OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Zachodnia – Kunowice (3) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (podobiekty)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Hubert Wietrzyński (2005-10-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-03-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-10-21)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-10-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2012-06-30)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-10-01)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-10-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Stupień (2014-05-21)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 Błażej Kopka (2023-04-13 23:30:22)
    Mości Książę - co ma na celu Twój komentarz? Chcesz kogoś oczernić?
    Ja tylko przypominam, że po modernizacji Zielonej Góry z Poznaniem, jakże kontrowersyjnej, mamy czasy z czasów, gdy była zmiana czoła w Czerwieńsku... I nikt nie narzeka!!! Zatem remont, gdzie nie jest gorzej niż kiedyś było to chyba raczej temat do pochwał!!! Co z tego, że spóźnili się tyle lat? To jest naprawdę taki wielki problem??!!
  • #10 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-30 23:53:36)
    Dzisiaj ok. południa pociągi na szlaku Palędzie - Porażyn miały opóźnienia rzędu 40 minut.
    Wysiadła automatyka sterowania ruchem, na wszystkich przejazdach były podniesione szlabany.
    W związku z tym, pociągi na tym odcinku miały prędkość ślimaka.
  • #11 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-03 23:11:04)
    Szlak Opalenica - Nowy Tomyśl obecnie czynny tylko tor nieparzysty.
    Powrotny duży remont nawierzchni, stoi długi pociąg i sypie tłuczeń, na noc zjeżdża do Opalenicy.
    Niektóre przejazdy zlikwidowane.
    Teraz stacje N. Tomyśl, Zbąszyń i nawet Buk i Palędzie, mocno obstawione przez towary na boku.
    Te 20 km to jednak duże ograniczenie, teraz widać ruch.
    Poranny KW z Poznania (8:58) w Tomyślu zjechał na bok i przepuścił "berlinczyka".
    Z przeciwka nadjechał IC do Gdyni i musiał czekać na zielone, a za nim już jechał KW do Poznania.
    Kontenerowiec do Chin na boku długo musiał czekać na wolna drogę.
  • #12 (odp. na #3) X. Piast II Chrobry (2023-12-26 17:55:06)
    Odcinek Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice = 6,56 (nr łącznicy 808), łącznica 707 = 2,37 km czyli razem 9,82 km.

    Od nowego rozkładu kursuje bezpośredni, popołudniowy Regio z Poznania do Rzepinia.
  • #13 (odp. na #9) X. Piast II Chrobry (2024-02-08 11:32:32)
    Ministerstwo niezadowolone z remontu trasy kolejowej Poznań - Warszawa za 2 mld złotych. Czas podróży ma się skrócić o... minutę lub 8 minut.
    https://epoznan.pl/n…
  • #14 Błażej Kopka (2024-02-08 20:36:53)
    Czy czas przejazdu jest jedynym miernikiem jakości przejazdu? Jeśli każdy remont miałby przyśpieszać czas przejazdu, to w modelu matematycznym dojdziemy do sytuacji: czas przejazdu = 0... A potem wejdziemy na czas ujemny :)
  • #15 (odp. na #14) Antek Kujawski (2024-02-10 11:53:56)
    Tak, czas ujemny. Jak będziemy zmniejszać czas przejazdu modernizacjami, to pociągi osiągną prędkość nadprzestrzenną. Te twoje komentarze, to jest parodia sama w sobie. Nie wiem, ale piszesz, jakbyś miał 10 lat.
  • #16 (odp. na #15) Bram Bor (2024-02-11 11:20:29)
    Twój przedpiśca ewidentnie pokpiwa z ignoranckiego bożka skrócenia czasu przejazdu jako jedynego celu modernizacji, bo to tylko jeden z jej elementów.
    Co dla linii jest istotniejsze? 20 pociągów dziennie jadących 2h30 czy 10 o czasie jazdy 2h10? Przy prędkości 160 km/h na +-300 km i postojach pośrednich prędkość handlowa na poziomie 125 km/h to prawie sufit. Nawet jakby podnieść prędkość ze 160 do 200, to czas najszybszych pociągów (Poznań-Konin-Kutno-Warszawa) skróci się do 2h00-2h10. Medialnie to znów niby tyle co nic, ale pracownicy mediów i twórcy zawartości portali nie musieli uważać w szkole na fizyce i matematyce.
  • #17 et21 (2024-02-11 22:06:06)
    A to 2.30 czy 2.10 jest wgl merytoryczne w tym kontekście? Akurat 20 min różnicy może zdecydować, że samochód lub nawet autobus stanie się bardziej konkurencyjny.
    Zresztą policzmy - na JG-Wro jest potok dajmy na to 5k px dziennie. 20 min x 5000 daje ~1700 godzin, licząc 30zł/h, 50k zł.
    Dla porównania, 15zł dopłaty, 130km x 2, 10 par pociągów, daje kwotę dopłaty UMWD 40k zł dziennie.
    Jeżeli 50k to dla zarządcy takie nic, to może niech ludziom albo przynajmniej UMWD odda te pieniądze? Ale z własnych środków, nie z dotacji od podatników ani z kanibalizacji cudzego majątku.
  • #18 Jakub (2024-04-12 20:23:43)
    Błędna data elektryfikacji! Do Błonia zelektryfikowano w 1952 roku (Błonie - Tłuszcz). Przecież łatwo to sprawdzić, to jedna z głównych linii w Polsce.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...