OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kutno – Piła Główna (18)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-10-28 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Kutno  (E)
0,314 0
| |
| |
  Azory  (E)
3,320
| |
| |
  Ostrowy  (E)
13,658
| |
| |
  Rutkowice  (C)
21,134
| |
| | 27,287
| |
| |
  Wiktorowo  (C)
33,290
| |
| |
  Czerniewice  (C)
38,555
| |
| | 42,662
| |
| |
  Warząchewka  (C)
47,056
| |
| |
  Mielęcin  (C)
50,860
| |
| |
  Włocławek  (C)
54,808
| |
| | 57,048
| |
| | 59,956
| |
| | 62,943
| |
| |
  Lubanie  (C)
69,223
| |
| | 77,189
| |
| |
  Turzno Kujawskie  (C)
84,160
| |
| | 91,702
| |
| |
  Otłoczyn  (C)
95,947
| |
| | 101,493
| |
| | 103,249
| |
| | 109,058
| |
| |
| |
| | 111,741
| |
| |
  Toruń Podgórz  (C)
113,035
| |
| |
  Cierpice  (C)
119,304
| |
| |
| |
| |
  Blok Wodek  (C)
| |
| |
  Przyłubie  (C)
131,386
| |
| |
  Solec Kujawski  (C)
138,699
| |
| |
  Blok Makowiska  (C)
| |
| | 148,699
| |
| | 152,300
| |
| |
| |
| | 154,395
| |
| | 156,343
| |
| | 160,058
| |
| |
  Czyżkówko  (C)
162,578
| |
| | 163,067
| |
| |
  Prądy  (C)
164,762
| |
| | 165,979
| |
| |
  Pawłówek  (C)
169,863
| |
| |
  Zielonczyn  (C)
173,095
| |
| |
  Ślesin  (C)
180,203
| |
| | 186,887
| |
| |
  Lubaszcz  (C)
192,000
| |
| |
  Anieliny  (C)
195,140
| |
| |
  Samostrzel  (C)
198,674
| |
| |
  Jadwiżyn  (C)
202,833
| |
| |
  Wyrzysk Osiek  (P)
208,183
| |
| |
  Krostkowo  (P)
213,983
| |
| |
  Białośliwie  (P)
219,898
| |
| | 226,963
| |
| |
  Kaczory  (P)
236,800
| |
| |
  Bocznica Wawel  (P)
245,504
| |
| |
  Piła Główna  (P)
247,181

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Bielawy: Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Bielawy
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kutno – Piła Główna (18)

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...