OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ostrołęka – Łapy (36)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-03-13 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Ostrołęka  (W)
0,813 0
 
 
  Kurpie  (W)
9,453
 
 
  Żyźniewo  (W)
18,554
 
 
  Śniadowo  (B)
25,520
 
  27,574
 
 
  Czerwony Bór  (B)
36,366
 
  47,434
 
 
  Kołaki  (B)
51,973
 
 
  Czarnowo Undy  (B)
57,952
 
  62,624
 
 
  Wnory  (B)
68,488
 
 
  Jamiołki  (B)
71,500
 
 
  Sokoły  (B)
76,617
 
 
  Roszki Leśne  (B)
79,260
 
 
  Płonka  (B)
83,175
 
 
  Łapy  (B)
88,160
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Paweł Szrajber (2017-03-16 12:19:21)
    Remont linii trwa. Na pierwszy ogień poszła napowietrzna sieć teletechniczna. Jej resztki zdjęto, wyrwano fundamenty. Na dniach jeśli już się nie zaczęło kopanie dołów pod światłowód. Odpowiedz»
  • #2 Andrzej Królikowski (2017-03-20 19:25:12)
    Czy wracają pociągi na tą linię? Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Paweł Szrajber (2017-03-21 07:30:48)
    Póki co tylko towarowe. Odpowiedz»
  • #4 Andrzej Królikowski (2017-11-17 17:32:25)
    Szkoda że tylko Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ostrołęka – Łapy (36)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...