OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia (Kościerzyna –) Somonino – Kartuzy (214)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-09 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Kościerzyna   (G)
0
 
   
 
   
  Sikorzyn   (G)
 
   
 
   
  Krzeszna   (G)
 
   
  Wieżyca   (G)
 
   
  Sławki   (G)
 
   
  Somonino   (G)
 
    3,450
 
   
  Kartuzy   (G)
7,578
 
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Mszkl (2023-08-21 09:50:27)
    Zaawansowanie budowy łącznicy jest znaczne:
    https://www.plk-sa.p…

    Z tekstu wynika, że ten nowy odcinek został formalnie włączony do linii 214 (która wydłużyła się o ok. 3 km). Rzeczywiście w Id-12 wg. stanu na 1.08.2023 taka zmiana jest widoczna.
  • #2 Mszkl (2023-08-21 10:05:49)
    Linia formalnie wydłużona o budowany właśnie odcinek:
    https://www.bazakole…
  • #3 Igor13 (2024-06-19 14:02:36)
    Dlaczego ten fragment nie został włączony do linii kolejowej nr 214?
  • #4 Błażej Kopka (2024-06-19 19:26:56)
    Jaki jest cel tego łącznika? W jakiej relacji będą tam teraz jeździły pociągi? Do Kościerzyny przez Somonino? Obecnie na OBK ten odcinek jest oznaczony jako dostępny tylko dla ruchu towarowego.
  • #5 (odp. na #4) Michał Gliniecki (2024-06-20 07:37:19)
    Pociągi w relacji Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz nie muszą zmieniać kierunku jazdy na stacji w Kartuzach.
  • #6 podatnik (2024-06-20 13:02:01)
    Zmiana kierunku jazdy przy dobrej organizacji zajmuje 5 minut, więc budowa tej pętelki to wyrzucenie kasy w błoto.
  • #7 (odp. na #6) Michał Gliniecki (2024-06-20 18:31:04)
    Nowy odcinek linii nr 214 (Bajpas Kartuski) umożliwi również (w przyszłości) jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta, bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży.
  • #8 Błażej Kopka (2024-06-20 19:39:51)
    No ja też nie rozumiem takiego rozwiązania. To każda stacja końcowa powinna teraz mieć taką pętlę? Pewnie nawet rozkładowo i tak parę minut postoi na tej końcowej stacji, więc zmiana kabiny to raczej nie jakiś wielki kłopot. Ciekawe, ile to kosztowało?
  • #9 (odp. na #8) Michał Gliniecki (2024-06-21 09:27:56)
    Cytat z artykułu, zamieszczonego 18 sierpnia 2023 roku w miesięczniku Rynek kolejowy: "Nowy odcinek linii kolejowej nr 214 usprawni ruch pociągów w kierunku Gdańska. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za kwotę 180 mln zł netto ubiega się o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko".
  • #10 Mikol74 (2025-03-28 19:40:36)
    Przejście szlakiem dawnego torowiska https://youtu.be/8DZ…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa (Kościerzyna –) Somonino – Kartuzy (214)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...