OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ścinawa – Rudna Gwizdanów (dawny przebieg)

Część linii Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)
Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-12-15 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
   
 
   
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 wasiukibic (2019-02-25 08:56:44)
    Po dawnym przebiegu linii zachowały się w zasadzie wszystkie budowle ziemne (nasypy i wykopy - w lasach na wschód od Rudnej niemal cały przebieg toru był powyżej lub poniżej sąsiedniego terenu), natomiast wszelkie pozostałe budowle inżynieryjne (mosty, wiadukty, przepusty) zostały zlikwidowane. Uchowało się kilka słupków hektometrowych.
  • #2 (odp. na #1) Piłsudski II.NBK (2022-12-04 21:38:47)
    Długo trwała kiedyś podróż Stettin-Breslau, 11-12 H, pospieszny 9.
  • #3 John Doe (2023-02-15 16:24:58)
    Wie ktoś czemu zmieniono przebieg linii?
  • #4 (odp. na #3) Qbs (2024-06-10 20:17:20)
    Tak na „chłopski rozum” - może ze względu na przybliżenie kolei do miasta i budowę stacji węzłowej?
  • #5 kingbruceleekaratemistrz (2024-07-17 15:16:49)
    Bardziej mi chodziło o Chełmek Wołowski. Stawiam, że może chcieli przybliżyć stację do Tymowej, choć wątpię.
  • #6 Kolejman (2025-03-31 19:28:12)
    Linia przy okazji zmiany przebiegu (przez Rudną Miasto) została nieco podniesiona w terenie, ze względu na to, że sama Rudna jest wyżej. I tak zachowali umiar w tym podnoszeniu, dlatego peron w stronę Ścinawy jest niżej, niż ten w stronę Lubina. Według mnie, to podniesienie spowodowało też ucieczkę z Chełmka. Trochę lipa robić górkę w środku wioski. Kolejny dowód mojej tezy to właśnie fakt, że obecny bajpas Chełmka idzie trochę powyżej oryginału.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ścinawa – Rudna Gwizdanów (dawny przebieg)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...