Linia Modlin – Płock (247)
Ostatnia zmiana: 2019-07-23 (przebieg)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#3
Juzef Spalina
(2018-08-08 11:39:35)
Raczej pobożne życzenia, póki co. https://www.mazovia.…
247 to zlikwidowana linia Chełmża-Mełno: https://pl.wikipedia… -
#4
(odp. na #3)
Marek
(2018-08-08 14:08:11)
Jedyne co z tej linii powstało, to przyznanie numeru.
-
#5
Michał Kłosowski
(2018-08-08 15:41:13)
Skoro tak futurystyczne projekty się oznacza, to i popularny "Y", czy chociażby Bełchatów - Wieluń/Zelów powinny być oznaczone w jakieś odrębnej warstwie "niezrealizowane projekty".
-
#6
(odp. na #5)
Juzef Spalina
(2018-08-08 19:39:58)
Ale na mapie jest warstwa "linie niewybudowane", i coś tam nawet jest zaznaczone.Z Gdańska przez Malbork, Jabłonowo,Brodnicę,Sierpc i Płock. Dalej od Płocka do Nasielska przez Wyszogród. To miało być to samo, czy co...?
-
#7
(odp. na #5)
Marek Potocki
(2018-08-11 17:29:13)
W którymś momencie namówiono mnie na stworzenie takiej kategorii linii. Wylądowało tam trochę dziwnych projektów, ale jednak dałem sobie z tym spokój – gdyby dodać wszystkie pomysły, koncepcje, czy rozważania, zrobiłby się straszny śmietnik. Zostały jedynie linie których budowę już rozpoczęto i porzucono, oraz kilka takich potworków jak ten, które dostały ponoć oficjalnie numer przy okazji tworzenia nowej instrukcji D-29 w latach 80 XX wieku.
-
#8
(odp. na #7)
lole
(2018-08-11 20:15:47)
jeden z "porzuconych" projektów to np. połączenie Tarnowskich Gór via Zbrosławice,Kamienieniec do Gliwic. Ale to były czasy po budowie pierwszej linii w TG.
-
#9
(odp. na #8)
Marek Potocki
(2018-08-12 09:10:30)
O, tego nie znam. Mona gdzieś jakieś szczegóły? Uchowało się coś z tego?
-
#10
(odp. na #9)
lole
(2018-08-12 10:25:56)
Tylko wspomniano o tym w monografii o węźle TG.
-
#11
Olek Droń
(2020-12-04 11:03:58)
Czy jest znany przebieg linii?
Jeśli tak to proszę o nałożenie jej na linie nieukończone.
Dziękuję -
#12
(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-04 15:10:05)
Były plany budowy tej linii w epoce Gierka ale li tylko na planach się skończyło, bez nawet jakichś projektów.
Wybudowano za to CMK, choc też niepełną, bo pierwotnie miała biec dalej łukiem na północ omijając Puszczę Kampinoską,
w rejonie Wyszogrodu miała przecinać Wisłę i rzeczoną tutaj linię, a na koniec, dalej przez Płońsk dobić do linii nr 9 w rejonie Mławy.
Niestety, mimo kredytów, pieniążków starczyło na ile starczyło (220 km) i z pełnej CMK mamy tylko "ogryzek".
Zbudowano tylko podpory wiaduktu (dzisiaj zlikwidowane) nad również planowaną "Olimpijką" czyli autostradą Berlin - Moskwa która miała być w całości ukończona przed 1980 rokiem (powstał tylko odcinek 37 km Września - Sługocin).
Pamiętam sensacyjną wiadomość w 184 roku, a studiowałem ekonomikę transportu wtedy, o rozpoczęciu kursów ekspresów przez CMK.
Z innych, jeszcze bardziej fantazyjnych projektów kolejowych które miały przebiegać przez naszą ziemię był projekt "Breitspurbahn" 3 m, czyli kolei
o rozstawie 3.000 mm (choć proponowano i 4 metry).
Projekt ten był forsowany osobiście przez Adolfa I a plany były pociągnięcia tej linii nawet do Władywostoku.
Miała funkcjonować o napięcie 50.000 V (50 kV) jednak Adolf żądał III szyny bo trakcja uniemożliwałaby wyposażenie pociągów w gniazda obrony OPL.
Jednak nawet dla III Rzeszy przy wykorzystaniu licznych pracowników "społecznych" realizacja tego projektu była nieosiągalna.
Jednak zrobiono projekty wagonów i lokomotyw do prędkości 250 kmH.
Niektóre wagony towarowe miały mieć nośność 900 T.
Zdjęcia na: https://de.wikipedia…
Ale to już wszystko przeżytki techniki.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Modlin – Płock (247)