Linia Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska (550)
Ostatnia zmiana: 2023-12-14 (historia)

Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#21
wasiukibic
(2024-06-24 18:50:27)
U mnie wchodzi i w pracy, i w doma, na wszystkich przeglądarkach.
-
#22
113
(2024-06-24 21:47:06)
Tam nie ma wirusa kosowskiego?
-
#23
(odp. na #22)
Michał Kłosowski
(2024-06-25 19:00:11)
A co to jest wirus kosowski?
Pozdrawiam, Michał Kłosowski :) -
#24
113
(2024-06-25 20:08:41)
To taki wirus po kliknięciu „akceptuje kukis” co zawiesza komputer i instaluje podejrzane programy, że Avast wariuje.
-
#25
X. Piast II Chrobry
(2024-06-30 13:06:42)
"Trzy tunele kolejowe pod Łodzią wydrążone, zostały dwa.
Tarcza TBM "Faustyna" przebiła się przez komorę stacji Koziny, tym samym kończąc drążenie trzeciego tunelu kolejowego pod Łodzią, o którym mówił Donald Tusk w kontekście opóźnień przy realizacji CPK.
Inwestycja PKP PLK warta ok. 2 mld zł ma na celu połączenie stacji Łódź Fabryczna z Kaliskim i Żabieńcem. Tunel średnicowy będzie miał pięć nitek - dwutorową, którą drąży "Katarzyna" i cztery jednotorowe, które są zadaniem mniejszej "Faustyny"."
https://www.money.pl… -
#26
X. Piast II Chrobry
(2024-09-27 17:43:38)
"Będzie kolejne opóźnienie na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią.
Po zawaleniu się części kamienicy przy al. 1 Maja w Łodzi będzie opóźnienie na budowie tunelu średnicowego. PKP PLK przyznało, że zdarzenie to spowoduje zmiany w harmonogramie prac. Terminy zakończenia poszczególnych etapów będą zależały od tego, jakie będzie tempo drążenia tunelu.
Zdarzenie, do jakiego doszło w kamienicy przy Al. 1 Maja 23, spowoduje zmiany w harmonogramie prac na budowie tunelu.
Nieplanowany przestój tarczy TBM trwa już 20 dni - od 7 września.
W chwili katastrofy tarcza drążąca tunel znajdowała się pod budynkiem na głębokości 17 m od stropu tunelu do powierzchni gruntu.
Nikt nie ucierpiał, bo mieszkańcy zostali wcześniej przesiedleni do hoteli. Jednak stracili praktycznie wszystko, co znajdowało sie w mieszkaniach."
https://stooq.pl/n/?… -
#27
X. Piast II Chrobry
(2025-02-06 19:16:11)
Aktualizacja.
"Łódzki tunel średnicowy: PKP PLK tracą cierpliwość wobec PBDiM. Chcą harmonogramu.
Od czasu zawalenia się kamienicy nad budowanym tunelem we wrześniu 2024 r. wykonawca nie przedstawił nowego rzeczowo-finansowego harmonogramu dokończenia inwestycji – przypominają PKP PLK, wzywając PBDiM Mińsk Mazowiecki do opracowania dokumentu. Wykonawca zapewnia, że spełni to żądanie – i przygotowuje się do ponownego uruchomienia tarczy TBM.
PKP PLK uskarżają się na „powtarzające się rozbieżności pomiędzy deklaracjami Wykonawcy a faktycznym postępem prac”. Jak wynika z tonu pisma oraz jego kontekstu, spółka uważa dotychczasową aktywność PBDiM w obliczu napotkanych pod ziemią nieprzewidzianych trudności za niewystarczającą. – Inwestor apeluje o pilne podjęcie działań zmierzających do realizacji inwestycji w uzgodnionym zakresie.
Podkreślamy, że współpraca oparta na dotrzymywaniu ustaleń jest kluczowa dla terminowego zakończenia przedsięwzięcia – zastrzega zarządca." -
#28
X. Piast II Chrobry
(2025-02-17 15:52:57)
"PKP żądają od PBDiM uzasadnienia dla przesunięcia terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego.
Budowniczy tunelu, czyli Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (PBDiM) z Mińska Mazowieckiego ) przed tygodniem złożył do PKP PLK wniosek o przedłużenie kontraktu o 12 miesięcy.
O tym, ze inwestor nie zgodził się na opóźnienie budowy, poinformował 13 lutego w Łodzi minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
"Głowicę +Faustyny+ o wadze 419 ton wydobyliśmy już na powierzchnię z komory końcowej. Kiedy z tunelu usuniemy całą maszynę (ma długość ok. 110 m i waży 1360 ton), zaczniemy jego betonowanie pod przyszłe torowisko" - powiedział Grabowski.
TBM "Faustyna" wydrążyła 4,5 km jednotorowych tuneli wybierając spod ziemi ponad 200 tyś. m sześć. ziemi i ułożyła blisko 2 tys. betonowych pierścieni.
Gorsze wieści płyną z budowy odcinka tunelu dwutorowego, który drąży tarcza TBM "Katarzyna". Roboty zostały wstrzymane we wrześniu ub. roku po tym, jak nad znajdującą się ok. 20 pod powierzchnią grudniu tarczą, zawalił się fragment kamienicy przy Al. 1 Maja 23, a po próbie wznowienia prac w listopadzie 2024 r. osiadać zaczęła także sąsiednia kamienica przy 1 Maja 21. Od tego czasu TBM "Katarzyna" stoi pod Al. 1 Maja."
Więcej szczegółów: https://stooq.pl/n/?… -
#29
X. Piast II Chrobry
(2025-05-15 17:59:51)
Budowa tunelu średnicowego zakończy się nie wcześniej niż w 2027.
"Budowa tunelu średnicowego w Łodzi opóźni się co najmniej o rok. Przedstawiciel PLK potwierdził w czwartek na placu budowy, że inwestycja może się zakończyć
najwcześniej w 2027 r., chociaż harmonogram przewidywał czerwiec 2026. PKP PLK nie wykluczają, że dojdzie do wyburzania kamienic.
Mimo pytań dziennikarzy Rafał Wilgusiak nie odpowiedział na pytanie kiedy tarcza drążąca TBM "Katarzyna" po niemal rocznym przestoju (maszyna utknęła pod Al. 1 Maja,
ok. 1000 m od Łodzi Fabrycznej) wznowi pracę i czy będzie to jeszcze w maju, jak przewidywano wcześniej. Powiedział jedynie, że tarcza ruszy najszybciej jak to możliwe,
ale pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa dla robót, by nie dopuścić do powtórki sytuacji z września ub.r.
Mimo ponad ośmiu miesięcy przestoju przy budowie tunelu dwutorowego, bez przeszkód trwają roboty w czterech już wydrążonych tunelach jednotorowych od Łodzi Kaliskiej
i Żabieńca do przystanku Koziny. Trwają też prace przy budowie trzech podziemnych stacji - Koziny, Polesie i Śródmieście.
Po zakończeniu budowy pociągi będą poruszać się w tunelu z prędkością do 100 km na godz., a otwarcie podziemnego połączenia Łodzi Fabrycznej z Kaliską i Żabieńcem pozwoli
na połączenie przez Łódź wschodniej Polski z zachodnią częścią kraju. Po otwarciu tunelu średnicowego, a w 2035 r. tunelu KDP, stacja Łódź Fabryczna będzie mogła obsługiwać
w szczycie nawet 150 tys. podróżnych na dobę - powiedział Rafał Wilgusiak z PKP PLK."
https://stooq.pl/n/?… -
#30
(odp. na #21)
X. Piast II Chrobry
(2025-07-20 15:01:01)
Trzeba zrobić podstronę dla KDP w Łodzi.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska (550)