepić dziurę w połączeniu Olsztyna z Lidzbarkiem Warmińskim i Bartoszycami.
-
#8
113
(2021-04-14 14:07:40)
Elektryfikacja odcinka Ełk - Korsze jest jak najbardziej potrzebna tak samo jak przywrócenie ruchu pasażerskiego do Olecka i Gołdapi. Pytanie tylko kiedy Ełk - Korsze miałby zostać zelektryfikowany? Patrząc po planach, to chyba w tym roku miałyby rozpocząć się pierwsze prace. Podobnie tak samo z PKM i linią kolejową nr 201 w województwie pomorskim.
To, co należy jeszcze wspomnieć to, że linia kolejowa nr 39 też w planach ma zostać zlikwidowana i wybudowana od nowa, z innym przebiegiem. Ma powstać też zelektryfikowana, jednotorowa łącznica Zatyki - Norki. Nie wiem, jaki miałaby mieć przebieg, ale miałaby ulepszyć transport kolejowy w kierunku Suwałk. -
#9
(odp. na #8)
tomimaki
(2021-04-14 22:56:13)
Oby przywrócili ruch do Gołdapi, ale uwierzę dopiero, gdy to zrobią. ;)
-
#10
Jan Gawlik
(2021-06-05 12:27:24)
"A później marszałek uruchomi dwie pary alibizugów" - To nie tylko problem Mazur. Od wrześniowego rozkładu jazdy mają ruszyć przewozy pasażerskie na wyremontowanej trasie (linia 25) z Dębicy do Mielca. Planowane jest dwie pary pociągów na dobę. Co prawda, do września jest jeszcze trochę czasu i może coś się zmieni. Tak samo było z połączeniem Jasła z Rzeszowem. Na remont wywalono kupę kasy, a później był problem z uruchomieniem komunikacji pasażerskiej - bo się nieopłaca.
-
#11
witam
(2022-03-02 16:11:06)
Pamiętam jeszcze czasy świetności kolei......
-
#12
Kamil Grudziński
(2024-01-29 18:37:10)
(#10) Jan Gawlik - pozwól że zacytuję Twe słowa: "Tak samo było z połączeniem Jasła z Rzeszowem. Na remont wywalono kupę kasy, a później był problem z uruchomieniem komunikacji pasażerskiej - bo się nieopłaca.". Podobny problem był na pograniczu (wtedy jeszcze na długo przed 1998 rokiem) dawnego woj. Legnickiego, Zielonogórskiego i Leszczyńskiego kiedy doszło do remontów linii kolejowych 372 (Głogów - Bojanowo), oraz 305 (Grodziec Mały - Kolsko), a potem zawieszono kursy, bo względem decydentów "okazały się nieopłacalne". Ale wtedy było rabanu miejscowych mieszkańców przy tych liniach, ponieważ skasowano im jedyny dojazd do pracy (huta miedzi w Głogowie, ewentualnie dojazd do Głogowa, by przesiąść się na autobusy pracownicze do kopalń).
-
#13
(odp. na #12)
Paweł
(2024-01-29 20:16:28)
Remont linii na odcinku Olecko-Gołdap w najbliższym czasie nie grozi. Powtórki z zielonogórskiego nie będzie.
-
#14
Mikol
(2024-11-15 14:42:34)
Trzeba chyba wierzyć w cuda - ale tych nie ma - żeby wierzyć w to, że ta część linii zostanie odnowiona. Co się dzieje na odcinku Białystok - Ełk; praktycznie nic.
-
#15
Paweł
(2024-11-16 11:47:12)
O odtworzeniu linii mówi się w kontekście budowy "Tarczy wschód" https://radio5.com.p…
-
#16
Krzys
(2025-01-07 17:32:32)
Coś drgnęło w sprawie Rail Baltica i modernizacji trasy E75 Białystok - Ełk. Duża kasa z UE, więc jest szansa na pozytywne zakończenie. https://www.plk-sa.p…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Ełk – Gołdap (41)