Linia Ostrołęka – Łapy (36)
Ostatnia zmiana: 2025-06-23 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#40
Błażej Kopka
(2024-03-22 00:00:28)
W którymś z ostatnich wywiadów minister Malepszak zapowiedział rewizję projektów Kolej+ także pod tym kątem i zdaje się, że ten wymóg będzie zwiększony.
-
#41
(odp. na #40)
Paweł
(2024-03-22 09:32:52)
Oznacza to, że taka Łomża może wypaść z programu?
-
#42
Błażej Kopka
(2024-03-22 16:57:36)
@Paweł - jak najbardziej, że wiele z tych projektów ciągle może wypaść z tego programu - z różnych względów. Przypominam, że większość podpisanych umów w programie Kolej+ dotyczy na razie tylko przygotowania dokumentacji projektowej i wykonawczej (i to często z ponad dwuletnim okresem realizacji). Dopiero wtedy strony zdecydują, czy i na jakich zasadach finansują realizację takiego projektu. Wtedy też odbędą się przetargi na realizację tych inwestycji (co się z tym wiąże, nie muszę chyba tłumaczyć) i wtedy dopiero rozpoczną się właściwe prace w terenie. Oczywiście, nie dotyczy to umów, które od razu podpisano w formule "projektuj i buduj", ale tych chyba w ramach Kolej+ nie było aż tak wiele (np. w Wlkp tylko jeden projekt). Media trochę zbyt hucznie opisywały podpisywanie umów na opracowanie wyłącznie dokumentacji projektowej pod hasłami "...kolej wraca, już za kilka lat pojedziemy tam i tam..." i teraz ludzie niezorientowani oczekują pierwszych prac w terenie, a prawda jest taka, że na tym etapie do żadnych prac jeszcze nie dojdzie (choć oczywiście dokumentacja projektowa jakaś tam powstać musi, skoro umowy już podpisano).
Jak widać, powody porzucenia wykonania projektu mogą być różne, ale wydaje się, że wszystkie mają podłoże w błędach przy opracowaniu WSW. A to kompletnie złe założenia projektowo-ruchowe, niedoszacowanie lub przeszacowanie potoków, czy wreszcie niedoszacowanie kosztów projektu. -
#43
(odp. na #41)
Igor13
(2024-03-22 17:10:00)
To niemożliwe. Błażejowi bardziej chodziło chyba o zwiększenie finansowania programu.
-
#44
Błażej Kopka
(2024-03-23 14:43:07)
@Igor13 - tam gdzie kwestia dofinansowania będzie stosunkowo niewielka, być może środki się znajdą, ale w przypadku takim jak słynny Turek, gdzie niedoszacowanie w WSW w stosunku do aktualnych kosztów przewyższa 100%, należy liczyć się z tym, że takie projekty do fazy realizacji nie przejdą. Może też być tak, że jak w danym województwie jest kilka projektów, to niestety, trzeba będzie wybrać najsłabszy i go odpuścić, żeby dołożyć na pozostałe. Bo nie czarujmy się - raczej wszystkie projekty w Kolej+ okażą się po wykonaniu projektów i przetargach na wykonanie niedoszacowane - zapewne wiele bardzo.
-
#45
Paweł
(2024-04-07 12:16:35)
No i mamy pierwsze oficjalne dane o frekwencji: https://www.narew.in…
-
#46
(odp. na #45)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-07 12:42:23)
Fajnie, ale powinny być 4 kursy PKS zamiast 3, by obsłużyć każdy pociąg.
-
#47
Paweł
(2024-11-25 10:30:21)
Trochę o frekwencji: https://poranny.pl/p…
-
#48
Paweł
(2025-03-02 19:32:41)
Jak wpiszemy "#stonkazbohunem", szczególnie na FB pojawi się sporo materiałów z przejazdu pociągów regionalnych zestawionych z lokomotywy SU42 i jednego wagonu piętrowego.
-
#49
Paweł
(2025-04-22 11:43:06)
Podpisano dziś umowę na realizację remontu linii kolejowych nr 49 i 36 z "Kolej+": https://www.gov.pl/w…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Ostrołęka – Łapy (36)