Linia Grzmiąca – Korzybie
Ostatnia zmiana: 2018-01-06 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Bronislaw1
(2018-02-14 22:29:49)
brak opisu zdjec odcinka zukowo-korzybie na trasie znajduja sie bardzo ciekawe obiekty i punkty Bronislaw 1
-
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-06-23 22:53:44)
Biorąc pod uwagę ilość bardzo zaawansowanych obiektów inżynieryjnych na tej trasie oraz że w tamtych czasach mieszkało na tym terenie 2x mniej ludzi niż obecnie, ciekawe jaka była opłacalność tej linii?
Towarzysze radzieccy odpowiednio ją "docenili" i nie tylko ten odcinek i zabrali szyny do siebie jako kolejne trofeum wojenne. -
#3
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-06-23 23:07:50)
Widać po rozkładach że przy trakcji parowej, przeciętna prędkość handlowa pociągów na liniach kategorii 3 i 4 w tym rejonie Pomorza wahała się napoziomie raptem
30-35 kmH. -
#4 (odp. na #2)
Adrian K
(2020-08-30 22:08:03)
W czasach, gdy budowano wtedy linie nikt nie liczył "opłacalności" w dzisiejszym rozumowaniu. Liczyło się, że miasteczka mają dostęp do sieci kolejowej - a w Prusach dążono żeby każde miasteczko było połączone koleją z większymi miastami. To był koniec XIX wieku, drogi nie pozwalały na rozwijanie prędkości wyższych niż pociągi, ani nie było samochodów. To były zupełnie inne realia i inne potrzeby.
A to co sobie Towarzysze rozgrabili, to było ich - zostawili tylko tyle, żeby mogli jak najwięcej wywieźć, żeby potem oddać nam tereny ograbione ze wszelkiego cenniejszego dobytku. -
#5 (odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-01 18:47:33)
Towarzysze radzieccy przyjęli, że na Pomorzu jest zbyt dużo linii, zwłaszcza w porównaniu do Syberii, zwłaszcza że ludności było mało i wybawili nas z tysięcy ton stali choćby.
-
#6
wasiukibic
(2020-09-01 19:03:57)
To nie do końca tak. Czerwoni okupanci, na mocy rozkazu swojego wodza zagrabili poniemieckie mienie z Ziem Odzyskanych. Tych samych ziem, które czerwony zbrodniarz przyznał Polsce w zamian za zabrane jej wcześniej Kresy Wschodnie. A czerwona agentura, w postaci bieruta (celowo z małej litery) i jego kliki udającej Polaków, na to się zgodziła. Z resztą nie tylko na to. Żeby było śmieszniej, zrabowane mienie w wielu przypadkach rdzewiało gdzieś wyrzucone po syberyjskich pustaciach, bo brakowało ichnich fachowców, aby zdemontowany sprzęt poskładać do kupy, nie mówiąc o uruchomieniu.
Z infrastrukturą kolejową było o tyle ciekawie, że czerwoni kradli tory zarówno linii magistralnych jak i kolejek powiatowych, które z wiadomych powodów, były słabszej jakości ale czerwonym nie przeszkadzało wmontowywać je w linie z ciężkim ruchem towarowym, co później prowadziło do uszkodzenia nawierzchni, wykolejeń, etc. za co oczywiście znajdywano winnych wśród sabotażystów wśród "wrogów ludu".
A Polska zamiast dostać w ramach "rekompensaty" tereny wyposażone w infrastrukturę dostała je w znacznym stopniu zniszczone i ograbione, tak że odbudowa tego kosztowała społeczeństwo wiele trudów i wyrzeczeń.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Grzmiąca – Korzybie