Linia Leosia – Drzycim
Ostatnia zmiana: 2024-08-08 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Krzysztof
(2025-06-21 17:17:51)
Gdzieś w latach osiemdziesiątych jechałem tą linią i z okien wagonu zobaczyłem fascynujący widok: ogromną, drewnianą konstrukcje mostu nad Wdą. Kilka lat później wybrałem się tam specjalnie, aby obejrzeć tą niezwykłą konstrukcję z bliska. Niestety, zastałem tylko tablicę z napisem w stylu: uwaga na ogień, w pobliżu obiektu oraz osmolone resztki pni, które jeszcze niedawno były filarami mostu. Czy ktoś wie coś o tym moście? Czy był to prowizoryczny most zbudowany po wojnie? Czy jeździły po nim do roku 1949 pociągi? Dlaczego zdecydowano się na zmianę przebiegu trasy? Czy zachowało się jakieś zdjęcie tej drewnianej imponującej konstrukcji?
-
#2
Dariusz z Bysławia
(2025-08-08 23:44:44)
Też tam jeździłem i widziałem ten most drewniany, a potem jakieś resztki, aż zniknął. Chcę zbudować drewniany most na Brdzie do mojej makiety stacji i okolic Tucholi. Rzeki są podobne, tory wysoko to i konstrukcja może też była podobna. Analizowałem też przepusty kolejowe i znalazłem na starotorzu tego mostu dwa kamienne przepusty (blisko miejsca zmiany trasy starej na obecną); jeden o prostokątny, o wymiarach około 60x100cm, i drugi sklepiony łukowo, o przekroju około 180 x 250cm. Pozdrawiam miłośników kolejnictwa.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Leosia – Drzycim