Linia (Kościerzyna –) Somonino – Kartuzy (214)
Ostatnia zmiana: 2025-08-09 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Mszkl
(2023-08-21 09:50:27)
Zaawansowanie budowy łącznicy jest znaczne:
https://www.plk-sa.p…
Z tekstu wynika, że ten nowy odcinek został formalnie włączony do linii 214 (która wydłużyła się o ok. 3 km). Rzeczywiście w Id-12 wg. stanu na 1.08.2023 taka zmiana jest widoczna. -
#2
Mszkl
(2023-08-21 10:05:49)
Linia formalnie wydłużona o budowany właśnie odcinek:
https://www.bazakole… -
#3
Igor13
(2024-06-19 14:02:36)
Dlaczego ten fragment nie został włączony do linii kolejowej nr 214?
-
#4
Błażej Kopka
(2024-06-19 19:26:56)
Jaki jest cel tego łącznika? W jakiej relacji będą tam teraz jeździły pociągi? Do Kościerzyny przez Somonino? Obecnie na OBK ten odcinek jest oznaczony jako dostępny tylko dla ruchu towarowego.
-
#5
(odp. na #4)
Michał Gliniecki
(2024-06-20 07:37:19)
Pociągi w relacji Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz nie muszą zmieniać kierunku jazdy na stacji w Kartuzach.
-
#6
podatnik
(2024-06-20 13:02:01)
Zmiana kierunku jazdy przy dobrej organizacji zajmuje 5 minut, więc budowa tej pętelki to wyrzucenie kasy w błoto.
-
#7
(odp. na #6)
Michał Gliniecki
(2024-06-20 18:31:04)
Nowy odcinek linii nr 214 (Bajpas Kartuski) umożliwi również (w przyszłości) jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta, bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży.
-
#8
Błażej Kopka
(2024-06-20 19:39:51)
No ja też nie rozumiem takiego rozwiązania. To każda stacja końcowa powinna teraz mieć taką pętlę? Pewnie nawet rozkładowo i tak parę minut postoi na tej końcowej stacji, więc zmiana kabiny to raczej nie jakiś wielki kłopot. Ciekawe, ile to kosztowało?
-
#9
(odp. na #8)
Michał Gliniecki
(2024-06-21 09:27:56)
Cytat z artykułu, zamieszczonego 18 sierpnia 2023 roku w miesięczniku Rynek kolejowy: "Nowy odcinek linii kolejowej nr 214 usprawni ruch pociągów w kierunku Gdańska. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za kwotę 180 mln zł netto ubiega się o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko".
-
#10
Mikol74
(2025-03-28 19:40:36)
Przejście szlakiem dawnego torowiska https://youtu.be/8DZ…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa (Kościerzyna –) Somonino – Kartuzy (214)