OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-11-04 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,503 0
| |
| |
  Retkinia  (E)
2,350 0
| |
| | 3,031
| |
| | 7,140 0
| |
| |
  Pabianice  (E)
14,490 0
| |
| |
  Chechło  (E)
17,692 0
| |
| |
  Dobroń  (E)
21,170
| |
| |
  Dobroń Podg  (E)
21,900
| |
| |
  Kolumna  (E)
24,864 0
| |
| |
  Łask  (E)
30,849 0
| |
| |
  Borszewice  (E)
36,181 0
| |
| |
  Gajewniki  (E)
39,842 0
| |
| |
  Zduńska Wola  (E)
42,360 0
| |
| |
  Męcka Wola  (E)
49,432 0
| |
| |
  Sieradz Męka  (E)
53,486 0
| |
| |
  Męka  (E)
53,490
| |
| |
  Sieradz Męka  (E)
54,399 0
| |
| |
  Sieradz Warta  (E)
58,154 0
| |
| |
  Sieradz  (E)
59,435 0
| |
| |
  Sędzice  (E)
70,614 0
| |
| |
  Błaszki  (E)
79,272 0
| |
| |
  Skalmierz  (E)
83,126 0
| |
| |
  Radliczyce  (P)
89,478 0
| |
| | 90,065
| |
| |
  Opatówek  (P)
98,311 0
| |
| |
  Kalisz Winiary  (P)
104,699 0
| |
| |
  Piwonice  (P)
107,954 0
| |
| |
  Kalisz  (P)
112,133 0
| |
| | 115,643 0
| |
| | 118,643 0
| |
| |
  Śliwniki  (P)
0,000 120
| |
| |
  Correct  (P)
122,342 0
| |
| |
  Ociąż  (P)
123,785 0
| |
| |
  Czekanów  (P)
129,071
| |
| |
  Stary Staw  (P)
132,275 0
| |
| | 136,121 0
| |
| | 138,582 0
| |
| | 142,165 0
| |
| |
  Łąkociny  (P)
146,500 0
| |
| |
  Daniszyn  (P)
150,454
| |
| |
  Biadki  (P)
153,880 0
| |
| |
  Gorzupia  (P)
158,602 0
| |
| |
  Durzyn  (P)
162,443 0
   
   
  Osusz  (P)
167,732 0
   
    171,104
   
   
  Kuklinów  (P)
173,671 0
   
   
  Kobylin  (P)
180,268 0
   
   
  Czeluścin  (P)
184,561
   
   
  Pępowo  (P)
188,207 0
   
   
  Skoraszewice  (P)
190,660
   
   
  Włostowo  (P)
194,496 0
   
   
  Krobia  (P)
198,288 0
   
   
  Karzec  (P)
202,979
   
   
  Dzięczyn  (P)
206,445 0
   
   
  Poniec  (P)
209,672 0
   
   
  Pawłowice  (P)
217,270
   
   
  Kąkolewo  (P)
223,994 0
   
    229,120 0
   
   
  Leszno Ls8  (P)
232,850 0
   
   
  Leszno  (P)
235,868 0
   
   
  Lasocice  (P)
242,796
   
   
  Wschowa  (F)
254,751 0
   
   
  Stare Drzewce  (F)
263,325
   
   
  Głogów Gaj  (D)
269,000
   
   
  Głogówko  (D)
271,551 0
   
   
  Grodziec Mały  (D)
277,195 0
   
   
  Odrzycko  (D)
278,900 0
   
   
  Głogów  (D)
280,509 0
   
   
  Żukowice  (D)
287,240
   
   
  Nielubia  (D)
291,157
   
   
  Kłobuczyn  (D)
295,750
   
   
  Gaworzyce  (D)
299,498 0
   
    306,415 0
   
   
  Niegosławice  (F)
312,193 0
   
   
  Dzikowice  (F)
318,631
   
   
  Szprotawa  (F)
324,000 0
   
   
  Szprotawa DZM  (F)
326,520
   
    331,936 0
   
   
  Żagań  (F)
340,532 0
   
   
  Marszów  (F)
348,400
   
   
  Żary  (F)
353,370 0
   
    358,650
   
    362,640
   
    369,773 0
   
   
  Tuplice  (F)
374,850 374
   
   
  Myszków  (F)
384,370 0
   
   
  Zasieki  (F)
388,600
   
    389,080 0
   
   
  Forst (Baršć)  (DE)
0,000 0

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Ostrów Wielkopolski – Ociąż (dawny przebieg): Ostrów Wielkopolski - Ociąż
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 Blazej Krawczyk (2019-12-17 22:47:21)
    Lokalny portal Ziemia Wschowska informuje o planowanym podniesieniu prędkości na odcinku Lasocice - Wschowa.

    https://zw.pl/news/p…
  • #15 wasiukibic (2020-01-20 13:14:24)
    Frekwencja w pociągach na odcinku Żary - Tuplice w łykendy jest po prostu tragiczna i w tej formie to połączenie nie ma kompletnie racji bytu. Pociąg z Wrocławia wyludnia się niemal całkowicie w Żarach i dalej jedzie około 5 osób, z czego część wysiada w Tuplicach. Wymiany podróżnych w Sieniawie, Lipinkach czy Dębince praktycznie nie ma. Moje spostrzeżenia na podstawie kilku przejazdów potwierdziła obsługa pociągu. A do obsługi wyznaczony jest jeden z najlepszych szt-ów we flocie spalinowej województwa dolnośląskiego, które jest z taborem "na styk", jeżeli chodzi o kursy po bezdruciu. W tygodniu jest nieco lepiej ale oferta jest tragiczna i brak przystanku kolejowego przy Kronopolu, gdzie pracuje mnóstwo ludzi z okolicznych miasteczek i wsi.
    Z założenia pociąg Wrocław - Forst miał być dowozówką dla turystów, którzy wybierają się jednośladem zwiedzać okoliczne atrakcje, a jest ich niemało, sam rozkład (przyjazd rano, wyjazd wieczorem) również jest ułożony po ruch turystyczny. Niestety, jadąc tym odcinkiem kilkanaście razy rowerzystów spotkałem raz. Nie spotkałem się z jakąkolwiek formą promocji połączenia pociąg - rower - pociąg, mimo że dzięki temu można zobaczyć m.in. Park Mużakowski, zespół pałacowy w Brodach, Spreewald, fabrykę materiałów wybuchowych w Brożku itp. Lubuskie ma to chyba w głębokim poważaniu, dolnośląskie też - bo to w sumie nie ich rejony, a pociąg - którym mnóstwo turystów z Wrocławia czy Legnicy mogłoby podróżować celem zwiedzenia atrakcji Łuku Mużakowskiego - od Żar świeci pustkami. Dla miejscowych kurs ten jest kompletnie chybiony - bo kto niby pojedzie z Żar na zachód od godzinie 7.40 rano? Ani nie da rady wrócić z zakupów przed południem, ani wieczorem z kina czy baru.
  • #16 Givexnine Poznań (2020-04-24 20:57:57)
    Połączenia na odc. Leszno - Głogów są już wznowione. Na dniach woj. Lubuskie zadeklarowało chęć prowadzenia przewozów na odcinku Żagań - Głogów, pod warunkiem poprawy stanu tech. szlaku. Jeśli by do tego doszło Żagań odzyskałby status węzła, a pasażerowie dostaliby nowe połączenia. Pomyśleć, że być może podobny los mógłby spotkać 371-kę, gdyby wcześniej nie przerobiono jej na głupia ścieżkę rowerową.
  • #17 (odp. na #16) wasiukibic (2020-05-19 08:54:51)
    Niestety, ale województwo dolnośląskie nie jest zainteresowane remontem odcinka Głogów - Niegosławice ze środków wojewódzkiego RPO. Lubuskie z kolei wykreśliło z prac remontowych odcinek Żagań - Leszno Górne. Do niedawna było tak, że pociąg po lubuskim odcinku Nowej Berlinki zapierdzielał aż miło, a w dolnośląskim hamował; niedługo może być na odwrót. Żeby było jeszcze śmieszniej, to jeżeli chodzi o odcinek Żary - Węgliniec, inny priorytet remontowy ma on w lubuskim, a inny w dolnośląskim - choć oba województwa deklarują chęć wykonania prac. Do tego należy jeszcze dodać, że pierwsza z wymienionych tras należy do linii znaczenia państwowego, druga - o znaczeniu dla obronności kraju, a trzecia jest częścią międzynarodowej umowy AGTC - to tylko ukazuje obraz bałaganu, jaki panuje w ustalaniu i koordynacji prac remontowych i modernizacji linii kolejowych w Polsce. Warto by zadać pytanie - kto nad tym panuje i kto jest za to odpowiedzialny?
  • #18 (odp. na #17) Givexnine Poznań (2020-05-19 12:53:39)
    Gdyby kolej nie była rozbita na różne spółki to takiego problemu by nie było. Lub, gdyby PLK chciało tę linię wyremontować. Ale niestety nie chce. Wielka szkoda, że o wznowieniu przewozów można na razie zapomnieć.
  • #19 (odp. na #18) wasiukibic (2020-05-19 14:42:41)
    Ciężko mi to pojąć, zważywszy na to, że udało się połatać odcinek Głogów - Leszno i reaktywować tam przewozy pasażerskie. Żeby jeszcze Głogów - Żagań był jakiś skomplikowany pod kątem inżynieryjnym - fakt, jest Czerwony Most na Bobrze pod Żaganiem ale tam cały czas latają ciężkie brutta - to i lekki szt dałby radę, nawet przy ograniczeniu prędkości. PLK grzebie póki co przy odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola i to z problemami, bo po drodze były pirypałki z wykonawcą. W tym tempie odcinek Głogów - Żagań prędzej zamkną z uwagi na stan techniczny, niż doczeka się remontu. W ogóle to zrzucanie remontów takich linii na barki samorządów jest co najmniej niesmaczne - po coś w końcu jest lista linii o znaczeniu państwowym, więc to samo państwo powinno wziąć na swoje barki ciężar utrzymania i remontów, a nie oglądać się na samorządy, które nie dość, że muszą dźwigać na swoich barkach koszty uruchamiania przewozów, to jeszcze mają dbać o infrastrukturę zaniedbaną przez państwowego molocha od dziesięcioleci.
  • #20 (odp. na #15) Givexnine Poznań (2020-07-05 22:34:22)
    Wydaje mi się, że teraz sytuacja nieco się poprawiła. W Żaganiu do popołudniowego pociągu wsiada pięć osób, obłożenie około 40%, w Żarach jedna osoba wsiada, większość wysiada, dalej jedzie może 15 osób, w Lipinkach wysiada pasażerka z dużą walizką - zapewne wracająca z dalekiej podróży, w Tuplicach wysiada 5 osób, reszta jedzie dalej. W pociągu powrotnym, po godzinie, aż do Żar niemalże ten sam zestaw pasażerów. W Tuplicach wsiada grupka turystów na rowerach, nie jest to ich pierwsza taka wycieczka, jedzie też kilka osób, obładowanych proszkami, wracających z Forstu. Jedna osoba wysiada w Dębince. W Żarach pociąg zapełnia się w 80%, w Żaganiu część wysiada, ok. 30 podróżnych wsiada.
  • #21 Givexnine Poznań (2020-07-06 21:06:13)
    Tutaj mój film z przejazdu linią: https://www.youtube.…

    Widoczne wszystkie stacje i przystanki po drodze, jak i wiadukty, mijane wsie itp.
  • #22 Łukasz Kiąca (2020-09-12 09:50:57)
    W dniach 7-11.09 br., z powodu prac torowych na wysokości post. odg. Durzyn (w tym remontu rozjazdu nr 18, prowadzącego na l-815) pociągi relacji Leszno - Ostrów Wlkp. kursowały obwodnicą Krotoszyna. Dla podróżujących do miasta zorganizowano ZKA Gorzupia - Krotoszyn. Poniżej filmy z okna pociągów podczas przejazdu kolejową obwodnicą Krotoszyna.
    https://www.youtube.…
    https://www.youtube.…
  • #23 (odp. na #22) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-12 14:12:29)
    A w jaki sposób była zorganizowana ZKA? Czy może taxi?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...