OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Białystok – Głomno (– Багратионовск)(38)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-12-11 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Białystok  (B)
0,000 0
|  
|   4,555
|  
|   8,013
|  
|  
  Fasty  (B)
12,635
|  
|   15,112
|  
|  
  Borsukówka  (B)
21,270
|  
|  
  Knyszyn  (B)
28,437
|  
|  
  Zastocze  (B)
32,385
|  
|  
  Czechowizna  (B)
37,351
|  
|  
  Mońki  (B)
43,872
|  
|  
  Goniądz  (B)
52,350
|  
|  
  Osowiec  (B)
57,232
|  
|  
  Kanał Rudzki  (B)
|  
|  
  Podlasek  (B)
70,379
|  
|  
  Ruda  (B)
74,055
|  
|  
  Grajewo  (B)
82,477
|  
|  
  Prostki  (N)
88,008
|  
|   93,083
|  
|   100,478
|  
|  
  Ełk Towarowy  (N)
101,740
|  
|  
  Ełk  (N)
103,236
   
   
  Woszczele  (N)
112,113
   
   
  Stare Juchy  (N)
121,863
   
   
  Wydminy  (N)
132,818
   
   
  Siedliska  (N)
141,217
   
   
  Giżycko  (N)
150,976
   
   
  Niegocin  (N)
154,373
   
    160,500
   
    165,394
   
   
  Martiany  (N)
169,633
   
   
  Kętrzyn  (N)
180,375
   
   
  Nowy Młyn  (N)
184,332
   
   
  Linkowo  (N)
189,285
   
   
  Tołkiny  (N)
192,288
   
   
  Korsze  (N)
202,044
   
   
  Studzieniec  (N)
208,755
   
    212,445
   
    216,190
   
   
  Okopa  (N)
   
   
  Bartoszyce  (N)
225,650
   
   
  Głomno  (N)
235,114
   
    241,289
   
    241,289
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Białystok – Głomno (– Багратионовск)(38)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...