OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ostrołęka – Łapy (36)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-23 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Ostrołęka   (W)
0,812 0
 
   
  Kurpie   (W)
9,464
 
   
  Żyźniewo   (W)
18,554
 
   
  Śniadowo   (B)
25,520
 
    27,574
 
    27,750
 
   
  Czerwony Bór   (B)
36,366
 
   
  Borowe   (B)
41,650
 
    47,434
 
   
  Kołaki   (B)
51,973
 
   
  Czachy-Kołaki   (B)
53,300
 
   
  Czarnowo-Undy   (B)
57,952
 
    62,634
 
   
  Wnory   (B)
68,488
 
   
  Jamiołki   (B)
71,500
 
   
  Sokoły   (B)
76,500
 
   
  Roszki Leśne   (B)
79,320
 
   
  Płonka   (B)
83,133
 
   
  Łapy   (B)
88,176
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #40 Błażej Kopka (2024-03-22 00:00:28)
    W którymś z ostatnich wywiadów minister Malepszak zapowiedział rewizję projektów Kolej+ także pod tym kątem i zdaje się, że ten wymóg będzie zwiększony.
  • #41 (odp. na #40) Paweł (2024-03-22 09:32:52)
    Oznacza to, że taka Łomża może wypaść z programu?
  • #42 Błażej Kopka (2024-03-22 16:57:36)
    @Paweł - jak najbardziej, że wiele z tych projektów ciągle może wypaść z tego programu - z różnych względów. Przypominam, że większość podpisanych umów w programie Kolej+ dotyczy na razie tylko przygotowania dokumentacji projektowej i wykonawczej (i to często z ponad dwuletnim okresem realizacji). Dopiero wtedy strony zdecydują, czy i na jakich zasadach finansują realizację takiego projektu. Wtedy też odbędą się przetargi na realizację tych inwestycji (co się z tym wiąże, nie muszę chyba tłumaczyć) i wtedy dopiero rozpoczną się właściwe prace w terenie. Oczywiście, nie dotyczy to umów, które od razu podpisano w formule "projektuj i buduj", ale tych chyba w ramach Kolej+ nie było aż tak wiele (np. w Wlkp tylko jeden projekt). Media trochę zbyt hucznie opisywały podpisywanie umów na opracowanie wyłącznie dokumentacji projektowej pod hasłami "...kolej wraca, już za kilka lat pojedziemy tam i tam..." i teraz ludzie niezorientowani oczekują pierwszych prac w terenie, a prawda jest taka, że na tym etapie do żadnych prac jeszcze nie dojdzie (choć oczywiście dokumentacja projektowa jakaś tam powstać musi, skoro umowy już podpisano).
    Jak widać, powody porzucenia wykonania projektu mogą być różne, ale wydaje się, że wszystkie mają podłoże w błędach przy opracowaniu WSW. A to kompletnie złe założenia projektowo-ruchowe, niedoszacowanie lub przeszacowanie potoków, czy wreszcie niedoszacowanie kosztów projektu.
  • #43 (odp. na #41) Igor13 (2024-03-22 17:10:00)
    To niemożliwe. Błażejowi bardziej chodziło chyba o zwiększenie finansowania programu.
  • #44 Błażej Kopka (2024-03-23 14:43:07)
    @Igor13 - tam gdzie kwestia dofinansowania będzie stosunkowo niewielka, być może środki się znajdą, ale w przypadku takim jak słynny Turek, gdzie niedoszacowanie w WSW w stosunku do aktualnych kosztów przewyższa 100%, należy liczyć się z tym, że takie projekty do fazy realizacji nie przejdą. Może też być tak, że jak w danym województwie jest kilka projektów, to niestety, trzeba będzie wybrać najsłabszy i go odpuścić, żeby dołożyć na pozostałe. Bo nie czarujmy się - raczej wszystkie projekty w Kolej+ okażą się po wykonaniu projektów i przetargach na wykonanie niedoszacowane - zapewne wiele bardzo.
  • #45 Paweł (2024-04-07 12:16:35)
    No i mamy pierwsze oficjalne dane o frekwencji: https://www.narew.in…
  • #46 (odp. na #45) X. Piast II Chrobry (2024-04-07 12:42:23)
    Fajnie, ale powinny być 4 kursy PKS zamiast 3, by obsłużyć każdy pociąg.
  • #47 Paweł (2024-11-25 10:30:21)
    Trochę o frekwencji: https://poranny.pl/p…
  • #48 Paweł (2025-03-02 19:32:41)
    Jak wpiszemy "#stonkazbohunem", szczególnie na FB pojawi się sporo materiałów z przejazdu pociągów regionalnych zestawionych z lokomotywy SU42 i jednego wagonu piętrowego.
  • #49 Paweł (2025-04-22 11:43:06)
    Podpisano dziś umowę na realizację remontu linii kolejowych nr 49 i 36 z "Kolej+": https://www.gov.pl/w…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ostrołęka – Łapy (36)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...