OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Korzybie

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-04-06 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Grzmiąca  (Z)
0,000 0
   
   
  Mieszałki  (Z)
7,220
   
   
  Czechy  (Z)
10,280
   
    14,370
   
   
  Bobolice  (Z)
20,100
   
   
  Buszynko  (Z)
25,390
   
   
  Drzewiany  (Z)
28,800
   
   
  Górawino  (Z)
32,430
   
   
  Chocimino  (Z)
37,490
   
   
   
   
  Polanów  (Z)
44,990
   
    49,360
   
   
  Rochowo  (Z)
54,410
   
   
  Mzdowo  (G)
57,260
   
    61,230
   
   
  Podgórki  (G)
66,920
   
   
  Miłostowo  (Z)
   
    73,390
   
   
  Korzybie  (G)
79,190
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Bronislaw1 (2018-02-14 22:29:49)
    brak opisu zdjec odcinka zukowo-korzybie na trasie znajduja sie bardzo ciekawe obiekty i punkty Bronislaw 1
  • #2 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-06-23 22:53:44)
    Biorąc pod uwagę ilość bardzo zaawansowanych obiektów inżynieryjnych na tej trasie oraz że w tamtych czasach mieszkało na tym terenie 2x mniej ludzi niż obecnie, ciekawe jaka była opłacalność tej linii?
    Towarzysze radzieccy odpowiednio ją "docenili" i nie tylko ten odcinek i zabrali szyny do siebie jako kolejne trofeum wojenne.
  • #3 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-06-23 23:07:50)
    Widać po rozkładach że przy trakcji parowej, przeciętna prędkość handlowa pociągów na liniach kategorii 3 i 4 w tym rejonie Pomorza wahała się napoziomie raptem
    30-35 kmH.
  • #4 (odp. na #2) Adrian K (2020-08-30 22:08:03)
    W czasach, gdy budowano wtedy linie nikt nie liczył "opłacalności" w dzisiejszym rozumowaniu. Liczyło się, że miasteczka mają dostęp do sieci kolejowej - a w Prusach dążono żeby każde miasteczko było połączone koleją z większymi miastami. To był koniec XIX wieku, drogi nie pozwalały na rozwijanie prędkości wyższych niż pociągi, ani nie było samochodów. To były zupełnie inne realia i inne potrzeby.
    A to co sobie Towarzysze rozgrabili, to było ich - zostawili tylko tyle, żeby mogli jak najwięcej wywieźć, żeby potem oddać nam tereny ograbione ze wszelkiego cenniejszego dobytku.
  • #5 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-09-01 18:47:33)
    Towarzysze radzieccy przyjęli, że na Pomorzu jest zbyt dużo linii, zwłaszcza w porównaniu do Syberii, zwłaszcza że ludności było mało i wybawili nas z tysięcy ton stali choćby.
  • #6 wasiukibic (2020-09-01 19:03:57)
    To nie do końca tak. Czerwoni okupanci, na mocy rozkazu swojego wodza zagrabili poniemieckie mienie z Ziem Odzyskanych. Tych samych ziem, które czerwony zbrodniarz przyznał Polsce w zamian za zabrane jej wcześniej Kresy Wschodnie. A czerwona agentura, w postaci bieruta (celowo z małej litery) i jego kliki udającej Polaków, na to się zgodziła. Z resztą nie tylko na to. Żeby było śmieszniej, zrabowane mienie w wielu przypadkach rdzewiało gdzieś wyrzucone po syberyjskich pustaciach, bo brakowało ichnich fachowców, aby zdemontowany sprzęt poskładać do kupy, nie mówiąc o uruchomieniu.
    Z infrastrukturą kolejową było o tyle ciekawie, że czerwoni kradli tory zarówno linii magistralnych jak i kolejek powiatowych, które z wiadomych powodów, były słabszej jakości ale czerwonym nie przeszkadzało wmontowywać je w linie z ciężkim ruchem towarowym, co później prowadziło do uszkodzenia nawierzchni, wykolejeń, etc. za co oczywiście znajdywano winnych wśród sabotażystów wśród "wrogów ludu".
    A Polska zamiast dostać w ramach "rekompensaty" tereny wyposażone w infrastrukturę dostała je w znacznym stopniu zniszczone i ograbione, tak że odbudowa tego kosztowała społeczeństwo wiele trudów i wyrzeczeń.
  • #7 Mikol74 (2021-06-23 12:51:42)
    https://youtu.be/M-M…
    Grzmiąca - Bobolice, relacja z przejścia dawnym torowiskiem.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Korzybie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...