OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Inowrocław – Inowrocław Mątwy

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-01 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Inowrocław   (C)
0
 
    7
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 z ina (2020-02-19 16:24:52)
    Sama katastrofa górnicza już przerywa linię a nie tylko budowa węglówki
  • #2 (odp. na #1) zenOBeK (2020-02-19 21:55:02)
    Katastrofa z 1922 r?
  • #3 (odp. na #1) Marek Potocki (2020-02-20 06:08:32)
    Kiedy była ta katastrofa? Z rozkładów jazdy wynika, że ruch do 1933 roku szedł bezpośrednio, a potem go przełożono na dopiero co wybudowany Rąbinek.
  • #4 Z ina (2020-02-20 12:15:39)
    Tak. Sa zdjecia z zapadliska jak tory przerwane. Cały szyb i budynki wpadlo w zapadlisko. Dlatego jest nazwa zapadłe dla tego parku, co tam funkcjonuje
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2020-02-20 18:20:02)
    No to szybko musieli się z tym uwinąć, bo w rozkładach śladu po tym nie ma.
  • #6 Marek Potocki (2020-02-20 18:29:30)
    Taka prośba – kadry z googla wrzucjmy tylko i wyłącznie wtedy, kiedy to co na nich jest widoczne dziś już nie istnieje.
  • #7 z ina (2020-02-20 19:37:42)
    Gdyby wszystko było w porządku, to nad Węglówką wybudowali by wiadukt jakiś i puścili linie nad, a tak wykorzystali okazję i pobudowali linie na Rąbinek. Było duże zagrożenie, że może dalej będą zapadliska, ale nie było już nic; to wiemy jednak dziś. W tym samym praktycznie czasie runęła ściana kościoła i kamienica przy Orłowskiej i to miało związek działalnością kopalni. Jakby nie patrzeć, budowa węglówki była "na rękę", aby likwidować tor.
  • #8 Ino_2 (2021-03-20 16:18:44)
    Przebieg nieistniejących szlaków, także kolejowych często wciąż jest widoczny w podziale geodezyjnym danego obszaru - przebiegu pierwotnych granic działek.
    W załączeniu przykład działki/działek (na Rąbinie w okolicach "Zapadłego") zajmowanych niegdyś przez linię z Inowrocławia do Mątew.
    https://mapy.geoport…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Inowrocław – Inowrocław Mątwy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...