Linia Kolej Ruchu Regionalnego
Ostatnia zmiana: 2025-06-16 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Piotr
(2021-04-08 18:46:05)
Raczej nie 1987, a 1986. https://www.stacjapy…
-
#2
Staszek
(2021-04-23 21:47:48)
Przeglądając jeden z posiadanych przeze mnie numerów "Młodego Technika" (nr 4/1987) natrafiłem na artykuł dotyczący KRR. Tutaj wrzucam jego skan: https://drive.google…
-
#3
marcin_f
(2021-05-30 15:45:38)
PLK i GZN współfinansują studium wykonalności dla drugiej pary torów na odcinku Gliwice – Katowice, pierwszego etapu Kolei Metropolitalnej https://www.transpor…
-
#4
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-04-07 04:04:19)
Błędem tego projektu było że odstąpiono od zasadniczej reguły przy takich inwestycjach.
Zasadą jest ze zaczyna się odcinek centralny, o największym obciążeniu ruchu oraz rozłożenie na całościowe, odrębne etapy.
I tak pierwszym etapem powinien być odcinek Katowice Gł. - Chorzów Batory.
Przejąłby on ruch na Bytom oraz Gliwice.
W międzyczasie powinien być rozpoczęty 1-torowe odgałęzienie do Huty Katowice.
II etap: Ch. Batory - Zabrze, prace ziemne powinny być rozpoczęte gdy na I etapie układane są już tory.
III etap: Zabrze - Gliwice.
Odcinek z Katowic do Sosnowca powinien być dopiero IV etapem.
Tymczasem rozciągnięto prace ziemne na dystansie 70 km i zaczęto poważne prace budowlane od d..y strony, od Pyskowic, gdzie było najmniejsze obciążenie ruchowe. -
#5
wasiukibic
(2022-06-14 19:08:09)
Według mnie odcinek KRR w okolicy planowanego przystanku Zabrze Maciejów jest nieprawidłowo wrysowany na trasie toru, który biegł od posterunku odgałęźnego Maciejów Południowy w rejon wschodniej grupy przyjazdowej/odjazdowej (?) stacji rozrządowej w Gliwicach. Prosiłbym, aby ktoś z miejscowych (Wojtek Gross, Janusz Nowaczewski lub inkszy) zweryfikowali temat, ale w mojej pamięci są składy towarowe, które mijałem jadąc pociągiem pasażerskim, oczekujące pod semaforem na wjazd na posterunek Maciejów Południowy i dalej w stronę stacji Zabrze.
-
#6
Igor13
(2022-06-14 19:15:18)
Czy ten projekt, mimo wcześniejszego porzucenia będzie realizowany w przyszłości, czy nie bardzo?
-
#7
Mszkl
(2022-06-14 20:42:32)
Poniekąd, pośrednio i częściowo poprzez dobudowę drugiej pary torów na odcinku Gliwice-Katowice, dla ruchu aglomeracyjnego/metropolitalnego (taki przymiotnik też się pojawia ;-)
-
#8
(odp. na #5)
Buczek21
(2022-06-15 00:14:09)
W fazie "gdybania" KRR w tym miejscu nie miała iść żadnym łukiem, tylko być "przyklejony" do linii 137.
Na ulicy Opawskiej po zabrzańskiej stronie, został już wylany betonowy przyczółek pod wiadukt KRR, który miał lecieć nad tą ulicą. Po prostu poszerzenie przyczółka wiaduktu linii 137. Znowu po zachodniej stronie (gliwickiej) - jest usypany w miarę widoczny nasyp... Tyle udało im się zrobić. -
#9
(odp. na #8)
wasiukibic
(2022-06-15 18:24:49)
OK, w takim razie na moje mamy źle wrysowany odcinek lk 712, bądź też pozostała jakaś niewrysowana sierota. Chodzi mi o tor, który w okręgu nastawczym odbijał na północ od torów lk 137 i osobnym wiaduktem przeskakiwał najpierw nad lk 672, później nad lk 711 i lk 147, aż w końcu w okręgu nastawczym GLA łączył się z torem 671.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Kolej Ruchu Regionalnego